اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960124245895632

بیگانه ای در دنیای روایح

کد: 13960124245895632

https://goo.gl/ZTJWc0

، تهران , (اخبار رسمی): مروری بر فعالیت حرفه ای اولیور والوِرده (OLIVIER VALVERDE)

بیگانه ای در دنیای روایح

به گزارش لوکس بایر , "اولیور والورده"، چهره ای ویژه و هنرمندی گزیده کار است که از مسیری متفاوت و پس از طی تجاربی ویژه و پشت سر گذاشتن داستان های منحصربفرد، قدم در عرصه عطرسازی می گذارد. اولیور، از کودکی با مواد طبیعی، در ناب ترین حالت آن ها آشنا می شود و بواسطه حرفه پدر که تزیین و برش سنگ های مرمر بود؛ با جهان پیرامون و طبیعت اطراف آشنا می شود. او زاده آندلس است و پرورش یافتن در محیط ویژه این شهر، لمس تاریخ و فضای منحصربفرد این محیط، نگرش ویژه و تفکرات خاص او را عمیق تر می سازد. ستایش و تکریم طبیعت که از آشنایی با سخت ترین و نفوذ ناپذیرترین نمادهای آن در اولیور کوچک ریشه کرد؛ و به لمس و شیفتگی عناصر لطیف و ظریف آن رهسپار شد؛ کلیّت علایق و تفکرات والورده را شکل می دهد. علایق و تفکراتی که بر پایه ای از جسارت و تفاوت شکل گرفته است. بر محور همین علایق است که اولیور در سنین نوجوانی به محیط های آزمایشگاهی علاقمند می شود و پرداختن به شناخت نحوه ترکیب و سنتز مواد طبیعی، شیوه های تقطیر و عصاره گیری، او را بیش از پیش مجذوب طبیعت و البته دنیای روایح می کند. تصویرسازی های مختلف از عناصر و اجزای تشکیل دهنده مواد و جهان پیرامون در کنار برداشت هایی جالب توجه از هستی و ذرات، نتیجه کاوش های اولیور در این سنین و عمق پیدا کردن داشته های او است.

مدتی بعد، والورده از محیط های آزمایشگاهی و کار با مواد طبیعی فاصله گرفته و به عالم موسیقی وارد می شود. اما پس از خلق آثاری متفاوت و فعالیت در چندین پروژه موسیقایی، با عزیمت به مادرید، مجددا اولیور به سراغ روغن ها و اسانس های معطر می رود. او ترکیب عصاره های گیاهی و ترکیبات معطر را با هدف سرگرمی آغاز کرد اما خیلی زود به عمق دلبستگی و البته شناخت خود در رابطه فعالیت های آزمایشگاهی در این زمینه پی برد و رشته هایی نامریی از گذشته ها، اولیور را یکبار دیگر به جهان مورد علاقه اش پیوند زد تا انقلاب بزرگ زندگی هنری و حرفه ای اولیور والورده به وقوع بپیوندد.

والورده پس از اینکه تصمیم به تمرکز بر روی عطرسازی و فعالیت در جهان عطر گرفت؛ کار خود را با ساخت شمع های معطر آغاز کرد و با کسب تجاربی ارزشمند از فعالیت در این زمینه، قدم در راه خلق ترکیبات و فضاهای مورد نظر خود گذاشت تا با استفاده از ترکیبات مرغوب و در نهایت آزادی به ساخت عطرهای هنری لاین انحصاری خود با عنوان Oliver & Co. بپردازد.

شیوه اولیور در خلق عطرهای این لاین، بسیار انتزاعی و بدون هیچ طرح ریزی و چینش قبلی است. والورده با جسارتی مثال زدنی، به وارونه نمایی و در هم ریختن عناصر و ساز و کارهای طبیعی متداول می پردازد و با بکارگیری حجم بالایی از مواد طبیعی مرغوب و کمیاب، بخوبی این هدف را دنبال کرده و به نتیجه می رساند. حاصل این چالش بزرگ و حرکت درمسیر به چالش کشیدن قوانین ومعاهدات موجود، خلق عطرهایی شفاف، صادقانه و اثرگذار است که از نهایت هنر و خلاقیت سخن می گویند. عطرهای اولیور در قالب آثار لاین Oliver & Co. در دو مجموعه ارائه شده اند که در ادامه مروری بر آن ها خواهیم داشت.

 

ILLUSTRATED SERIES

نخستین مجموعه از عطرهای لاین انحصاری اولیور، در سال 2012 و با معرفی هشت عطر در قالب این مجموعه ارائه شدند. فرمولبندی های عجیب و ترکیب نامتداولی از مواد طبیعی و صنعتی که ترجمان نگرش و تفکرات منحصربفرد اولیو هستند؛ در این عطرها جالب توجه و ستودنی است.در واقع عطرهایی که اولیور در این فرمت تعریف کرده است؛ مجموعه ای از تصاویر و برداشت های شخصی هستند که بصورت کدهایی موهوم و خیال انگیز، از اصول فرمولبندی جدید و بکری سخن میگوید که به هیچ قاعده و اصلی پایبند نیست. نمونه بارز این ادعا، دو عطر Mousse و Mousse II هستند. انفجاری از آمیزش میخک خشک با آلدهاید و ایزو ای-سوپر که فصل مشترک هر دو عطر است و از فضای تمیز و مشک-چوبی Mousse به فضایی آروماتیک سبز از ترنج، نعنا و هل در Mousse II می رسد؛ پرداخت حیرت انگیز و عجیب اولیور به تصاویری که از طبیعت در ذهن دارد؛ هستند.

غافلگیری های رویاپردازانه و شگفت انگیز اولیور، به این دو عطر منتهی نمی شود و عطر ستودنی Vetiverus در همین سال، همگان را به تحسین او وا می دارد. وتیوروس، عطری از وتیور گیاهی، شاداب و مفرح است که در حرکتی خلاقانه و بکر با لطافت و شفافیت اوسمانتوس همراه شده و در لایه هایی از نوت های جانوری، صمغ ها و نوت های ادویه ای به تکامل و بلوغ رسیده است. Resina دیگر ستاره ای است که توسط اولیور در این سال معرفی شد. غوغایی از صمغ های مختلف همچون بنزویین، تولو و استیراکس که با درخش دود گرفته لامی همراه شده اند و با لمسی از گرمای مطبوع دارچین، در لایه هایی لذیذ و دلچسب از وانیل، چای و قهوه می آمیزد؛ از Resina رایحه ای اغواگر، اما موهوم و تاریک و عظیم ساخته است. تصویری از دریا و طراوت نوت های مرکباتی و سبز، در فضایی درخشان و تازه از مشک و کالون در La Colonia، شاید تنها عطر در مسیر جریان متداول و آثار متعارف جهان عطر است. عطری شاداب و مفرح که همچنان نشانه هایی از فضای انتزاعی و متفاوت آثار والورده را در خود دارد.

اگرچه اولیور در سال 2012 دو عطر دیگر با نام های Gincense و Dunard وخارج از مجموعه ILLUSTRATED SERIES معرفی کرد؛ اما پس از مدتی او Gincense را با تغییراتی جزیی در سال 2015 به مجموعه ILLUSTRATED SERIES اضافه کرد. Gincense جادویی از مشک است. مشک پودری و تمیز که در درخشش آکورد دریایی و نوت های ادویه ای تنیده شده است تا در سایه های ظریف سبز و گیاهی، از اوهام و شگفتی سخن بگوید. این اثر ستودنی، یکی از آثار متفاوت و خلاقانه چند سال اخیر است که تنها همین عطر، برای ستایش و ستودن اولیور کافی است.

در سال 2016 دو اثر زیبای دیگر به این مجموعه اضافه شدند. Vaninger عطر متفاوتی از یک آکورد آمبر است که با همراهی بنزویین، وانیل، صندل، دارچین و صمغ تولو شکل گرفته است و پس از ادغام در قلبی از ترکیبات سینتتیک، در پایه ای پودری، چوبی و ادویه ای از نوت های نا متجانسی همچون زردچوبه، مشک و گل آفتاب پرست می آمیزد تا رایحه ای ناشناخته و عجیب دیگری از اولیور را ارائه دهد. اما جادو و افسونی که اولیور در عطر Ambergreen ارائه کرده است، غیر قابل توصیف است. غوغایی از برگ های تازه و رزین ها در طبیعی ترین و سرکش ترین ابعاد. عطری از همراهی گیاهان جنگلی و برگ های انجیر با شیسو و باریجه که در سایه ای از ریحان و گیشنیز، به پایه ای باشکوه از چوب گایاک و کهربا پیوند می خورد تا نفس ها از استشمام این عصاره بی مانند در سینه حبس شود.

NEBULAE SERIES

مجموعه "نبولا"، دومین مجموعه از آثار لاین اولیور است که در سال 2013 و با دو عطر Nebula 1 وNebula 2 معرفی شد. این مجموعه نتیجه رویاپردازی ها و سفر اولیور به قلمروهای ناشناخته و کاوش در دنیای ناشناخته هاست. در این مکاشفه نفسگیر و شگرف، اولیور همچنان بی مهابا از تلفیق فضاهای مدرن و کلاسیک تصویر میسازد، تصویری معماگونه، موهوم و سرشار از خیال و پیچیدگی. سِیر طی شده در این دو اثر جالب توجه است. فضای چرمی-جانوری، صمغی-خاکی و آلدهایدی و ناشناخته Nebula 1، با فرود در پایه ای خاکی و چرکین، به درخشش غافلگیر کننده و تمیز حاصل از آمیزش آلدهاید با نوت های مرکباتی و سبز در Nebula 2 راه می یابد که در لایه هایی تاریک از وتیور و باریجه به پایان می رسد. پایانی بر نخستین گام از ماجراجویی های اولیور در دنیای ناشناخته ها و شگفتی ها.

 

اولیور والورده، در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی آموزش ندیده است. او با کمترین شناخت از اصول فرمولبندی و ساخت آکورد، قدم در دنیای عطرسازی گذاشته است؛ اما با تکبه بر آموخته های ویژه و جهان بینی منحصربفرد خود، موفق به خلق روایحی شده است که شگفت انگیز و منحصر بفرد هستند. والورده، طراحی مستقل و عطرسازی آزاد است که فارغ از دغدغه های مارکت و چرخه تجاری، تصاویر چالش بر انگیز و تعاریف ساختارشکنانه خود را تقدیم دوستداران عطرسازی هنری می کند. عطرهایی از خلاقیت و چالش، از جسارت و نبوغ و از استقلال و رهایی. از اینرو است که او را بیگانه جهان عطر می نامند؛ اما... اما چه اهمیتی دارد؟

"همواره به دنبال تغییر و تقلیل کدهای بویایی در قالب یک چارچوب بصری و قابل لمس هستم. روایح، حیرت انگیز و شگرف هستند و از اینرو طرح ها وتصاویر حاصل، همواره یگانه و منحصر بفرد خواهند بود. هیچ محدودیتی در این ژانر و این سبک از آفرینش هنری، وجود نخواهد داشت."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سلامت و زیبایی