اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960115245415632

معرفی خانه‌ی عطر اتات لیبره د اورنج

آشوب، شورش و در هم شکستن محدودیت‌ها در صنعت عطرسازی

کد: 13960115245415632

https://goo.gl/AxiFsj

، تهران , (اخبار رسمی): خانه‌ی عطر اتات لیبره (ETAT LIBRE'D ORANGE)، خانه‌ای متفاوت و ساختارشکن است که تعاریف و قوانین حاکم بر چرخه عطرسازی را در هم شکست و با ارائه فضاهایی بی‌باکانه و پیشرو، قلمرو ویژه خود را گسترش داد که در این مقاله به معرفی بخشی از فعالیت‌ها و تاریخچه آن پرداخته می‌شود.

آشوب، شورش، در هم شکستن محدودیت ها:

ده عطر معرفی‌شده از سوی خانه تازه‌تاسیس اما منحصربه‌فرد «اتات لیبره» در سال 2006، آغاز ماجراجویی‌های نفس‌گیر و هیجان‌انگیزی است که «امید» را به جهان عطر باز گرداند؛ امید به خلاقیت، آفرینش و اصالت.

به گزارش لوکس بایر همه ما، همواره با این جمله‌های شعارگونه، خود را فریفته و دلگرم کرده‌ایم که «خودت را پیدا کن، و خودت باش» اما همه می‌دانیم که در دنیای آکنده از فریب، هیاهو و رسانه، چنین شعارهایی، هم‌چون جست‌و‌‌جویی بی‌سرانجام، بی‌معنی و پوچ است. افراد بسیاری در جست‌وجوی آزادی و لذت بردن از پرداختن آزادانه به ایده‌ها و خواسته‌ها، قدم در راه گذاشته‌اند و با کنار گذاشتن ساختارها و دستور العمل‌های پوسیده و محدودیت‌زا، بدون کوچک‌ترین اعتنایی به چرخه‌های صنعتی و تجاری، امپراطوری خود را ساخته‌اند و از گذشته‌های دور تا امروز، آثار ساختارشکن و بدیعی در زمینه‌های مختلف، از خود به یادگار گذاشته‌اند. هنر عطر و عطرسازی هنری، یکی از همین زمینه‌هاست و «اتیِن دوسوارت» یکی از همین افراد است.

اتین دوسوارت در افریقای جنوبی متولد شد اما با عزیمت به پاریس، وارد صنعت مد شد و به طراحی عطر برای کمپانی بزرگ «ال وی اچ ام» و برندهایی نظیر «ژیوانشی» پرداخت. گذشت زمان، دوسوارت را از چرخه مادی‌گرا و بی‌روح عطرسازی تجاری دلسرد و دلسردتر کرد. تولید انبوه و لجام گسیخته عطرهای تکراری و بدون هرگونه خلاقیت که با فشار و اصرار کمپانی‌های بزرگ صورت می‌گرفت دوسوارت را از این شرایط، اندوهگین و سرخورده کرد و احساس خطر از در ورطه نابودی افتادن عطرسازی هنری و از بین رفتن روح، اصالت و احساس در عطرسازی تجاری، او را بر آن داشت تا حرکتی جدید و آزادانه را آغاز کند؛ حرکت در مسیری برای آزاد گذاشتن طراحان و عطرسازان در بروز مهارت‌های خود، پرداخت به فضاهای خاص و بیان احساسات و تفکرات خود، بدون هیچ محدودیتی. دوسوارت در سال 2005 ناامید از شرایط موجودبه راه‌اندازی خانه‌ای تصمیم گرفت که در مسیر ایده‌های عنوان شده فعالیت کند و با ساخت عطرهایی بر پایه فرمول‌های متفاوت و عمیق با جسارت و بی‌باکی، علیه چرخه ناامیدکننده و افسرده رو به انحطاط حاکم، قد عَلَم کند؛ عطرهایی برای شادی و لذت بردن بی‌حدود مرز و بی‌هیچ محدودیتی.

 

عطر  etat libre

ایده دوسوارت، حرکت در مسیری متفاوت و تلاش برای ساخت آثاری بود که در گذشته کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. اقدامی انقلاب‌گونه و بلندپروازانه تا با ارائه عطرهایی متفاوت، لذت و شادی را از دریچه ویژه‌ای به نمایش بگذارند. تنها راه بقا و ماندگاری برای حرکت در چنین مسیر پر از چالشی، تلاش و تمرکز بر آفرینش خلاقانه و هنری بود و این تلاش به معنای چشم‌پوشی از تولید انبوه و گزیده‌کاری است. این نگرش و کار بر روی عطرهایی ویژه و ساختارشکن، اساس و جوهره ایالت خودمختار، قدرت‌مند و رویایی اتیِن دوسوارت در جهان عطر است که در سال 2006 با معرفی 10 اثر جسورانه، بی‌پروا، خلاقانه و نامتعارف، جهان عطر را به لرزه در آورد

اتات لیبره، خانه‌ای متفاوت و ساختارشکن است که تعاریف و قوانین حاکم بر چرخه عطرسازی را در هم شکست و با ارائه فضاهایی بی‌باکانه و پیش‌رو، معادلات عطرسازی را در سال 2006 به هم ریخت و قلمرو ویژه خود را بی‌هیچ محدودیتی و در نهایت جاه‌طلبی و بلندپروازی در مرزهایی خارج از دنیای تفکرات محدود و محصور در ظواهر و قید و بندها، گسترش داد. رویکرد نامتعارف این خانه در پرداخت به مسائل جنسی و اروتیسم بی‌هیچ محدودیتی، رایحه‌ها و فضای عطرها تا نام‌گذاری و طراحی پوسترها و عکس‌ها را تحت تاثیر قرار داد و شادی و لذت بی‌حد و مرزی که دوسوارت از آن سخن می‌گفت با معرفی نخستین مجموعه از آثار این خانه، تحقق یافت. سرآمد این هنجارشکنی‌های شجاعانه در همکاری با ذهن عصیانگر و شخصیتی ماجراجو با نام «آنتوان لی» حاصل شد و سر آمد این عصیانگری، عطر Secretions Magnifiques است.

 

عطر  secretions magnifiques 

عطری از آکوردهای عجیب و منحصربه‌فرد هم‌چون خون، آدرنالین و اسپرم‌های جانوری که با آکورد خاص و ویژه‌ای از جلبک‌های دریایی ساخته شده است؛ در پایه ای از آکورد شیر، زنبق، اپوپوناکس و چوب صندل که رایحه غافلگیرکننده و ناشناخته‌ای را به نمایش می‌گذارد. این عطر، هم‌چنان اثری چالش‌برانگیز و پر حاشیه است که به عنوان مرجع عطرهای ساختارشکن و به معنای واقعی خاص، شناخته می‌شود. Rien دیگر عطر مهم و موفق اتات لیبره است که در این سال و با همکاری آنتوان لی معرفی شد. نمایشی از  چرم با چهره‌ای سرکش که با همراهی بخور چهره‌ای دودی و تاریک به خود می‌گیرد و در کنار نت‌های ادویه‌ای، زمینه‌ای جانوری پیدا می‌کند. همراهی آلدهاید، استیراکس و کهربا، پیچیدگی‌های ریِن را بیشتر می‌کند و این رایحه عجیب با ادغام در پایه‌ای از پچولی و خزه بلوطی، کامل می‌شود. Je Suis un Homme  دیگر اثر غیرمنتظره و جنجالی اتات لیبره است که در همکاری با لی خلق شده است. کولونی متفاوت که تازگی ترنج و لیمو را با چرمی چرکین و جانوری و چهره‌ای اغواگر از میخک خشک و دارچین، احساسی لوکس از نوشیدنی‌ها و پایه‌ای تاریک و دودی از غان و پچولی، همراه می‌کند.

عطر چالش‌برانگیز اما اغواگر و لذیذی از نت‌های شیرین و خوراکی، وانیل و نت‌های پودری که آغازی قدرتمند و انگیزاننده دارد و در قلبی از شکوفه مرکبات، تونکا و قهوه، افسون خود را کامل می‌کند تا با فرود در پایه‌ای از چرم و تنباکو، احساس قدرت و لذت بی‌نظیری را القا کند،چهارمین اثر اتات لیبره در همکاری با آنتوان لی است که با عنوان  Divin`Enfant  ارائه شد.

 

DVIN

«آنتوان میزوندیو» دیگر هنرمند خلاق و آزاداندیشی است که دوسوارت را در پایه‌گذاری و شکل‌گیری اتات لیبره همراهی کرد. میزوندیو در قالب این همکاری، روایحی از لذت، خلاف جریان حرکت‌کردن و هنجارشکنی را با استفاده از غلظت بالای روغن‌های طبیعی خلق کرد که باعث شد نام اتات لیبره، بیشتر در کانون توجهات قرار گیرد. Encens et Bubblegum  یکی از همین رایحه‌هاست. عطری از همراهی آکوردهای تمشک و هلو با بخور و فضاهای دودی. تقابلی طعنه‌آمیز که رایحه‌ای آدامس‌مانند و شیطنت‌آمیز را در تقابل با رایحه فضاها و اماکن مذهبی ارائه می‌کند. Antiheros عطری غیرمنتظره از اسطوخودوس است که با چهره‌ای گیاهی و غلیظ با پس‌زمینه‌ای صابونی و تمیز بر بستری از مشک به نمایش در آمده و در پایه‌‌ای عمیق از چوب‌های نفیس، ادغام شده است. Eloge du Traitre  دیگر اثر ستودنی و هم‌چنان متفاوت اتات لیبره است که توسط میزوندیو ساخته شد. آمیزشی از سبزی و تاریکی که با به‌کارگیری جسورانه حجم بالایی از نت‌های چوبی-سبز و گیاهی هم‌چون کاج و برگ بو شکل گرفته است و با قلبی از ادویه‌ها همراه شده است تا با آمیزش در پایه‌ای تاریک از چرم و پچولی، رایحه عمیق و تامل برانگیز خود را کامل کند. Vraie Blonde  اوج ماجراجویی‌های جسورانه و خارج از چارچوب دوسوارت و میزوندیوست. ترکیبی از آلدهاید که بر بستری پر هیاهو از ادویه‌ها با نت‌های نوشیدنی و آکورد هلو ادغام می‌شود و رایحه مرموز خو د را با جریان یافتن در لایه‌هایی دودی و خاکی از جیر و حجم بالایی از مر، کامل می‌کند. Jasmin et Cigarette  نمایشی عجیب و غافلگیرکننده از یاس است. یک زنانگی بی‌مهابا و هنجارشکن که با سه ضلع گیاهی و دودی از تنباکو و علوفه‌های خشک، میوه‌ای و یاس بر بستری از کهربا، سدر و مشک، به اجرا درآمده است.

 

ETAT LIBRE

نخستین مجموعه از عطرهای اتات لیبره، با دو عطر که در همکاری با «ناتالی فایستاور» ساخته شده‌اند کامل شد. Nombril Immense  نمایشی متفاوت از پچولی و وتیور است که در لایه‌هایی از صمغ‌های مختلف و آمبرته به اجرا درآمده است تا لطافت و شاعرانگی یک روح زنانه را در عمقی از جسارت، قدرت و جاه‌طلبی مردانه ادغام کند. Putain des Palaces  دیگر عطر‌ چالش‌برانگیز و هنجارگریز اتات لیبره در این سال است. تقابلی تامل‌برانگیز بین لطافت و ظرافت نت‌های پودری، رز و بنفشه با وجوه حیوانی و تاریک چرم، مشک و کهربا. تفسیری عجیب و دور از انتظار اما منسجم و قدرتمند از ظرافت، اغواگری و غریزه.

طوفانی از روایح اگزوتیک و غریب، در دنیایی از نقاب‌ها و رنگ‌ها در روزگارانی که «لذت» با «ابتذال» معنا شده و «احترام به سلیقه عوام» معنایی جز «نیندیشیدن» و «ساده‌انگاری» ندارد، مرزبندی‌های جدیدی در جهان عطر ایجاد کرد. مرزهایی که از روزمرگی و محدودیت فراتر رفته‌اند و با همراهی تفکراتی سازش‌ناپذیر و آزاد، قدم در سرزمین‌های ناشناخته شورش و تحول و نو آوری گذاشته‌اند. ده عطر معرفی‌شده از سوی خانه تازه‌تاسیس اما منحصربه‌فرد «اتات لیبره» در سال 2006، آغاز ماجراجویی‌های نفس‌گیر و هیجان‌انگیزی است که «امید» را به جهان عطر باز گرداند؛ امید به خلاقیت، آفرینش و اصالت.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس