اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960123245805632

سایه ها و باد، نگاهی به عطرهای خانه عطرسازی بیوفورت

کد: 13960123245805632

https://goo.gl/eCMDnQ

، تهران , (اخبار رسمی): فرانسیس بیوفورت، جهانگرد و فیزیکدان ایرلندی است که بعنوان افسر در نیروی دریایی بریتانیا خدمت می‌کرد و یکی از مهم‌ترین کارهای وی که نام او را جاودانه ساخت؛ تعریف مقیاسی به نام "بیوفورت" برای سنجش نیروی باد است. امروز این مقیاس ویژه و الهام از نیروی خارق العاده باد، به جهان عطرسازی نیز راه یافته است.

نگاهی به عطرهای خانه عطرسازی بیوفورت

سایه ها و تاریکی، اوهام و تشویش، ماجراجویی و جسارت، خلاقیت و نبوغ، اعجاز و پیچیدگی و هر آنچه که بر مدار شگفتی و ناشناخته بودن سِیر میکند؛ نتیجه سفر به دنیای آثار بیوفورت است.

به گزارش لوکس بایر، در سال 2015 لاین عطرسازی ویژه‌ای با همین عنوان در انگلستان متولد شد.

BeauFort London، خانه عطرسازی جدید و نوپایی است که بر پایه تفکرات ویژه و خاطرات Leo Crabtree و در همکاری با جمعی از برجسته ترین هنرمندان عطرساز انگلستان، بنا شده است. Crabtree پیش از آنکه یک طراح عطر باشد؛ موزیسینی فعال و صاحب ایده های خاص است. او در خانواده ای متولد شد که گروهی از اقشار مختلف جامعه و نیز تفکرات ونگرش های متنوع را در خود جای داده بود: از روانشناس و پزشک تا هنرمند و دریانورد. زندگی کردن و پرورش یافتن در چنین فضایی، زندگی را با ابعاد و مقیاس های ویژه ای به لئو معرفی کرد و از اینرو جایی برای تعجب باقی نمی ماند وقتی که او از یک قایق شناور بر رودخانه تایمز بعنوان نخستین خانه خود یاد می کند!

کرابتری همواره شیفته عطرسازی بوده است و از پرداختی متفاوت به آثار بویایی لذت می برد. ایده های عجیب و فلسفی او در کنار برداشت هایی که وی از تاریخ بریتانیا و ابعاد پنهان و مرموز آ ن دارد؛ موتور محرک و الهام بخش وی برای حرکت در مسیر ساخت عطرهای هنری بود. از عناصر طبیعی تا مشخصه ها و نمادهای تاریخی و فرهنگی انگلستان، در کالبدی از واقعیت و رؤیا، لئو به طراحی عطرهایی پرداخت که ابعاد متفاوت و شگفت انگیزی از تاریکی را به نمایش میگذارند: زیبایی های نفسگیر سایه ها و تاریکی!

پرداخت به چنین فضایی که بر مبنای رسومات ملی، نبردها و جنگ ها، تجارت و سفر و نیز اکتشافات و ماجراجویی های مردم بریتانیا شکل گرفته است و با نیمه تاریک و ناشناخته ویژگی های عناصر طبیعی همچون آتش، آب، خاک، باد و هوا آمیخته شده است؛ پس از صرف زمانی طولانی و خلق ترکیبات مختلف برای نمایش هرچه بهتر این تفکرات نامتعارف و فضاسازی های ویژه، سر انجام در سال 2015 رنگ واقعیت به خود گرفت. نخستین آثار بویایی برخاسته از ایده های لئوکرابتری، در این سال و در قالب عطرهای لاین بیوفورت لندن، با مجموعه ای تحت عنوان Come Hell or High Water به جهان عطر معرفی شد. این مجموعه زیبا و منحصربفرد، از سه عطر اسرار آمیز، تاریک و پیچیده تشکیل شده است که ارائه گر تصویری از نگاه کرابتری به طبیعت، تاریخ و داستان ها هستند و در ادامه مروری خواهیم داشت به فضای هر یک از این آثار.

 

1805 Tonnerre

نوت های آغازین

ترنج، باروت، دود

 

نوت های میانی

نوشیدنی برندی، آب دریا

 

نوت های پایه

جوانه سرو، کهربا، سدر

گرمایی برخاسته از خاکستر وباروت، از دود و آتش. شعله هایی که از قلب زمین زبانه می کشند و بی مهابا از اعماق اقیانوس سر بر می آورند تا راهی به ساحل و جنگل پیدا کنند. 1805 Tonnerre، تفسیری تاریک و مالیخولیایی از آکوردهای دودی و خاکستر گونه است که به زیبایی در قلبی دریایی و لوکس ادغام شده است تا از زیبایی های یک تاریکی سوزان سخن بگوید.

 

Coeur De Noir

نوت های آغازین

زنجبیل، نوشیدنی رام، جوهر

 

نوت های میانی

وانیل، چرم

 

نوت های پایه

تنباکو، سدر، غان

رایحه ای از قلب تاریکی. از لمس ناشناختگی هایی لوکس وفاخر در فضایی موهوم و عجیب. Coeur De Noir عطری از آمیزش آکورد چرم با قیر توس است که در فضایی دودی و خاکستر گرفته در هم آمیخته اند و اگرچه همچنان از تاریکی و هراس و تشویش سخن می گوید؛ اما از تجمل و غنا و عمقی ویژه برخوردار است که هر مخاطبی را با این تاریکی بکر همراه می سازد.

 

 

Vi Et Armis

نوت های آغازین

برگ چای، هل، فلفل سیاه

 

نوت های میانی

بخور، ویسکی، گل اوپیوم

 

نوت های پایه

عود، غان، تنباکو

Vi Et Armis عطری الهام گرفته از روابط پیچیده بریتانیا با دیگر کشورها و تجارت دریایی عظیم این کشور است که قرن ها از آغاز و توسعه آن می گذرد. این عطر در ابتدا با نام East India ارائه شد؛ اما در سال 2016 به این عنوان تغییر نام داده و در قالب بسته بندی جدید راهی فروشگاه ها شد. کشتی های حمل کالا و محوله هایی ویژه که در داد و ستد با کشورهای دیگر، با این کشتی ها جابجا می شدند؛ رایحه ای ویژه به خود می گرفتند که این رایحه شگفت انگیز و غریب، با همراهی حجم بالایی از توس، تنباکو و نوشدنی ها که در لایه هایی از عود، نوت های گل بو، چای و بخور ادغام شده اند؛ بازسازی شده است. رایحه ای خلسه آور، پیچیده، مرموز و بسیار غنی که تکمیل کننده نخستین بخش از داستان پردازی های کرابتری شد.

 

تاریکی، مشخصه اصلی نخستین عطرهای بیوفورت است. تاریک و دودی، تاریک و قیر اندود، تاریک و چوبی و حتی تاریک و شیرین. پرداختی به تاریکی و ناشناختگی، از روزنه زیبایی ها که در ادامه به قلمرو عطرهای سبز و روایح خوراکی وارد می شود تا در سال 2016 با ارائه دو عطر ویژه، تحسین همگان را بر انگیزد.

 

Fathom V

نوت های آغازین

نوت های سبز، انگور سیاه، دانه سرو کوهی، نارنگی، خاک

 

نوت های میانی

یلانگ یلانگ، یاس، سوسن، میموسا، آویشن، زنجبیل، فلفل سیاه، زیره

 

نوت های پایه

خزه بلوطی، وتیور، سدر، کهربا، پچولی، نمک، بخور

Fathom V سبزی سر بر آورده از خاک در فضایی تاریک و ظلماتی بی انتها است. عطری جسورانه از آمیزش نوت های سبز با قلبی گل بو و ادویه ای که بر پایه ای از خزه، پچولی و نمک به کمال می رسد تا ترجمانی تاریک و عمیق از یک رایحه سبز باشد.

 

Lignum Vitae

نوت های آغازین

بیسکوییت، میوه های قرمز، ترنج، لیمو، ماندارین، نوت های دریایی، سرو کوهی، فلفل سیاه، زنجبیل، کارامل

 

نوت های میانی

کندر، عود، فلفل سیاه، وتیور، چوب گایاک

 

نوت های پایه

شن، نمک، کندر، کهربا، مشک، خزه، وانیل

عطری از دریاها و سواحل ماسه ای که در گرمایی مطبوع، از آکوردهای لذیذ بیسکوییت و کارامل بهره می برد و در لایه هایی دودی و صمغی از عود، کندر و گایاک، شخصیت جسور و منحصر بفرد خود را کامل می کند. Lignum Vitae ادامه راه ماجراجویی های کرابتری در جهان عطر است که از اغواگری و لذت در قلب تاریکی ها و سایه ها داستان می گوید.

 

سایه ها و تاریکی، اوهام و تشویش، ماجراجویی و جسارت، خلاقیت و نبوغ، اعجاز و پیچیدگی و هر آنچه که بر مدار شگفتی و ناشناخته بودن سِیر میکند؛ نتیجه سفر به دنیای آثار بیوفورت است. روایحی غریب و نامتعارف که در مقیاس عطرهای تجاری نمی گنجند و بسان آثاری فاخر و عمیق، از ریشه های هنر عطرسازی نغمه سر می کنند. نغمه هایی از قلب سایه ها، نجواهایی از میان تاریکی که بر دوش باد به حرکت در آمده اند و از دور دست ها تصویر می سازند. همچون باد که همواره در جریان است و با نیروی شگفت انگیز خود، تحول و دگرگونی را به همراه می آورد؛ عطرهای بیوفورت نیز در پی جاودانگی و شکستن ساختارها و تغییر دیدگاه ها، زمان های دور را به حال و دنیای مدرن پیوند می زنند تا بر بال باد، از سایه های شاعرانه عبور کرده و بسوی روزگاران نیامده حرکت کنند.

«ایده های مورد نظر من از مکانی تاریک متولد می شوند. منبع الهام من تاریک است و از اینرو روایحی که طراحی می کنم نیز تاریک خواهند بود. روی تاریک زندگی چیزی است که مرا جذب می کند. همیشه گونه ای از زیبایی را در تاریکی پیدا کرده ام!» (لئو کرابتری)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس