اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960206247125632

عطر لیلیوم / ادکلن لیلیوم چگونه است؟

کد: 13960206247125632

https://goo.gl/lbO4Fc

، تهران , (اخبار رسمی): حتما تا کنون با عناوین و تبلیغات مختلفی از جمله فروش روغن خالص، عصاره اصل، اسانس و واژگانی از این دست مواجه شده‌اید که بنا به ادعای فروشندگان از ماده طبیعی ویژه‌ای استخراج شده‌است و با قیمت قابل توجهی فروخته می‌شود.

عطر لیلیوم / ادکلن لیلیوم چگونه است؟

فارغ از مقوله‌هایی نظیر اصل بودن و سلامت این روغن ها، کیفیت و طبیعی بودن این مواد در سطح نازلی قرار دارد که موجب می شود علاوه بر هدررفت و تهدید هزینه و سلامت مصرف کننده، دل‌زدگی و فاصله گرفتن از عطر را به همراه داشته باشد. یکی از همین عصاره ها و مواد طبیعی، لیلیوم است که در این بخش مروری خواهیم داشت بر ویژگی های آن و این‌که عطر لیلیوم چگونه است و در پایان چند عطر اثر ارزش‌مند با محوریت عطر لیلیوم و رایحه معرفی خواهیم کرد.

لیلیوم یا سوسن با نام علمی Lilium longiflorum از خانواده لیلیاسه Liliaceae است.
گل‌های زیبای این گیاه پیازی وقتی طول ساقه به 60 تا 80 سانتی‌متر رسیدند ظاهر می‌شوند. روش‌های مختلفی برای زودرس‌کردن این گل‌ها وجود دارد و اگر روش‌های زودرسی اعمال شود این گیاه در نوروز به گل خواهد نشست و در غیر این صورت در اردیبهشت و خرداد به گل می‌نشیند.
گونه‌هایی از این گیاه در اصل بومی ایران است وسوسن چلچراغ واریته‌ معروفی است.
نوعی از آن که گل‌های سفید معطر تولید می‌کند و در شهرهای آذربایجان به گل «مریم» معروف است (با نام رسمی لیلیوم رشتی یا لیلیوم ایرانی) از واریته‌های قدیمی لیلیوم‌هاست که هنوز کشت و برداشت می‌شود. اما پرسش ما در باره رایحه این گونه است و این‌که عطر لیلیوم چگونه است؟
سوسن یا لی‌لی در زبان انگلیسی، گونه گل‌دار این خانواده است که به خاطر مزایای بسیار از جمله برخورداری از رایحه‌ای شگفت انگیز و اثرگذار، بسیار مورد توجه است. این گل‌های ارزش‌مند که به رنگ های مختلف از جمله سفید، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز و ارغوانی در دسترس هستند، رایحه ای بین فضاهای ادویه‌ای، خاکی، تازه و موم مانند، واکسی، چرب و کمی ایندول، سبز و یاس مانند دارند. پس در واقع آن‌چه که با عنوان عطر لیلیوم مطرح می شود، رایحه اغواگر و ناب سوسن یا لی‌لی است که قابلیت پیداکردن وجوه شیرین،دودی و گیاهی را نیز در ترکیبات مختلف دارد. در جهان عطر، نمونه های ارزش‌مندی که از سوسن در ترکیب خود بهره برده اند وجود دارد که برخی از آثار ارزش‌مندی که تداعی‌گر به اصطلاح عطر لیلیوم هستند عبارتند از:


Lys Mediterranee - Frederic Malle 

Un Lys - Serge Lutens

Lys Epona - Jovoy Paris

Lys 41 - Le Labo

Lys Fume - Tom ford
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس