اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951223244495632

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

رایحه چوب در شیشه های عطر

کد: 13951223244495632

https://goo.gl/TjWQDc

، تهران , (اخبار رسمی): چوب، رایحه چوب، عطرهای چوبی و هر آنچه که از قلمرو وسیع و شگفت انگیز طبیعت در قالب عصاره و روغن های بدست آمده از تراشه ها و تکه های چوب درختان مختلف به جهان عطر و دنیای روایح راه یافته است.

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، یکی از بزرگ ترین، با قدمت ترین و مهم ترین خانواده از نوت ها و آکوردهای عطرسازی را تشکیل می دهند. خانواده ای تحت عنوان عطرهای چوبی که از گذشته های دور تا به امروز، دربر دارنده آثاری محبوب و جریانساز بوده است و برای دوستداران عطر و عطرسازی، نوت ها و آکوردهای چوبی، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

روغن هایی که گاه به شکل طبیعی و از طریق شیوه هایی نظیر تقطیر تراشه های چوب حاصل می شوند و گاه، با شیوه های صنعتی و در آزمایشگاه ها ساخته می شوند، همگی بر بازسازی رایحه چوب درختان مختلف و بعضا ناشناخته تأکید داشته و تلاشی در راستای ایجاد احساسی از حضور در جنگل، همراهی با عطر درختان مختلف و لمس شکوه و قداست طبیعت هستند.

از گذشته تا به امروز، نقش نوت های چوبی در عطرسازی، مهم و پررنگ بوده است و در بخش پایانی یا بیس هر عطر، تقریبا همیشه و حد اقل، یک نوت چوبی وجود دارد.

نوت های چوبی، بسته به خواست و ایده طراحان و عطرسازان، گاه بعنوان نوت های اصلی، به منظور خلق رایحه ای عمیق و طبیعی در قالب عطری چوبی، و گاه بعنوان یک تقویت کننده و بستر برای عمیق و سنگین جلوه دادن دیگر عناصر بویایی که در ترکیب نقش اصلی را بر عهده دارند، بکار گرفته می شوند.

روایح چوبی، در مجموع، القاگر حسی سنگین، تاریک، دودی، سبز و گیاهی، جنگلی و احساساتی از این دست هستند. البته این اشاره، اشاره ای کلی و سر بسته است. چرا که برخی از نوت های چوبی، بر ظرافت، لطافت و اغواگری تأکید دارند که این ظرافت، با ادغام در وجوه تاریک و سنگین چوبی، بسیار شامه نواز و دلچسب خواهد بود.

از میان انواع مختلف نوت های چوبی و درختان مختلف، برخی از نوت ها و درختان، شناخته شده تر و پر کاربردتر هستند. سدر یا سدروس، یکی از آن هاست. درختی که از کوه های اطلس مراکش تا امریکا و لبنان را قلمرو خود قرار داده و از رایحه ای چوبی، رزینی، گیاهی و سبز، ادویه ای و آروماتیک برخوردار است. اگرچه سدر تا حدودی دودی و تاریک است؛ اما این حس دودی، در برابر رایحه دودی، تاریک، تلخ، سنگین، قیر مانند و راز آلود چوب هایی همچون گایاک، آبنوس و توس، قابل اغماض است. روغن هایی ارزنده که روایح پیچیده و عمیق آن ها، در فضاسازی های ویژه و متمایز عطرهای نیش، بسیار چالش بر انگیز و قابل توجه است.

چوب صندل، منشأ یکی دیگر از پرطرفدارترین نوت های چوبی است. ماده ای فاخر که در ساخت عطرهای گرانقیمت بسیار مورد توجه است و از رایحه ای خامه ای، شیری، نرم، آرام و لوکس برخوردار است. ترشحات حاصل از واکنش درخت آگیلاریا به حمله انگل ها و قارچ ها، یکی از پر حاشیه ترین و مهم ترین نوت های چوبی بنام عود را بوجود می آورد که به دلیل وسعت و تنوع عطرهای عودی، قبلا تحت مقاله ای با همین عنوان به بررسی آن پرداخته ایم.

سوزنی برگ ها و در رأس آن ها، درخت کاج، یکی دیگر از روایح بکر و پرطرفدار چوبی هستند که در کنار نوت هایی همچون اکالیپتوس، پاپیروس و جوانه درختانی همچون سرو و صنوبر، زیر گروهی ویژه از نوت های چوبی را تشکیل می دهند که تلفیقی از روایح گیاهی-کافوری (اکالیپتوس)، دودی، چوبی و سرخسی را در رایحه خود ارائه می کنند.

همچنین برگ های گیاه شگفت انگیز نعنای هندی (پچولی) نیز، بیش از آنکه رایحه گیاهی داشته باشند، از شخصیت چوبی منحصربفردی برخوردار هستند و از همین رو، زیر گروه ویژه و پرکاربردی از نوت های چوبی را به خود اختصاص می دهند که همچون عطرهای عودی، عطرهای پچولی محور نیز در مقاله ای با نام عطرهای پچولی، مورد بررسی قرار گرفتند. چنین شرایط مشابهی برای گیاه خس خس (وتیور) وجود دارد. ریشه ای اسرار آمیز که انواع مختلف آن، طیف مختلفی از روایح و فضاها را در بر می گیرد: از خاکی و خشک و دودی و چرکین، ترد و ادویه ای، تا آبدار و سبز و تازه.

علاوه بر انواع مختلف چوب ها و درختان و گیاهان چوب مانند، نباید از روایح خزه ای و خانواده نوت های خزه ای غافل شد. رایحه ای با سبزی غلیظ و تاریک، گیاهی-علوفه ای خشک و لمسی از کفپوش اسرار آمیز و تأمل بر انگیز جنگل در پاییز. خزه ها که سر آمد آن ها خزه بلوطی است، زیربنا و شاکله خانواده های بزرگ و مهم "شیپق" و "فوژه" هستند که به دلیل شباهت فضای بویایی با روایح چوبی، در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند.

روایح چوبی، آرامش بخش و غنی هستند، لمسی از شکوه طبیعت و زیبایی های آن و یا رویارویی با چهره سرکش، مهار نشدنی و ناشناخته آن در کنار وجوه انسانی، صنعتی و ماشینی دنیای مدرن، احساسی است که در بسیاری از عطرهای چوبی جریان یافته است. آمیزشی از طبیعت و دنیای ماشین ها و انسان ها که القاگر آرامشی لوکس و غنی است و در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از عطرهای چوبی که از چنین آمیزش منحصربفرد و جاودانه ای سخن می گویند.

Saltus Les Liquides Imaginaires

سالتوس، رایحه ای مملو از عمق، پیچیدگی و رمز و راز است. عطری از قدرت و نفوذناپذیری و ایمان. نمایشی از برخاستن و قد بر افراشتن و تصویری رؤیایی و خیال انگیز از تپش قلب یک درخت. آنچه سالتوس را بکر و رؤیایی ساخته، همراهی پچولی و اکالیپتوس با سدر و نوت های صمغی است که در هم تنیدگی بی همتایی از فصاهای سبز و غلیظ با روایح دودی و چوبی ایجاد کرده است. سالتوس، قدرتمند، شکست ناپذیر، ناب و اثرگذار است: تپش های جادویی قلب درخت جاودانگی...

Tam Dao Diptyque

چگونه می توان از روایح چوبی سخن گفت و نامی از تام دائو به میان نیاورد؟ تام دائو، جادوی چوب صندل است، رایحه ای خامه ای و ابریشمین و عمیق که از تجمل و زیبایی و آرامش سخن می گوید و در لایه هایی عمیق و موزون از سدر و سرو، چهره چوبی و فاخر خود را کامل می کند.

Vetiver Extraordinaire Frederic Malle

این عطر، نهایت زیبایی و شکوه یک رایحه وتیور محور است که وجوه خاکی و دودی خود را با همراهی فلفل، مر و بخور برجسته ساخته و در درخشش مرکبات، از تازگی و سرزندگی خود نغمه سرایی می کند تا هر علاقمند به روایح چوبی و بطور ویژه وتیوری را شیفته فضای شگفت انگیز، آرامش بخش و لوکس خود کند.

Fille en Aiguilles Serge Lutens

برای تجربه کردن فضایی طبیعی و ملموس از رایحه سوزنی برگ ها و کاج، در انتخاب این شاهکار جاودانه خانه معظم و بلندپایه سرژ لوتنز، جایی برای تردید وجود ندارد.

فیلن ایگلیس، عطری از شبانه های کاجستان و نسیمی از جنگل های ناشناخته است. حجم بالایی از کاج، سرو، جوانه ها و شاخه ها، در هم آمیخته اند و در لایه هایی از بخور، ادویه و نوت های میوه ای، شما را در رؤیاهایی ناب از جنگل هایی بکر غرق لذت، اعتماد و اقتدار می کنند.

Iskander Parfum d`Empire

اسکندر، بیش از آنکه از تازگی مرکبات و فضایی خنک و تازه سخن بگوید، عطری شاخص و ستودنی از خزه و سدر است که با حالتی خشک و گیاهی، تلخ و کمی دودی، در خنکای مرکباتی همچون لیمو، پرتقال و ماندارین ادغام شده اند.

عطری جسور و جاه طلب که از سواحل یونان برخاسته و دنیای بویایی شما را به چالش تقابل با یک ترکیب خزه ای ناب دعوت می کند تا با در نهایت، با آرامش مقتدرانه و باشکوه خود، دنیای شما را فتح نماید.

Passion Boisee Frapin

پشن بویس، تازگی گوارا، ترش، شیرین و نشاط آور نارنگی و پرتقال را به زیبایی بر بستری از رام و ادویه ها ادغام کرده و در پایه ایی مجلل و شاهانه از چوب بلوط و سدر که به زیبایی با این تازگی پر نشاط همسو شده اند، به کمال می رسد.

عطری فاخر و آرامش بخش که طراوت و تازگی را با غنا و اقتدار نوت های چوبی همراه کرده و در رایحه ای متفاوت و روحنواز عرضه می دارد.

10 Roam Odin

سایه های بی مانند و جادویی جنگلی از درختان آبنوس، افرا و نارگیل. خاکستری از چوب ها و نوشیدن معجونی از میوه ها و وانیل. راوم، افسانه ای از چوب های آبنوس است. سیاه و دودی، تاریک و سنگین، عمیق و با صلابت که با نوت های صمغی، بر این فضای عمیق و دودی تأکید شده و در عین حال، بر بستری از نارگیل، زعفران و نوت های گل بو جریان یافته است.

Sandalo Lorenzo Villoresi

در لایه های در هم تنیده شده ای از لادن و صمغ ها و کهربا، که با لطافت رز و بهار نارنج آراسته شده اند، چوب صندل، وتیور و خزه با هم همراه شده اند و با لمسی از پچولی دودی و تاریک، این همراهی ساده و خاطره انگیز را به اوج غنا و کمال می رسانند.

صندلو، عطری از ظرافت بی آلایش و گیرای چوب صندل است که در پالوده ترین و شفاف ترین سطح، عمق و غنای رایحه اصیل و جادویی خود را به نمایش گذاشته است.

Timbuktu L`Artisan Parfumeur

سرچشمه و مبدأ بسیاری از عطرهای وتیور محور و دودی، این شاهکار ناب و چند وجهی خانه ل آرتیزان است. تیمبوکتو، چهره تلخ، دودی و صمغی خود را در فضایی عمیق و پیچیده با لمس محو اما محسوس چرکینی، در لایه هایی میوه ای و نرم کامل می کند. اثری جریانساز و برجسته که بعنوان یک عطر چوبی غیرقابل مقاومت می توان همواره روی آن حساب باز کرد.

Sens et Bois The Different Company

ترکیبی از سدر، صندل، پچولی و وتیور که فضایی چوبی، دودی و آروماتیک را به موازات فضایی خاکی و خشک از ادویه هایی همچون فلفل سیاه، زیره و زنجبیل به جریان جریان انداخته اند و با رشته های لطیفی از بنفشه و ترنج، به هم متصل شده اند، سنس ات بویس را به رایحه ای چوبی-ادویه ای، خشک و شکست ناپذیر تبدیل کرده است. عطری چوبی-ادویه ای، خشک و مقتدر که با ظرافت هایی پنهان، نمایشی از قدرت و نفوذ ناپذیری را به اجرا می گذارد.

Idole Eau de Parfum Lubin

سایه هایی عمیق و موهوم و خیال انگیز از آبنوس که تاریکی سنگین خود را در قلبی از رام، زعفران و چرم ادغام کرده است، از ایدول عطری جاودانه و منحصربفرد ساخته است. رایحه ای از جسارت، ظرافت و خلاقیت که در رؤیاهای دور و دراز سیر می کند.

onderwood Comme des Garcons

واندر وود، سمفونی جنگل است. آواز درختان و شاخه ها. شب نشینی برگ ها و درختان تنومند بر فرشی از خزه.

رایحه بی همتا، واقعگرا و بسیار طبیعی از همراهی سدر، صنوبر، وتیور، پچولی و صندل با عود بر بستری دودی و خزه ای که اثری بدیع و شگفت انگیز از خود بر جای خواهد گذاشت.

 Rien Etat Libre D Orange

رایحه ای مسحور کننده، شگفت انگیز، عمیق و جسور از وتیور. فت الکتریشن، عطر نابی از وجوه خشک و چوبی و خاکی وتیور است که با اوپوپوناکس بر آن تأکید شده و این رایحه عمیق مستحکم، بر بستری ظریف و نرم از وانیل می آرامد تا در نهایت، با فرود در پایه تاریک و تأمل بر انگیزی ار بخور و رزین ها، غنا و شکوه خود را به اوج برساند.
عطری جسورانه و رایحه ای سراسر قدرت، اعتماد و جسارت که در تفسیر جسورانه و متفاوت خانه اتات لیبره از وتیور به نمایش در آمده است.

Bois Dahaman Herve Gambs

زعفران، با وجوه چرم-جیر مانند خود، شیرینی متوازن و ملایم وانیل و بنزویین و لمس محو و کم رنگی از چوب صندل خامه ای و نرم، به زیبایی با یکدیگر همراه شده اند تا زینت بخش تاریکی سرکش و شاعرانه غان، که رایحه دودی، گداخته و قیر مانند خود را در بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهد، باشند.
بویس داهمان، عطر چوبی غنی و باشکوهی است که صادقانه، سخاوتمندانه و ساده، این غنا و شکوه را به دوستداران عطرهای چوبی تقدیم می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس