اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951225244795632

مروری بر تاریخ خانه رانسه 1795 Rance (قسمت دوم)

خلق آثاری ساختارشکن

کد: 13951225244795632

https://goo.gl/EI54l5

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از دو قرن از تولد خانه عطرسازی رانسه می گذرد. خانه ای ارزنده و نفیس که از همان سال های نخست فعالیت، به واسطه خلق آثاری متفاوت و ساختارشکن، مورد توجه واقع شد و تا به امروز، اصول و شیوه های خود را نسل به نسل انتقال داده است.

از دربار ناپلئون تا قرن بیست و یکم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، فرانسوا رانسه که مسیر فعالیت های خانوادگی چندین ساله خاندان اصیل رانسه را از ساخت اکسسواری فاخر، بسوی جهان عطر تغییر داد؛ با خلق عطرهایی ساختارشکن و روایحی که فراتر از زمان خود حرکت می کردند؛ خیلی زود به موفقیت هایی بزرگ در جامعه آن روزها دست یافت و به عطرساز شماره یک دربار ناپلئون تبدیل شد.

روایح قدرتمند، زیبا و روحنوازی که فرانسوا و فرزند هنرمند او، "جین رانسه" برای اعضای خانواده سلطنتی خلق می کردند؛ بسان جواهرات گرانبها و بی همتای جهان عطر، در قرن بیست ویکم و با تکیه بر نبوغ و هنر موروثی هفتمین نسل از این خاندان، جهان عطر را از بازگشت باشکوه خود در قالب مجموعه امپراطوری، بهره مند ساختند.

اگرچه تمامی آثاری که در قالب مجموعه "ل ایمپریاله" ارائه شده اند؛ آثاری نفیس و ارزشمند بحساب می آیند که با روایحی عمیق و اثرگذار، پس از دو قرن همچنان بکر و شگفت انگیز هستند؛ اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و دوستداران عطر، "ل ایگل دو له ویکتوا"، سر آمد عطرهای این مجموعه است. اثری فاخر و جسورانه که برهان اصلی ماندگاری نام "فرانسوا رانسه" و آثار او پس از سال ها است.

این عطر که الهام گرفته از شخصیت مقتدر و شکست ناپذیر ناپلئون است؛ به هنرمندانه ترین شکل ممکن، روحیه سرکش و ماجراجو، و شخصیت عمیق و پیچیده وی را به تصویر می‌کشد. عطری از حیوانی ترین وجوه چرم که با فضایی دودی و تاریک از چوب های آگار و غان همراه شده و در لایه ایی از پچولی، سدر و وتیور کامل می شود. این عطر نفیس در سال 2013 بدست "جیووانی رانسه" بازسازی و به مجموعه امپراطوری اضافه شد.

ملکه زیبا و محبوب کشور هلند، "هورتِنز"، علاقه بسیاری به عطرهای گل بو با محوریت رز و در ترکیب با ادویه های شرقی داشت. این بانوی موَقر و علاقمند به هنر، الهام بخش ساخت عطری با همین عنوان توسط "جین رانسه" در سال 1810 می شود. "هورتنز" عطری درخشان و عمیق از همراهی رز با حجم بالایی از ادویه هایی مانند فلفل، دارچین و هل است که با تازگی ترنج همراه شده و در پایه ای از همراهی زیبای وانیل و بخور کامل می‌شود.

این عطر به همراه عطر مردانه "هئوییک" در سال 2015 معرفی شد. "هئوئیک" عطری الهام گرفته از علاقه ناپلئون به هنر و بطور ویژه، عطرسازی است که توسط "ساندرا رانسه" ساخته شده است. عطری از همراهی میوه های مختلف همچون انگور، آناناس، سیب و مرکبات که بر پایه هایی با شکوه از عنبر، چوب غان، خزه و پچولی ساخته شده است.

Collection Privée

این مجموعه شامل کولون هایی است که در سال های 1800 تا 1825 توسط "فرانسوا رانسه" و فرزند او "جین" ساخته شده اند. خانه رانسه در سال 2007 بازسازی این عطرها را در قالب مجموعه "پرایوی" آغاز کرد که امروزه شش عطر از این مجموعه در دسترس مخاطبان است.

"او دو فرانس" در سال 1807 توسط فرانسوا رانسه ساخته شد و پس از گذشت دو قرن، در سال 2005 ارائه شد. این عطر، تقابل زیبای طراوت و نشاط نوت های سبز، گیاهان تازه و مرکبات با فضاهای گرم و شرقی از پچولی و وتیور است که با لمسی از نرمی ایلنگ، در پایه ای از مشک و صندل فرود می آید. "او سابلایم"، اثر خلاقانه دیگری از فرانسوا رانسه در سال 1801 است. عطری با رایحه ای درخشان و فرح بخش از شکوفه مرکبات، زنبق دره و یاس شیروانی که با لمسی فاخر از روغن گران قیمت زنبق فلورانس و وانیل، چهره ای از شکوه و گیرایی زنانه ارائه می دهد. این عطر نیز در سال 2005 به بازار عرضه شد.

عطری با شکوه از اغواگری، جذابیت و اصالت با عنوان "او دو لا کوغونه"، دومین عطری است که از سوی خانواده رانسه به خواهر محبوب ناپلئون، پائولینا، اهدا می شود. اثری از جین رانسه که در سال 1824 ساخته شد. عطری فاخر از همراهی آکورد طالبی با فریزیا، بنفشه و زنبق که با رایحه اغواگر و عمیق یاس گرس در می آمیزد تا در پایه ای از زنبق فلورانس، عنبر و مشک، غنا و گیرایی خود را به اوج برساند. این عطر در سال 2009 به همراه عطر اهدایی جین رانسه به "دوک دو بری" در سال 1818، به مجموعه پرایوی اضافه شد. "دوک دو بری"، عطری پیچیده و فاخر از نشاط آمیخته با تلخی مرکبات و گشنیز است که هیاهو و خروش خود را با رایحه ای از سدر و مشک به اوج رسانده و در پایه ای از فلفل سیاه و وتیور که با لطافت رز همراه شده است؛ این رایحه مجلل را به پایان می رساند.

بازسازی دو اثر برجسته دیگر از جین رانسه، در سال 2011 معرفی شدند. "او دو نوبلس"، اثری درخشان و تازه از رانسه است که در سال 1822 ساخته شد. یک جادوی درخشان زنانه از همراهی ترنج و گیاهان سبز با رز که با لمسی از زنبق، در پایه ای از وانیل و چوب ها، شکوفا می شود. عطر مفرح، سرکش و پر نشاط "او سوپرب"، هدیه ای از جین رانسه به ناپلئون سوم در سال 1820 است. تازگی بی حد و مرز نوت های سبز و مرکبات با لطافت میخک صدپر همراه می شود تا با اضافه شدن نعنای تازه، رایحه ای از جوانی به جریان افتد و در پایه ای از ظرافت عنبر که با غنای چرم و پچولی همراه شده؛ به بلوغ و تکامل برسد.

Collection Classique

مجموعه کلاسیک شامل چهار عطر ویژه و فاخر است که با پیروی از شیوه ها فرمول های فرانسوا و جین رانسه طراحی شده و ادای احترام ششمین نسل از خاندان رانسه، "ساندرا رانسه"، به نیاکان خود است. همراهی نوت های گل بوی مختلف با ترکیبی پیچیده و اسرار آمیز در پایه ای عمیق از پچولی، وانیل و کهربا در عطر "غوژ"، عطر پیچیده "د اِغژ" که توسط ساندرا رانسه و همسرش "فلیس د الیا" با رایحه ای پیچیده ای از میوه های استوایی، گل های سفید، زنبق و نوت های سبز بر پایه ای از چوب و مشک ساخته شده، ترکیب منحصربفردی از همراهی بنفشه، زنبق و نوت های میوه ای که بر بستری گل بو، در پایه ای از شمعدانی، صندل و وانیل ادغام می شود در عطر "دونا" و عطر شگفت انگیز "رانسه 2" که با غنایی نشاط آور و آرامش بخش از مرکبات، چای، رزین ها و نوت های میوه ای، بر بستری از ادویه ها و نوت های سبز در پایه ای از سدر، خزه و اوپوپوناکس فرود می آید؛ چهار عطر ویژه و ممتاز رانسه در قالب مجموعه کلاسیک هستند.

Les Étoiles

"جیانه ساندرا رانسه"، ششمین نسل از خاندان رانسه و یکی از چهره های برجسته و بیاد ماندنی این خانواده است. جیانه، سال های زیادی را صرف تحقیق و یادگیری هنر محبوب خود، عطرسازی کرده است. این حرفه که در خانواده رانسه، حرفه ای موروثی است؛ برای جیانه بسیار فراتر از یک پیشه و فعالیت شغلی است. او با علاقه بسیار بر روی فرمول ها و روش های اجداد خود کار می کند و آن ها را با استعداد و نبوغ ویژه ای در قالبی مدرن و با روایحی نفیس عرضه می کند. علاوه بر مجموعه "کلاسیک"، در سال 2011 مجموعه ای از عطرهای ویژه جیانه ساندرا با عنوان "لز اتویی" معرفی شد.

"لز اتویی" مجموعه ای برخاسته از عشق و نبوغ جیانه ساندرا رانسه است که با استفاده از روغن ها و عصاره های طبیعی در بالاترین غلظت ممکن خلق شده اند. عطری از رموز و اغواگری های گل های سفید و رز که با نوت های مرکباتی همراه شده و در پایه ای از وانیل، عود و پچولی به نمایش در می آید در "پِرِس دو توی"، نمایشی از رز بر بستری از ایلنگ، مریم و یاس در پایه ای از صندل و وانیل در "رز دو رز" و نمایشی با نوت برجسته یاس که با میموسا و مرکبات همراه شده در "جازمین دو مالابا"، سه عطری هستند که در سال 2011 مجموعه "لز اتویی" را معرفی کردند.

جیانه ساندرا در سال 2012 سه عطر دیگر به این مجموعه اضافه کرد. عطری از گل های سفید، رز و ادویه ها که با حاشیه هایی از ایلنگ و ریواس در پایه ای از کهربا، تونکا، وانیل و بنزویین می آمیزد با عنوان "سوغ مون کوئه"، "آوانت لو ژو" با رایحه نفیس و افسونگری از زنبق، بنفشه و نوت های میوه ای، در فضایی تازه و شاداب از مرکبات و نعنا و پایه ای غنی و عمیق از صمغ ها، سدر و چوب گایاک و عطری از مریم و اوسمانتوس با عنوان "توبرُز آمور" که در فضایی از عصاره گل هایی همچون رز، زنبق، زنبق دره و بنفشه در پایه ای از مشک، پچولی و صندل کامل می شود؛ سه اثر زیبا و فراموش نشدنی ساندرا رانسه در سال 2012 هستند که به مجموعه "لز اتویی" اضافه شدند.

اینک، اینجا...

بیش از دو قرن از تولد خانه عطرسازی رانسه می گذرد. خانه ای ارزنده و نفیس که که از همان سال های نخست فعالیت، به واسطه خلق آثاری متفاوت و ساختارشکن، مورد توجه واقع شد و تا به امروز، اصول و شیوه های خود را نسل به نسل انتقال داده است تا امروز بدست دو تن از هنرمندان برجسته و خلاق ای خاندان، "جیانه ساندرا رانسه" و "جیووانی رانسه"، همچنان به مسیر نو آوری ها و خلق عطرهای منحصربفرد و ممتاز خود ادامه دهد.

آنچه زمینه ساز بقا و استمرار این خانه در سطح اول عطرسازی هنری و فاخر پس از دو قرن شده است؛ بکارگیری فرمول ها و اصولی پیچیده و کاملا محرمانه است که توسط هنرمندان و طراحان خانه بکار گرفته شده و بنابر مقتضیات زمان و شرایط حاکم در هر دوره و عصری، این فرمول ها بروز شده و در قالب ترکیبی بدیع و ستودنی ارائه می شود. نبوغ، نو آوری و جسارت هایی که با اصالت، سنت و تاریخ در می آمیزد؛ رانسه را به یکی از برترین خانه های عطرسازی دوران ما تبدیل کرده است.

"رانسه 1795" نمادی از شهامت، جسارت و خلاقیت است که با تصمیم تاریخ ساز و مهم "فرانسوا رانسه" از رها کردن حرفه ای کوچک اما موفق و ورود به قلمرو اسرار آمیز هنری والا و منحصربفرد عطرسازی؛ متولد شد. میراثی تاریخی و جاودانه، خانه ای والا و عالی مرتبه که از قلب تاریخ پرهیاهو و مهم اروپا و فرانسه دوران ناپلئون، به دوران مدرن و پیچیده قرن بیست و یکم راه یافته است. عطرهایی از یک خاندان که به دربار ناپلئون اهدا شد و پس از دو قرن، به قلب دوستداران عطرهای هنری راه یافته اند؛ ضامن موفقیت و درخشش رانسه در دوران کنونی و دوران نیامده هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس