اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960120245705632

آیا عطرها تاریخ مصرف دارند؟

کد: 13960120245705632

https://goo.gl/ZwO0TV

، تهران , (اخبار رسمی): عطرها همانند دیگر محصولات، تاریخ مصرف دارند. عوامل مختلفی در تاریخ مصرف عطر دلخواه شما نقش دارند. علاوه بر تاریخ تولید و تاریخ انقضاء عطر، مدت زمان استفاده از عطر پس از اولین باری که باز و اسپری می شود نیز در این امر تاثیر دارد. در این مطلب علاوه بر تاریخ انقضاء با کد دسته‌بندی عطر نیز آشنا می‌شوید.

آیا عطرها تاریخ مصرف دارند؟

به گزارش روابط عمومی شرکت لوکس بایر در این مقاله، به بررسی عوامل موثر در مدت زمان مفید استفاده از عطر پرداخته شده است:

 

کد دسته بندی عطر چیست؟ (Batch code)

هر عطر اورجینال، باید دارای یک کد دسته بندی باشد. این کد حاوی اطلاعات مهمی از جمله تاریخ و مکان ساخت یک عطر می باشد. این کد با هدف نظارت، پیگیری و کنترل کیفی مورد استفاده قرار میگیرد و در صورتیکه در کیفیت محصول یک دسته بندی خاص از عطرها مشکلی وجود داشته باشد؛ تمامی عطرهای متعلق به آن دسته به راحتی ازسطح  بازار حذف می شوند.

اعداد مختلفی که بر روی بسته بندی عطر ها وجود دارد مثل بارکد، و شماره کاتالوگ، کمی گیج کننده به نظر می رسند. بارکد و شماره کاتالوگ، بخشی از طراحی بسته بندی می باشد و بایستی به گونه ای استاندارد بر روی آن چاپ شود. شماره دسته بندی نیز بر روی بسته بندی چاپ می شود.

 

این کد در کدام قسمت بسته بندی چاپ می شود؟

جایگاه چاپ این شماره در هر محصول می تواند متفاوت باشد؛ اما اغلب زیر بسته بندی عطر چاپ می شود. معمولا شامل 3 تا 12 کاراکتر، اعم از حروف و عدد و یا فقط شامل اعداد می باشد. در زیر نگاهی به شماره دسته بندی برخی از محصولات عطری برندهای مشهور می اندازیم:

COTY INC:

1 حرف + 11 عدد (L1 0589076962)

عدد4 (1234)

 

Christian Dior:

4 کاراکتر (حروف + اعداد): 1N05

 

Estée Lauder:

3 کاراکتر (حروف + اعداد): A35

 

Chanel/Bourjois:

4 عدد (1234)

 

Procter&Gamble:

4 تا 10 عدد: 2068, 158854

 

ممکن است فکر کنید که عطرهای تقلبی شماره دسته بندی ندارند و یا از این طریق، می توان آن ها را از محصولات اورجینال تشخیص داد. بر روی بسته بندی تمامی عطرهای تقلبی دقیقا شماره دسته بندی مشابهی چاپ می شود.

 

تاریخ انقضا (مدت زمان استفاده پس از باز شدن محصول)

باید شکل کوچکی از یک عطر باز شده بهمراه یک عدد کنار آن که روی بسته بندی عطرها چاپ می شود را دیده باشید. این عدد تعداد ماه هایی که طی آن باید عطرتان را استفاده کنید نشان می دهد و پس از آن تاریخ مصرف عطرتان سر می رسد. داشتن مدت زمانی مشخص در استفاده از عطر، از زمان باز شدن آن و برای تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی که تاریخ مصرف زیر پنج سال دارند؛ اجباری می باشد (مثل محصولات آرایشی، عطرها، محصولات مراقبت از پوست و...)

بصورت نرمال تولید کنندگان عطر یک دوره ی 30 ماهه- پس از باز شدن- برای استفاده از عطرهای دارای الکل در نظر میگیرند. دوسال و نیم زمانی معقول برای سر رسیدن تاریخ انقضاء عطر مورد علاقه تان می باشد! نکته دیگر اینکه در صورتیکه عطرتان را در شرایطی مطلوب نگهداری کنید می توانید بیش از این زمان از آن استفاده کنید.   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]