اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960203246745632

حقایقی جالب در مورد عطرها

کد: 13960203246745632

https://goo.gl/Dwm3Ss

، تهران , (اخبار رسمی): همه ما می‌دانیم که عطرها بخشی جدایی‌ناپذیر در زندگی‌مان هستند. هر روز و در هر موقعیتی از عطرها استفاده می‌کنیم. بدون عطر، بیرون‌رفتن تقریبا برای‌مان دور از ذهن است. اما تا چه حد از واقعیت‌ها و ویژگی‌های شیشه‌های معطری که به ما حس زیبایی و داشتن سبک و سیاقی خاص می‌دهند آگاهی داریم؟

حقایقی جالب در مورد عطرها

به گزارش لوکس بایر ، تاریخ عطر به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد؛ حفاری‌های باستان‌شناسی ثابت کرده است که بشر 4000 سال پیش نیز از عطر بهره می‌برده است. از این رو برای مثال می‌توان قدمت عطرها را با قدمت دین مسحیت هم‌طراز دانست.

در گذشته از عطرها برای از بین بردن بوی بد بدن که ناشی از در دسترس نبودن امکان استحمام بود استفاده می‌شد. حتی نجیب‌زادگان و اعضای خانواده‌های اشراف نیز به‌ندرت امکان استحمام داشتند. (حتی این زمان به یک ماه هم می‌رسید) به همین دلیل از عطرها به عنوان سلاحی علیه بوی نامطلوب بدن استفاده می‌شد.

Hungary Water به عنوان نخستین عطر معاصر در سال 1370 میلادی خلق شد. در ترکیبات آن از الکل برندی (Brandy) یا کنیاک استفاده شده است. برای استفاده تمام و کمال از عطر نه‌تنها باید آن را روی پوست خود بزنید بلکه باید آن را بنوشید! البته تجربه این موضوع با قیمت بالای عطرهای امروزی، برای‌تان بسیار گران تمام می‌شود.

خلق یک عطر کار بسیار دشواری است

یک عطر خوب به واسطه  اثرش بر حس بویایی مشهور می‌شود. از جمله آزمون‌هایی که عطرسازان مبتدی باید آن را بگذرانند به این صورت است که عطری متشکل از 250 ترکیب معطر به آن‌ها داده می‌شود و باید تمامی ترکیبات درون آن را شناسایی کنند.

سایش مچ دست پس از استعمال عطر در این ناحیه، اشتباه است.

زدن عطر روی مچ دست (نبض) درست است؛ اما واقعیت این است که پس از استعمال عطر در این ناحیه سایش عطر باعث آسیب دیدن ساختار عطر می‌شود. عطر را روی نبض دست، آرنج یا گردن خود بزنید و بگذارید نفس بکشد.

عطرهای مردانه توسط خانم‌ها هم استفاده می‌شود. 

همه ما دست‌کم یک خانم را می‌شناسیم که دوست دارد عطر مردانه استفاده کند. واقعیت جالب این است که به‌ندرت این اتفاق می‌افتد. حدودا 30 درصد خانم‌ها در سرتاسر جهان عطر مردانه استفاده می‌کنند.

یک عطر مشابه روی هر فردی رایحه‌ای متفاوت خواهد داشت

دلیل این موضوع تفاوت‌های پوستی، هورمونی، تفاوت در PH، رطوبت و بسیاری عوامل دیگر است. عطری را که تا به حال روی پوست‌تان نزده‌اید را نخرید!  این‌که شخص دیگری یک عطر را استفاده کرده است و شما عاشق رایحه آن شده‌اید دلیل نمی‌شود که همان عطر رایحه‌ای مشابه روی پوست شما داشته باشد.

لقب گران‌ترین بینی جهان متعلق به یک عطرساز حرفه‌ای است

قابل درک است، هم‌چون ورزشکاری که پاهایش برایش سودآور و افتخارآفرین می‌شود، بینی یک عطار هم می‌تواند نقشی مشابه داشته باشد. این شخص Jean Charles است و طبق گفته برخی منابع، بینی‌اش یک میلیون دلار بیمه شده بود. واقعیت جالب دیگر در مورد او این است که در آخر عمرش حس بویایی خود را کاملا از دست داد. اما این موضوع مانع از خلق آثار هنری هم‌چون Miss Dior نشد؛ مانند بتهون که با وجود از دست دادن شنوایی، آهنگ می‌ساخت.

احساسات را می‌توانیم ببوییم

رایحه‌ها خاطرات‌مان را برای‌مان زنده می‌کنند و حس بویایی نقش بسیار مهمی در بقای نوع بشر ایفا می‌کند. ما می‌توانیم ترس، شادی و حتی هیجان را با بینی خود ببوییم. حتی برخی آقایان قادر به دریافت سیگنال‌های بویایی ناشی از تخمک‌گذاری بانوان هستند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]