اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960128246225632

عطرهای وولنای؛ جسور عاشقانه هیجان‌انگیز

کد: 13960128246225632

https://goo.gl/3jvdUq

، تهران , (اخبار رسمی): بر خلاف شخصیت ماجراجو و ذهن طغیانگر Germaine Madeline Duval، زنی جسور با تفکراتی ساختارشکنانه و عاشق سفر، داستان عطرهای خانه Volnay از روحیه زنانه، لطیف و عاشق وی آغاز می‌شود.

جسور عاشقانه هیجان انگیز

ماندگاری در ذهن و قلب علاقه‌مندان آثار بویایی، بزرگ‌ترین موفقیت و غایت آرزوهای هر طراح و خانه عطرسازی است که ارتباط تنگاتنگ و آمیختگی تفکیک‌ناپذیری با نبوغ، جسارت و اصالت دارد.

به گزارش لوکس بایر ژرمین مادلین دووال که به عنوان نخستین زنی که بر فراز کوه‌های آند پرواز کرده است، شناخته می شود، مدل مشهور خانه مد و زیبایی «لانوین» بود که در طول مسافرت خود به امریکا از راه اقیانوس آرام با René Duval یکی از طراحان خانه «فرانسوا کوتی» آشنا شد. این آشنایی، آغاز یک داستان عاشقانه و ویژه بود؛ داستانی هیجان‌انگیز، جذاب و به‌یادماندنی که در نهایت، جهان عطر و به‌ویژه عطرسازی هنری را تحت‌تأثیر زیبایی‌های خود قرار داد.

این زوج هنرمند با روی‌هم‌گذاشتن نبوغ و توانایی‌های خود و در کنار نگاهی ویژه به عطرسازی، مجموعه‌ای از ظرافت، پیچیدگی و خلاقیت را با هم همراه و هماهنگ ساختند و همگام با عصر تحولات هنری و فرهنگی با الهام از این جریان تغییرات به ساخت عطرهایی مدرن، هنری و منحصربه‌فرد پرداختند. آفرینش هنری جالب توجهی که در طی آن، مواد مرغوب و چالش‌بر‌انگیز موردنیاز برای ساخت یک ترکیب معطر جسورانه و بکر با پایه‌ای ویژه که هویت و امضای عطرهای خانه وولنای را شکل می‌دهد، همراه می‌شوند. پایه و هویتی ناب و جادویی به نام BASE 4092. این عنوان که توسط رنه دووال معرفی شد، آکورد پودری پیچیده‌ای است که با غنای رز، وانیل و میخک خشک بر آن تأکید شده است و به زیبایی در هر عطر در کنار دیگر آکوردها جای می‌گیرد تا عطرهای وولنای، غوغایی از عشق، اغواگری، تجمل، پیچیدگی و خلاقیت را در دوران خود به پا کنند. نخستین عطرهای این خانه و در واقع، نخستین طرح‌های معطر خلق‌شده توسط ژرمین و رنه، پس از فرایندی سه‌ساله در سال 1922 پا به دنیای رایحه‌ها گذاشتند. Yapana و Brume d'Hiver نخستین عطرها بودند که در این سال ارائه شدند و پس از آن در سال 1925 دو عطر دیگر با نام‌های Perlerette و Etoile d'Or به مجموعه اضافه شدند. این رایحه‌های اصیل، ناب و پالوده با درخشش خود به محبوبیتی خارج از حد تصور دست یافتند و آوازه این آثار از مرزها خارج شد و زیبایی و اصالت این رایحه‌ها، قلب عاشقان هنر و نو آوری را در دورترین نقاط جهان به تسخیر خود در آورد. عطرهای وولنای که در این ایام توجه همگان را به خود جلب کرده بودند، به عنوان لوکس‌ترین عطرهای پاریس در لوکس‌ترین بطری‌های جهان شناخته می‌شدند.

پس از گذشت چندین دهه از موفقیت‌های بزرگ آثار این خانه، نوادگان ژرمن مادلین دووال که شیفتگی و عشق به هنر عطرسازی را از اجداد خود به ارث برده‌اند، در آغاز دومین دهه از قرن بیست‌و‌یکم به احیای آثار وولنای و معرفی دوباره این عطرها در دوران جدید تصمیم گرفتند. از این‌رو «مولیِن» و «مادلین اولیور» عطرهای اصلی را که در مؤسسه «اوسمانتیک» نگهداری می‌شدند، خارج کردند و در اختیار هنرمند ارزنده عطرسازی، «آمیلی بورژوا» قرار دادند. شور، عشق، غنا، اصالت و شکوه این رایحه‌ها سبب می‌شود تا آمیلی با الهام از این همه زیبایی، کار روی بازسازی و احیای آن‌ها را آغاز کند. پیچیدگی‌ها و ظرافت جاری در این رایحه‌های بکر و یگانه در کنار خلاقیت‌ها و نبوغ بورژوا، سبب شد تا وی با مهارت و خبرگی تمام، مجموعه عطرهای جدید خانه وولنای را در سال 2013 خلق کند. مجموعه‌ای از رایحه‌های نفیس و ارزشمند که تلفیقی از درخشش، پالودگی و اغواگری با نبوغ، مدرنیته و خلاقیت را در خود دارند، بازگشتی با شکوه و درخشان را برای خانه وولنای در سال 2013 رقم زدند.

نخستین مجموعه از عطرهای این خانه، شامل چهار عطر اولیه و موفق خانه هستند که در دهه 1920 متولد شده بودند. Yapana از همراهی گرم، مطبوع و اغواگر بنزویین و لادن با زنبق بر بستری دودی، شیرین و ادویه‌ای-چرمی به جریان افتاده‌است و بر پایه‌ای پودری، مخملی و مه‌‌آلود از آکورد 4092 به تکامل می‌رسد. Brume d`Hiver یک انفجار پودری شگفت‌انگیز است که با همراهی مشک تقویت شده‌است تا در فضایی غبارگرفته و مرموز، این حس پودری را با ابریشم رز و غنای نوت‌هایی چوبی و صمغی نظیر عود، وتیور و بخور، ادغام کند.

Etoile d`Or دلیلی بزرگ برای اثبات موفقیت و درخشش این خانه در تمام دوران است. ترکیبی جسورانه از همراهی جیر، اسطوخودس گیاهی و مطبوع، بنزویین و خزه با آکورد 4092 که از آمیزش سایه و نور سرشار است و رایحه‌ای آکنده از افسون و آرامش را همزمان به نمایش می‌گذارد. دیگر عطری که در این فرایند بازسازی از همکاری آمیلی با مادلین و مولیِن حاصل شد، Perlerette است. Perlerette به شکل هنرمندانه و زیبایی، لطافت درخشان و دلنشین آکورد پودری را که با حجم بالایی از بنفشه و زنبق بر آن تأکید شده است با فضایی آلدهایدی، چرمی و چرکین همراه می‌سازد و در نهایت با لمسی از آمبرته در پایه‌ای آشنا و عمیق از 4092 کامل می شود.

علاوه بر مدرن‌سازی و ارائه چهره‌ای جدید از فرمول آثار بزرگ خانه توسط آمیلی در سال 2013 او اثر جدیدی با الهام از عطر ستودنی  Etoile d`Or در این سال برای وولنای خلق کرد. Object Celeste نمایشی از نبوغ و توانایی‌های آمیلی بورژواست که در همراهی با فضای کلی آثار این خانه، منتج به رایحه‌ای ناب و شگفت‌انگیز شده است. عطری از آکوردهای پودری که با چهره درخشان و پودری مشک به قلبی چندوجهی از فضایی شاداب، درخشان، گل‌بو، سبز و لطیف از یاس، گل صدتومانی، بادام، مریم‌گلی و بنزویین پیوند خورده است و در نهایت افسون و اغواگری بر پایه‌ای از 4092 استوار شده است. Ambre de Siam، محصول 2015، دیگر عطر جدید وولنای است که آکورد آمبر حاصل از همراهی پچولی، صندل، وانیل و بنزویین را در لایه‌هایی از نوت‌های ادویه، زعفران و آکورد 4092 به جریان انداخته است تا تصویری مه‌آلود و مرموز را از یک درخشش اغواگرانه و بکر به نمایش بگذارد. Mimeomai بازسازی عطری با همین عنوان است که نخستین بار در سال 1922 معرفی و در سال 2017 با فرمول و بطری جدید ارائه شد. عطری از همراهی نوت‌های میوه‌ای، چای، مرکبات و ادویه‌ها با قلبی از رز، یاس، بنزویین و چرم که بر پایه‌ای از آمیزش نوت‌های چوبی و 4092 استوار شده است. 

در طول زمان، نام‌ها و چهره‌های بسیاری قدم در وادی عطرسازی نهاده‌اند، اما با گذشت سال‌ها و تغییر سلیقه‌ها و نگرش‌ها، نام‌ها و چهره‌های اندکی در این عرصه ماندگار شده‌اند. ماندگاری در ذهن و قلب علاقه‌مندان آثار بویایی، بزرگ‌ترین موفقیت و غایت آرزوهای هر طراح و خانه عطرسازی است که ارتباط تنگاتنگ و آمیختگی تفکیک‌ناپذیری با نبوغ، جسارت و اصالت دارد، سه عامل مهمی که در آثار خانه وولنای به‌خوبی قابل لمس هستند و از این‌رو با گذشت نزدیک به یک قرن از تولد این خانه، عطرهای آن هم‌چنان محبوب و جریان‌ساز هستند. وولنای، خانه‌ای بنا‌شده بر ستون‌هایی از جنس عشق، ماجراجویی و نوآوری است که در تمام اجزا و متعلقات آثار آن می‌توان این موضوع را مشاهده کرد. از طراحی یک آکورد انحصاری و منحصربه‌فرد که هویت این خانه را با تحولات هنری عصر خود پیوند می‌زند و به شکل استعاره‌هایی جهان‌شمول از هستی، طبیعت، آسمان، سایه و نور، اغواگری و تجمل به نمایش می‌گذارد تا طراحی نماد این برند که با الهام از ذات سرکش، غنی و بی‌همتای طبیعت بر در این بطری‌ها نقش بسته است، همگی از وجود شاکله‌ای هنرمندانه، بکر و نگاهی مدرن و عمیق به جهان پیرامون سخن می گویند که به‌سان روح در کالبد این آثار دمیده شده‌است. در طول زمان، نام‌ها و چهره‌های بسیاری در وادی عطرسازی قدم نهاده‌اند، اما وولنای، نامی فراتر از یک طراح عطرهای مُدگرا و گذراست. وولنای، بخشی از هویت جهان عطرهای هنری است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی