اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951224244675632

مروری بر تاریخ خانه رانسه 1795 Rance (قسمت اول)

از دربار ناپلئون تا قرن بیست و یکم

کد: 13951224244675632

https://goo.gl/T81hFM

، تهران , (اخبار رسمی): پس از نزدیک به دو قرن فعالیت خاندان "رانسه" در ساخت دستکش های معطر منحصربفرد و مرغوب، زمانی که "فرانسوا رانسه" تصمیم به فعالیت در عطرسازی فاخر گرفت؛ داستان یکی از خانه های ریشه دار و بزرگ تاریخ عطر در سال 1795 آغاز شد.

از دربار ناپلئون تا قرن بیست و یکم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، خانواده رانسه، خاندانی اصیل و هنرمند در گرس بود که بخاطر تخصصی ویژه در ساخت مواد و ترکیبات معطر و بطور ویژه دستکش های چرمی، شهرت بسیاری در فرانسه بدست آورده بودند و در سال هال های پایانی قرن هجدهم، توسط "فرانسوا رانسه" اداره می شد. "فرانسوا رانسه"، عطرساز مستعد و خوش فکری بود که با نگاهی متفاوت به عطرسازی و بکارگیری شیوه ها و اصول پیچیده و بکر خود در ترکیب روغن ها و اسانس های مرغوب، پس از مدتی کوتاه به چهره ای شناخته شده در میان عطرسازان دوران خود تبدیل شد.

نبوغ و توانایی فرانسوا در خلق عطرهایی فاخر که با روایح عمیق و پالوده خود، نظر هر مخاطب را به خود جلب مب کرد؛ موجب شد تا عطرهای ساخته شده بدست رانسه خیلی زود به جامعه اشرافی راه یافته و در نزد درباریان فرانسه به جایگاه ویژه ای دست یابد. این عطرها که با ساختار ویژه و روایح چالش بر انگیز و فاخر خود، غوغایی در جامعه عطر آن روزها بپا کرده بودند؛ توجه "ناپلئون" را نیز به خود جلب کرده و علاقه بالای ناپلئون به عطرهای رانسه باعث شد تا او را بعنوان عطرساز اصلی خود انتخاب کند. موفقیت و تثبیت وضعیت بسیار خوب این عطرساز، با راه یابی او و عطرهایش به دربار تضمین شد و رانسه بعنوان عطرساز خاندان سلطنتی، عطرهایی خلق کرد که امروزه بعنوان گنجینه ها و میراث جاودانه عطرسازی فرانسه شناخته می شوند.

رانسه، آثار جاودانه ای برای ناپلئون خلق کرد که از میان آن ها می توان به دو شاهکار بی همتا و تحسین بر انگیز "له وِینکوئه" و "تِریامف" اشاره کرد. این دو عطر نفیس و ویژه پس از قرن ها همچنان به حیات خود ادامه می دهند و اگرچه ممکن است در دوران جدید عطرسازی، بعنوان اثری ویژه و منحصربفرد شناخته نشوند؛ اما در روزگارانی که ترکیبات شیمیایی و مواد سینتتیک در عطرسازی هنری جایی نداشته و متولد نشده بودند، چنین پرداخت خلاقانه و زیبایی به نوت های میوه ای، بسیار جالب توجه و ستودنی است. "ل وینکوئه" عطری از آکوردهای هندوانه و طالبی است که تازگی دلچسب خود را در بستری از مرکبات به جریان انداخته و با لمسی از ادویه ها، در قلبی از گل های شمعدانی، زنبق، زنبق دره و یاس ادغام شده و در پایه ای از چرم، نوت های چوبی، مشک و کهربا کامل می شود. "تریامف"، اثری بدیع و بزرگ از پچولی و وانیل است که اغواگری اسرار آمیز خود را در درخشش روغن های ترنج، نارنج و نارنگی به نمایش گذاشته و با همراهی گیاهان و ادویه ها، در پایه ای فاخر و متمولانه از چرم، بنزویین، روغن گایاک و بخور، ادغام می شود. این دو عطر محبوب و تاریخی، پس از گذشت قرن ها، همچنان دوستداران عطر را از حضور خود خرسند ساخته اند و با شروع دوران جدید خانه رانسه، با اعمال تغییراتی جزیی در فرمول های اصلی، تولید شده و در مجموعه ای با نام "امپریاله" به جهان عطر عرضه شدند.

علاوه بر عطرهای ویژه ای که فرانسوا برای ناپلئون خلق کرد؛ وی عطرهای باشکوهی برای دیگر اعضای خانواده و بطور ویژه ملکه "ژوزفین بناپارت" ساخت. "ل امپراتریس" اثری سراسر ظرافت و اغواگری بود که در ظرف چینی گرانبها و نفیسی به ملکه تقدیم شد. این عطر ویژه نیز با اعمال تغییراتی، با عنوان "ژوزفین" در سال 2005 و در قالب مجموعه "امپریاله" ارائه شد. "ژوزفین" عطری فاخر و اغواگر از روغن های گرانبهای زنبق، رز، زنبق دره و سنبل است که با شمعدانی، بنفشه و ایلنگ در کنار آکوردهای میوه ای نظیر هلو و انگور آراسته شده و بر بستری گرم و پودری که با رایحه وانیل همراه شده؛ در پایه ای از چهره سنگین و رایحه عمیق آبنوس، میخک خشک، کهربا و صندل فرود می آید.

پس از یک قرن حضور در گرس، در اواخر قرن هجدهم و دوران مدیریت "الکساندر رانسه"، این خانه به میلان متقل شده و فعالیت های خود را در این شهر ادامه داد. خانه رانسه همچنان در میلان به فعالیت های خود ادامه می دهد و آنچه امروز بعنوان عطرها و محصولات زیبایی این خانه عرضه می شوند؛ به دنبال تلاش های مستمر هفتمین نسل از این خاندان، "جیووانی رانسه"، به منظور بازسازی و حضوری قدرتمند در عطرسازی معاصر حاصل شده است. رانسه در سال 2005 فعالیت های گسترده خود در ساخت عطر و محصولات زیبایی و آرایشی را آغاز کرد و عطرهای خود را در قالب چهار مجموعه در اختیار علاقمندان عطرهای هنری و لوکس قرار داده است. در هر زمینه ای و از هر گروه و خانواده بویایی؛ با بکارگیری عصاره ها و موادی در با لاترین سطح کیفی، خانه عطرسازی رانسه عطرهایی را در قالب این چهار مجموعه ارائه کرده است که هر علاقمند به عطری را مسحور و شیفته خود می سازند. عطرهایی نفیس و بکر، روایحی اصیل و ناب که در ادامه به معرفی این مجموعه ها و عطرهای هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

Collection Impériale

علاوه بر عطرهایی همچون "ل وینکوئه"، "تریامف" و "ل ایمپراتریس (ژوزفین)" که به آن ها اشاره شد؛ این مجموعه شامل پنج عطر زنانه و دو عطر مردانه دیگر است که همگی در سال 1795 توسط "فرانسوا رانسه" خلق شده و به یکی از اعضای خاندان سلطنتی تقدیم شده اند. پس از بازسازی این عطرها که بر اساس فرمول های اصلی ساخته شده اند و تنها تغییرات قابل اغماضی در ترکیب آن ها اعمال شده است؛ در سال 2005 معرفی آن ها با دو عطر "ژوزفین" و "ل وینکوئه" آغاز شد. عطر زنانه "اوژنی"، هدیه شایسته و فاخر رانسه به ملکه "اوژنی" است که در سال 2006 به مجموعه امپراطوری اضافه شد. ترکیب فاخری از نوت انگور، هلو و طالبی در قلبی از گل های سفید، زنبق، بنفشه و رز که با لطافت و نرمی وانیل و ایلنگ در پایه ای از خزه، صندل، کهربا و وتیور فرود می آید؛ "اوژنی" را به عطری بی همتا و زیبا تبدیل کرده است.

"فرانسوا چارلز"، عطر اهدایی رانسه به تنها فرزند ناپلئون است. اثری متواضع، ملایم، مطبوع و تعمق بر انگیز که از شروعی با نوت های مختلف ادویه ای همچون فلفل، زنجبیل، زیره، هل و دارچین، نوت های میوه ای و طراوت مرکبات؛ با قلبی از یاس و نوت های آروماتیک در می آمیزد تا فرشی فاخر بر مسیر قدرت نمایی و اعجاز مشک، زنبق و نوت های چوبی بگستراند که با لایه هایی اسرار آمیز از لادن، پچولی و وانیل همراهی می شوند. اثری زیبا و تحسین بر انگیز که در سال 2007 ارائه شد.

ادای احترام "فرانسوا رانسه" به مادر امپراطور با عطر قدرتمند و نافذ "لائه تیتا" صورت گرفته است که در سال 2008 ارائه شد. نمایشی قدرتمند و پیچیده از پچولی که با صمغ هایی همچون لادن و تولو غنی شده است و در گرمای مطبوع وانیل، در لایه هایی گل بو، ادویه ای و مرکباتی جریان می یابد. رایحه ای قدرتمند و پالوده از ظرافت و زیبایی که پس از دو قرن، همچنان اثری ممتاز و تحسین بر انگیز به شمار می رود.

"هلن" محصول 2010 خانه است. عطری که "جین رانسه"، فرزند هنرمند فرانسوا ساخته شد. این عطر که به "هلن ناپلئون بناپارت" تقدیم شده است؛ روایتی است از دوران تبعید ناپلئون در جزیره "سَن هلن". دورانی دشوار و تاریک که با تولد هلن، رنگ روشنایی و امید به خود گرفت. هلن عطر ویژه ای از همراهی مرکبات، ایلنگ و ادویه های تازه است که لایه هایی خیالی از تاریکی صمغ ها و چوب های دودی را در پشت لطافت و تازگی خود پنهان کرده اند. این فضا بر بستری گل بو و پودری از زنبق، آفتاب پرست و رز، در پایه ای از تونکا، چوب صندل و بنزویین کامل می شود.

عطر "پائولاین"، بازتابی از زیبایی ها، جذابیت و وقار خواهر محبوب ناپلئون بناپارت است؛ که رانسه با هنرمندی تمام در قالب رایحه ای اصیل و افسونگر آن را به تصویر کشیده است. "پائولاین"، عطری جادویی از رز و بنفشه است که با رایحه ناب گل پنبه و ظرافت های ایلنگ همراه شده اند و در نهایت دلنشینی و درخشش، با پایه ای فاخر و پیچیده از بنزویین، پچولی و سدر ادغام می شوند. این عطر جاودانه و ستودنی، در سال 2011 به مجموعه امپراطوری رانسه اضافه شد.

عطر "الیزه" در سال 1809 توسط "جین رانسه" به خواهر کوچکتر ناپلئون "الیزه"، تقدیم شد. زیبایی توأم با جسارت الیزه، به زیبایی در ترکیب اسرار آمیزی از پچولی، مشک و عنبر که با نوت های دریایی، اکالیپتوس، پرتقال و رز، فضای ویژه ای به خود گرفته است؛ در این عطر به نمایش در آمده است. این عطر ویژه در سال 2012 معرفی شد. "الیزه" تنها عطر رانسه در مجموعه امپریاله نیست و در این سال عطر "له روی امپرور" که پس از موفقیت بزرگ ناپلئون در سال 1805 حاصل شد؛ توسط فرانسوا رانسه ساخته شد. این عطر نمایشی باشکوه از شخصیت مقتدر و ویژه ناپلئون است که پس از تاجگذاری پادشاه ایتالیا در این سال، سلطه خود بر اروپا را کامل کرد. "له روی امپرور" ترکیب بی همتایی از همراهی پر شور گرما و هیجان با قدرت و تجمل است که در نهایت شکوه و درخشش به نمایش در آمده است. همراهی شکوفه مرکبات و اسطوخودوس در فضایی سبز و تازه که با ادویه هایی چون انیسه، دارچین و هل همراهی می شود تا به قلبی گل بو و خیال انگیز از بنفشه، رز و زنبق پیوسته و این درخشش پرشور را در پایه ای از چرم، مشک، سدر و عنبر کامل کند.

روایح عمیق و اثرگذار ارائه شده توسط رانسه در این مجموعه اهدایی و به معنی واقعی کلمه "سلطنتی"، در حدی از کمال، پردازش و تصویرسازی قرار دارند که به لطف این تصاویر بویایی خیره کننده، تمام آنچه که از یک عطر هنری و منحصربفرد انتظار می رود؛ قابل لمس است. از قدرت و تجمل و اغواگری گرفته تا لطافت و زیبایی و آرامش، همه و همه در این روایح بکر و اصیل، به جریان در آمده اند. با این وجود، تمامی این آثار جاودانه، تنها بخشی از جادوگری ها و شعبده بازی های بی مانند رانسه در جهان عطر هستند و بازسازی یکی دیگر از آثار اهدایی او به ناپلئون در ادامه ارائه آثار مجموعه امپراطوری، دوستداران هنر عطرسازی را مسحور و مدهوش رایحه چند وجهی و فرا زمینی خود ساخت...

ادامه دارد...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس