اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960204246945632

معرفی عطرهای Dusita Paris

کد: 13960204246945632

https://goo.gl/j5r2CL

، تهران , (اخبار رسمی): Pissara Umavijani مؤسس و عطرساز لاین عطرسازی Dusita Paris، فعالیت خود را در این عرصه از مسیری ساده اما پرهیجان و سرشار از عشق آغاز کرد.

رستگاری در دوزیتا

به گزارش لوکس بایر، Pissara Umavijani مؤسس و عطرساز لاین عطرسازی Dusita Paris، فعالیت خود را در این عرصه از مسیری ساده اما پرهیجان و سرشار از عشق آغاز کرد. پیسارا که هرگز تصور نمی کرد به عطرسازی موفق بدل شود از طریق آشنایی با شاهکارهای جهان عطر که در اواخر قرن نوزدهم و نیز در قرن بیستم ارائه شده اند، شیفته هنر و ظرافت به‌کاررفته در این رایحه‌ها شد. یوماویجِنی که عاشق این آثار برجسته و فاخر شده بود تحقیق و نگارش در باره این عطرها را آغاز کرد. او تفاوت‌های میان این عطرها که به فراخور تغییرات زمان و تحول در ذائقه و انتخاب مخاطبان و نیز تغییر در نوع نگرش و پرداخت طراحان به ساخت عطر صورت می گرفت را به دقت بررسی و درج می‌کرد. شکوه این آثار، کیفیت استثنایی و نبوغ و خلاقیت صرف‌شده برای خلق این عطرها، پیسارا را شگفت زده می کرد و به‌رغم این‌که او در آن دوران، در بانگوک زندگی می کرد به لطف یکی از دوستان خود که مانند او شیفته هنر عطرسازی بود این آثار را تهیه می‌کردند و ساعت ها با یکدیگر به گفت‌وگو در باره نوت‌ها، آکوردها و کلیّت این آثار می‌پرداختند.

آشنایی با فضای شگفت انگیز عطرهای فاخر و دقت پیسارا در ترکیبات و نوت‌های این آثار، شوق و عشق او به عطرسازی را بیش از پیش افزایش داد و به همین جهت او اقدام به تهیه اسانس‌های و روغن های عطرسازی کرد. پیسارا که به لطف شناخت گستره وسیعی از شاهکارهای جهان عطر به درک ویژه ای از اصالت، کیفیت و غنا در باره ترکیب یک عطر رسیده بود، روغن ها و اسانس های طبیعی را برای ساخت ترکیبات خود انتخاب کرد و با وسواس و دقت، شروع به ساخت آکوردهای مد نظر خود کرد و در ادامه به ترکیب این آکوردها مشغول شد. اگرچه یوماویجنی عطرسازی را به صورت خودآموز و بدون حضور در مدارس عطرسازی آغاز کرده بود، اما موفق به خلق ترکیباتی شد که مورد توجه فرانسوا هِنین مالک برند و فروشگاه معتبر جوُی قرار گرفتند.

غنا و عمق این روایح پیچیده و جسورانه سبب شد تا فرانسوا پیشنهاد راه اندازی یک لاین عطرسازی را به پیسارا دهد و پیسارا نیز که شیفته عطرسازی و ماجراجویی در دنیای روایح بود به دنبال تحقق این رؤیا عازم پاریس شد. عزیمت از سرزمین مادری و محیطی که سرشار از تعامل و قدردانی و آشنایی بود به سرزمینی دیگر و زندگی در تنهایی و غربت و ناشناختگی، اگرچه برای پیسارا چالشی بزرگ به شمار می رفت، اما منبع الهام و زمانی برای مکاشفه بیش‌تر و در نتیجه، رسیدن به درک، شناخت و نگرشی عمیق‌تر بود. پیسارا زمان زیادی را به کاوش، مطالعه و بررسی آثار عطرسازان بزرگ اختصاص داد و در کنار الهام از پدیده‌های مختلف، پیچیدگی و غنای بیش‌تری به ترکیبات و فضاهایی که طراحی می‌کرد بخشید و با تلفیق اصول عطرسازی فرانسوی با فضاهای بویایی شرقی، لاین عطرسازی خود با نام Parfums Dusita را با معرفی سه عطر در سال 2015 افتتاح کرد. Dusita که در باور شرقی، نام قلمرویی آسمانی و روحانی است که در آن روح به لذت، بهجت و غنای کامل و خالص می‌رسد، عنوانی است که پیسارا برای لاین عطرسازی خود برگزید تا به بهترین شکل اساس و ماهیت لاین عطرسازی خود را معرفی کند. خانه عطرسازی نوپایی که تلفیقی از شیوه های عطرسازی فرانسوی و شرقی را با استفاده از مواد کمیاب و روغن‌های گران‌بهای طبیعی در قالب رایحه‌های پیچیده، عمیق و تأمل برانگیز ارائه می‌دهد.

Issara نخستین عطر مجموعه است؛ رایحه ای برخاسته از سفرها و مکاشفات پیسارا که عصاره ای است از تلاش در مسیر آزادی و لمس لذت رهایی از شناخته ها و تکرار. شخصیت بکر و برجسته این عطر از مریم گلی شکل گرفته است و با لمسی از لوبیای تونکا، وتیور و کهربا که در سایه هایی از تنباکو و مشک جریان یافته اند، ابعاد ناشناخته و مرموز خود را شکل می دهد، ادای احترام پیسارا به عطر جاودانه Fracass از رابرت پیگ است. تصویرسازی عاشقانه و خیال انگیز یوماویجنی که با برداشت از سروده اثرگذار پدرش در مدح عشق شکل گرفته است ستودنی است. عطری از همراهی حجم بالای نوت‌های گل بو با درخشش مریم که با پس زمینه ای از چوب صندل و سدر، عمیق و ناب شده است. جایگاه والای عود نزد مردمان تایلند و تقدیس بسیار آن در ادبیات مردم این سرزمین، پیسارا را بر آن داشت تا با انتخاب عود لائوس، ماده ای که در ترکیب یک عطر به‌سختی با سایر آکوردها هماهنگ می شود تفسیری جدید و بکر از عود را ارائه دهد. تفسیری پیچیده و چالشی بزرگ که پیسارا آن را سخت‌ترین فرمولی می داند که موفق به اجرای آن شده است. نتیجه تمامی تلاش های یوماویجنی در این زمینه با رایحه شگفت انگیز و جادویی Oudh Infini به نمایش در آمد. عطری پیچیده از عود لائوس که با حجم بالایی از شکوفه پرتقال، رز و سیوت، آراسته و پیچیده شده است و در قلبی از بنزویین و صندل، این پیچیدگی و زیبایی بی انتها را به اوج می رساند.

پس از ارائه نخستین مجموعه در سال 2016 قسمت دوم از داستان‌سازی‌های پیسارا به نمایش در آمد. ترکیب درخشان، شاعرانه و وسوسه انگیز فرانجیپانی و رز با ایلنگ و برگ های بنفشه که در پایه ای از میخک خشک و صندل به کمال رسیده است La Douceur de Siam را به عطری ستودنی بدل کرد. Le Sillage Blanc عطری باشکوه و حیرت انگیز از تلفیق فضاهای کلاسیک با دنیایی مدرن، بکر و ناشناخته است. عطری عمیق و چندوجهی که بر پایه‌هایی از خزه، تنباکو و چرم در وجوهی گیاهی، دودی و جانوری به نمایش در آمده است و با لمسی از پچولی، بهار نارنج و باریجه، ابعاد اسرار آمیز و ناب این رایحه را توسعه می دهد.

دوزیتا، مجموعه ای فاخر از روایح خوش ساخت، اصیل و خلاقانه است که بر مبنای رؤیاها، ماجراجویی ها و نگرش ویژه پیسارا یوماویجِنی ساخته شده است. رایحه‌هایی تأمل برانگیز و مسحورکننده که با به‌کارگیری حجم بالایی از روغن های طبیعی و مواد کمیاب و نفیس ساخته شده اند تا از عشق و آرامش سخن بگویند و از آزادی و اصالت، نغمه سر کنند. عطرهایی نفیس و چالش برانگیز که پیوند میان سنت ها و اصول عطرسازی هنری و آیین ها و اعتقادات برخاسته از شرق دور را در خود جای داده اند. مجموعه ای از شعر و داستان و حماسه که از نهایت تجمل، زیبایی، لذت، آرامش و خشنودی برخاسته اند تا در شکوه کمال و اقناع، همگان را به سوی رستگاری و کمال دعوت کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس