اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960129246395632

فرمول سازی مجدد عطرها

کد: 13960129246395632

https://goo.gl/lL94qj

، تهران , (اخبار رسمی): هر عطری نمایانگر گرایشات، رفتارها، جهت گیری ها و طرز تفکر زمان خاص خود می باشد. اما اگر بخواهیم از چشمان بازار به این قضیه نگاه بیاندازیم؛ عطرهای کلاسیک، قدیمی شده اند و فروش خوبی ندارند.

فرمول سازی مجدد عطرها

به گزارش لوکس بایر، بروز کردن عطرها منجر به افزایش فروش می شود؛ بویژه این موضوع در مورد عطرهای مشهوری اتفاق می افتد که سالها پیش ساخته وروانه ی بازار شده اند. بعلاوه افرادی بر این عقیده اند که عطر کلاسیک، کلاسیک است! بایستی بپذیریم که هر عطری نمایانگر گرایشات، رفتارها، جهت گیری ها و طرز تفکر زمان خاص خود می باشد. اما اگر بخواهیم از چشمان بازار به این قضیه نگاه بیاندازیم؛ عطرهای کلاسیک، قدیمی شده اند و فروش خوبی ندارند. در ادامه به دو نمونه از عطرهایی که مدرن سازی شده اند اشاره می کنیم:

 Knize Ten: این عطر برای اولین بار در سال 1924 روانه بازار شده است و تعجبی ندارد که نیاز به یک نسخه جدید تر داشت!

Dolce&Gabbana Pour Femme اولین بار در سال 1992 وارد بازار شد. طراحان این مجموعه در سال2012 تصمیم گرفتند که دوباره آن را روانه بازار کنند. Gabbana در این خصوص گفته است: " این عطر چندان تغییری نکرده است؛ زیرا از ابتدا به خوبی تنظیم شده بود و فقط کمی بطری آن را تغییر دادیم. این برند از دهه نود تا به امروز سیر تکاملی داشته است. آن زمان من و دومنیکو کوچک بودیم. اما حالا بزرگ و بالغ شده ایم!"

 

تغییر در تنظیمات ترکیبات

دلایل دیگری نیز در فرمول سازی مجدد یک عطر نقش دارند. ممکن است یک ترکیب خاص از دسترس خارج شود و یا در کشورهای خاصی ممنوع باشد. بنابراین باید برای برآورده ساختن نیازهای ویژه، عطر را مجددا فرمول بندی کنیم. علاوه بر این ممکن است انجمن بین المللی عطر (International Fragrance Association) به دلیل آلرژی زا بودن یک ترکیب خاص، آن را کاملاً ممنوع اعلام کند یا ترکیباتی را ممنوع کند که منابع بسیار محدودی دارند و ادامه بقاء آن ها با خطر مواجه است.  به همین دلیل Chanel no 5 در سال 2012 مجدداً فرمول سازی و تنظیم شد.

 

افزایش درآمد

بله! ممکن است صورت خوشی نداشته باشد اما این یک حقیقت است که برخی از شرکت ها اقدام به فرمول سازی مجدد عطرهایشان می کنند تا بتوانند در آمدشان را افزایش دهند. در واقع این رویکرد بسیار رایج است. این اتفاق برای عطرهای Christian Dior افتاد. زمانی که LVMH از Christian Dior برای عطرهایش درخواست داد؛ ناگهان قیمت محصولات کاهش یافت؛ چرا که دیگر اسطخودوس طبیعی در آن بکار نرفته بود و همچنین یک ترکیب ارزان قیمت و مصنوعی، جایگزین زنبق شده بود. دیگر نمی توانیم انتظار داشته باشیم که عطرها رایحه سابق را داشته باشند...

علیرغم محدودیت و یا ممنوعیت بسیاری از ترکیباتی که قبلا در عطرهای کلاسیک استفاده می شد؛ بایستی این واقعیت را بپذیریم که ذات و طبیعت ظریف و شکننده عطرها را نمی توان برای مدت زمان طولانی از گزند تغییر در امان نگاه داشت. ترکیبات و مواد خام تغییر می کنند و همچنین فرآیند تولید در طی زمان دستخوش تغییر می شود. بنابراین جای تعجب نیست که حتی اگر شرکت ها در فرمول عطر تغییری ایجاد نکنند؛ زمانیکه عطرهای کلاسیک با ترکیبات مدرن ساخته می شوند؛ دقیقا رایحه عطر های کلاسیکی که سال ها پیش تولید شده اند را نخواهند داشت.

شک ندارم که هنوز بسیاری از ما بخاطر تولید نشدن نسخه کلاسیک بعضی از عطرها ماتم می گیریم. اما باید بپذیریم که در حال حاضر در دنیایی مملو از تغییر زندگی می کنیم و بازتاب این تغییرات در هر فضایی آشکار است؛ مثل فضای عطر و عطر سازی. بنابراین فقط می توانم بگویم که از عطرتان لذت ببرید و دفعه بعد که برای خرید عطر به فروشگاهی مراجعه می کنید؛ خودتان را برای آزمودن عطرهای جدید آماده کنید!  

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس