اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960127246075632

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

کد: 13960127246075632

https://goo.gl/8ti8ZS

، تهران , (اخبار رسمی): (قسمت یازدهم) عطرهای سبز و گیاهی

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش لوکس بایر، در سال 1947 عطری با نام Vent Vert از سوی خانه Pierre Balmain معرفی شد که انقلابی در جهان عطر بپا کرد. چرخه نامنعطف و مادی گرای عطرسازی آن روزها، پیش از تبدیل شدن فرمول ساده اما جسورانه و بکر این عطر، آنرا رد کرده و اغلب از آن بعنوان رویا پردازی های زنانه و دور از دسترس ژرمن سلیه، طراح این عطر، یاد می کردند.

اما تلاش و پیگیری بی امان سلیه سر انجام به ثمر نشست تا ون ورت، نخستین عطر سبز تاریخ عطرسازی نام گیرد. طوفانی از نوت های سبز و گیاهی در کنار باریجه، فضای شگفت انگیز و منحصر بفرد این عطر را شکل می داد تا بدین ترتیب، پرداخت به روایح سبز و گیاهی، شکل و شمایل رسمی و جدی تری به خود بگیرد.

اگرچه امروزه باریجه در گروه رزین ها دسته بندی میشود، اما پیشرفت علم در شبیه سازی نوت ها و مواد طبیعی موجب شده تا خانواده عطرهای سبز و گیاهی، به شکل چشمگیری گسترش یافته و حجم بالایی از نوت ها و آکوردهای سبز، در دسترس عطرسازان قرار بگیرد.

اسانس برگ های موادی همچون چای، انگور، زیتون انجیر و بنفشه، بوته های گوجه فرنگی و گلبوته ها، علوفه های خشک همچون یونجه، گیاهان معطر نظیر ریحان، ترخون و شبدر، جوانه های سبز و دیگر برگ ها و بوته ها و جوانه ها، همگی بصورت طبیعی و عمدتا آزمایشگاهی، فراهم می شوند تا در قالب روایحی سبز و گیاهی در اختیار علاقمندان به این قبیل روایح قرار گیرد.

دیگر اقدام شگفت انگیز و جریانساز در عطرسازی، ساخت آکورد سرخس توسط پل پارکت در سال 1881 است. اگرچه سرخس بصورت طبیعی رایحه واضح و قابل استشمامی ندارد؛ اما پارکت با استفاده از ترکیب کومارین، اسطوخودوس و خزه بلوطی، آکوردی طراحی می کند تا نمادی از رایحه سرخس ها باشد و بدین ترتیب عطر جاودانه "فوژه رویال" در این سال متولد شد تا خانواده ای مهم و محبوب به جهان عطر پای بگذارد: "فوژه" یا "فوژع" (به معنی سرخس در زبان فرانسوی).

در عطرسازی معاصر، این خانواده در بسیاری از گروه ها و دسته بندی ها حضور دارد و بطور ویژه در عطرهای سبز و گیاهی، از جایگاهی ویژه و نقشی پر رنگ برخوردار است.

از برگ ها و گلبوته ها، از میان جنگل ها و مراتع و دشت های سبز و شاید از لابلای شاخه ها و ساقه های سبز و شاداب بهاری، نسیمی در گذر است که روح بخش و ناب است. شمیمی از بهار که به لطف نبوغ و شاعرانگی هنرمندان جهان عطر، گاه در یک بطری عطر جای داده شده است تا از این طریق هر شیفته طبیعت را مسحور و دلباخته خود سازد.

در آغاز بهار و به منظور هرچه بیشتر لذت بردن از این ایام سال، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند عطر سبز و گیاهی.

Green Water Jacques Fath

گرین واتر نفس سبز باغ و شکوفه و دشت در نسیم بهاران است. عطری سراسر لذت و نشاط و آرامش که به زیبایی رایحه ملموس و طبیعی بهار نارنج را در قلبی سبز و خرم از نعنا و ریحان و نوت های سبز و شاداب می آمیزد و با لمسی تازه و درخشان از مشک، جلا می دهد تا در هر نقطه از دنیا که باشید شما را راهی بهاران چمنزارهای بهشت سازد. افسون این رایحه طبیعی را در این وقت سال از دست ندهید!

 

Corsica Furiosa

عطری از مزارع گوجه فرنگی، لمس بوته های سبز و استشمام عطری بسیار طبیعی و مفرح از این رایحه جذاب که با بستری از علوفه های خشک بر آن تأکید شده است. اما شکوه و دلربایی کورسیکا، با آمیزش در قلبی دودی، دارویی و پیچیده از صمغ ها، اسطوخودوس و عسل به نمایش در خواهد آمد تا رویا و آرامش، جنون و طغیان، در این شاهکار سبز با هم همراه شود و لحظاتی بیاد ماندنی از همراهی افسانه ای سبز و منحصربفرد رقم بخورد.

Viride Orto Parisi

ویراید، از یک سبزی مرموز و ناشناخته سخن می گوید. یک شعبده جذاب که مختص گوالتیه ری و آثار نامتعارف اوست. سبزی غلیظ و عمیقی که در لایه هایی تاریک و ناشناخته از عود و تنباکو و چوب ها به جریان می افتد و در سایه هایی از عنبر و عود، فرو می نشیند. سبز، به تعبیر الساندرو گوالتیه ری!

 

Vert Reseda Odin

باریجه، با چهره ای که هم از حالت رزینی و دودی و هم از سبزی، نشانه هایی دارد، در قلبی از رز و گل های سفید، با وجوهی غنچه مانند، گلبوته ای و البته پودری ادغام می شود و این آمیزش منحصربفرد را با مشک تمیز و درخشان به اوج می رسانند تا از استشمام رایحه این جادوگر سبز و بی همتا، شگفت زده شوید. یک بهارانه ناب که در تقابل بین سادگی و پیچیدگی متولد شده است.

 

L'Eau de L'Artisan L`Artisan Parfumeur

ساده و دقیق، تازه و درخشان، سبز و تمیز. لو دو لارتیزان، لمسی از شکفتن و رویش است، نوازشی آمیخته با نشاط و نجابت. عطری از همراهمی لیمو و چای با نوت های سبز و گیاهی همچون ریحان و نعنا که ریشه های عطرسازی کلاسیک را به شاخ و برگ های عطرسازی مدرن پیوند می زند تا فصل تازه ای به روی خلق روایح سبز بگشاید.

 

Paradis Perdu Frapin

بهشت گمشده. دنیایی ناشناخته که لبالب است از عطر گیاهان بهاری. دشت هایی فراخ و بیکران از باریجه و ریواس و گیاهان تازه در تابش زندگی بخش و مطبوع خورشید بهار که فرش راه نسیم بهتری شده اند تا رایحه خود را بر بال آن گره زنند و به جنگل های چشم براه بهاران، تقدیم نمایند. آمیزش تحسین بر انگیز عطر نوت های سبز و گیاهان تازه با بستری از خزه، چوب و علوفه های خشک، پغدیز پغدو را در ذهن و قلب عاشقان طبیعت جاودانه خواهد ساخت.

 

Amazingreen Comme des Garcons

عطری برای شگفت زده شدن و هیجان. ردی از باروت و دود، که در فضای جنگلی ناشناخته پیچیده شده است. برگ های سبز و گیاهان تازه، وتیور گیاهی و اوهامی دودی و ادویه ای که باز هم در سبزی بیکران شگفت آور این عطر، احاطه شده اند.

 

Yerbamate Lorenzo Villoresi

رایحه گیاهی سبز و علوفه ای گیاه ماته که به زیبایی در قلبی از یونجه خشک، گیاهان تازه، برگ های سبز و البته برگ های چای ادغام شده اند، یکباردیگر شما را اسیر داستان سرایی های جادویی لورنزو می کند تا سر مست از رایحه ای سبز و آرامش بخش، با لمسی از اغواگری های آکورد پودری مختص این هنرمند و رایحه ایلنگ، در جهانی شگفت انگیز از آرامش و اغواگری و غنا، غرق شوید. نوشته من، ناتوان تر از پرداخت به این افسانه شاعرانه است. لذت ببرید، همین!

 

Fathom V BeauFort London

سبز و اسرار آمیز، سبز و فلزی، سبز و خزه ای و سرخسی و به سنت آثار نفسگیر خانه "بیوفورت"، سبز و دودی و خاکستر گرفته. تصویری از دشت ها و صخره ها. عبوری از تاریخ و سنت که از دل نوت های سبز، صمغ ها، خزه و وتیور و گل های سفید، حاصل شده است. یک عطر سبز منحصربفرد!

 

Un Jardin Sur Le Toit Hermes

سادگی و آرامشی که از این رایحه معصوم و نجیب و اصیل به مشام می رسد؛ بی مانند است. عطری از باغ های سیب، از شکوفایی و رستن شاخه ها در بهار. نسیمی سبز از علوفه های تازه، گل های رز و عطر وسوسه انگیز سیب و گلابی، شما را مسحور تصویرسازی ژان کلود النا از باغ های بابِل اخواهد ساخت.

 

Tokyo Bloom The Different Company

تفاوتی ندارد که در کجای این عالم خاکی ایستاده ام. هر کجا که باشم، لذت و نشاطی که از  طبیعت در من جاری می شود؛ مرا به وجد می آورد و "توکیو بلوم"، نسیمی از بهشت شکوفه ها و چمنزاران است. عطری از افسون بهار در ردایی از قاصدک و ریحان و انگور، جادویی از مزارع بهاری و شکوه زندگی، بی وقفه و ناب!

 

Cyber Garden CoSTUME NATIONAL

سبز و فلزی، قیام طبیعت بر علیه غوغای ماشین ها و انحطاط صنعتی. سایبر گاردن، عطری از طراوت معصوم و سبزی بهجت انگیز برگ ها و دشت ها است که به نشاط ترنج و لیمو آغشته شده است و در تقابلی ستودنی و ناب با آکوردهای پلاستیک مانند که با همراهی شمعدانی، ابعادی فلزی نیز به خود گرفته است؛ در پایه ای از وتیور، خزه و پچولی، فرود می آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس