اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960210247605632

عطرهایی از قلب مجسمه‌ها

معرفی عطرهای مَجدا بِکالی (MAJDA BEKKALI)

کد: 13960210247605632

https://goo.gl/uoEYQn

، تهران , (اخبار رسمی): Majda Bekkali که متولد مراکش و از خانواده‌ای اصیل و اشرافی است از سنین نوجوانی، شیفته روایح و عطرهای هنری بوده است.

عطرهایی از قلب مجسمه ها

نتیجه تحقیقات طولانی‌مدت و مطالعات زمان‌بر مجدا، راه‌اندازی خانه عطرسازی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزی در سال 2009 بود که به دنبال ارائه مفاهیمی عمیق و قالب‌هایی جدید است.

به گزارش روابط‌عمومی  لوکس بایر مجدا بکالی در کنار این دلبستگی، به تحقیق در هنر و آشنایی با شاخه‌های هنری مختلف پرداخت. کاوش در این زمینه، با تکیه بر پیوندی عمیق با ادبیات و دنیای داستان‌ها و افسانه‌ها، نگاهی متفاوت و نگرشی مبتنی بر ظرافت، رؤیا و زیبایی برای مجدا به ارمغان آورد. پیوندی عمیق با داستان‌های سنتی و بومی و تسلطی مثال‌زدنی بر ادبیات داستانی، مجدا را به‌سوی مسیری هدایت کرد که داستان‌سرایی منحصربه‌فرد و برخوردار از عقاید و نگرشی ویژه را تربیت کرد.

بکالی در هجده‌سالگی راهی پاریس شد و در رشته تاریخ هنر به تحصیل پرداخت. با پشت‌سرگذاشتن این دوره تحصیلی، مجدا چکیده آموخته‌ها، تجربیات و ایده‌های خود را با عشق دیرین خود به روایح و هنر در هم آمیخت تا در قلمرو خیال‌انگیز روایح، ماجراجویی‌های خود را ادامه دهد. بیش از یک دهه همکاری با برندهای بزرگ مد و زیبایی، نتیجه نخستین تجربیات مجدا در جهان عطر است. او که در این سال‌ها به‌عنوان کارگردان هنری در طراحی عطر با برندهای مطرح همکاری کرده بود، دنیای تجاری و محدودیت‌های مختلفی را که با توجه به سیاست‌های اقتصادی و سودآوری تجاری وضع می‌شدند مانع بزرگی برای رؤیاپردازی‌ها و داستان‌سرایی‌های خود می‌دید. برای رهایی از این محدودیت‌ها  مجدا تصمیم به فعالیت در مسیری مستقل گرفت و پس از قطع همکاری با برندهای دیزاینر، کار بر روی پروراندن ایده‌ها و طرح‌های خود و ارائه قالب و فرمی جدید که به بهترین شکل فضاها و داستان‌های مَد نظر وی را در قالب آثار بویایی به تصویر بکشد، آغاز کرد.

نتیجه تحقیقات طولانی‌مدت و مطالعات زمان‌بر مجدا، راه‌اندازی خانه عطرسازی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزی در سال 2009 بود که به دنبال ارائه مفاهیمی عمیق و قالب‌هایی جدید است. خانه عطرسازی Majda Bekkali، مجموعه‌ای برای تلفیق ژانرهای هنری مختلف است که با الهام از داستان‌ها و فضاهای ذهنی و روایی ویژه به خلق آثار بویایی می‌پردازد. به منظور ارائه آثاری فاخر و نفیس، این عطرهای هنری و پیچیده در همکاری با جمعی از هنرمندان عطرساز برجسته و گزیده‌کار فرانسوی ساخته می‌شوند تا فضای بویایی ژرف و تأمل‌برانگیزی را با مخاطبان به اشتراک بگذارند. در کنار همکاری با این هنرمندان عطرساز، جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز با گروه همراه شدند تا با گفت‌وگو درباره فضاها و ایده‌های موردنظر و الهام از فضای بویایی هر عطر، مجسمه‌هایی نفیس را برای هرچه باشکوه‌ترجلوه‌دادن داستان‌ها و ایده‌های مجدا بکالی خلق کنند؛ مجسمه‌هایی جالب و پیچیده که از طراحی جسورانه و چشم‌نوازی بهره برده‌اند. عصاره‌هایی ارزشمند و نفیس که با رایحه پالوده و شگفت‌انگیز خود، بازتابی از احساسات و تفکرات شک‌ گرفته درباره آثار هنری را انعکاس می‌دهند و در بطری‌های شکیل و ارزنده و منحصر به‌فرد جای داده شده‌‌اند تا با ارائه تعاریفی جدید از آمیزش هنر و احساسات، مجموعه عطرهای نفیس خانه Majda Bekkali را در سال 2010 به جهانیان معرفی کنند.

 

Collection Sculptures Olfactives

مجموعه ای لوکس و شگفت‌انگیز از طراحی و ایده‌پردازی، در بالاترین سطوح کیفی در سال 2010 که در بطری‌هایی چشم‌نواز و گران‌بها، روایحی ناب و جادویی را عرضه می‌کند تا هر دوست‌دار هنر و زیبایی را با خود همراه سازند. J'ai Fait Un Rêve Obscur و J'ai Fait Un Rêve Clair عطرهایی از این مجموعه هستند که امروزه در دسترس هستند. J'ai Fait Un Rêve Obscur نمایشی متفاوت و بکر از وجوه چوبی و دودی عود است که با همراهی سدر و کاشمران بر آن تأکید شده است. از آمیزش تاریکی اعجاب‌انگیز و مرموز این فضا در قلبی از اغواگری‌های وانیل و یاس که با ظرافت ترنج و هیاهوی فلفل، ناب و دست‌نیافتنی شده است؛ رایحه ای از وجه تاریک رؤیاها به مشام می‌رسد که شگفت‌انگیز است. J'ai Fait Un Rêve Clair یک طغیان شاداب و سبز و شاعرانه است. عطری از سبزی بلورین برگ‌های انگور، پتیت گرین و شکوفه‌های پرتقال که بستری شده‌اند برای آمیزش جانوری و ایندولیک حاصل از همراهی مشک و یاس با کستوریم و زیره سیاه. رایحه‌ای آمیخته از سبزی و درخشش، شهوت و طغیان نوت‌های جانوری که با لایه‌هایی از چرم، سدر و لامی، ابعاد مختلف این تقابل بی‌همتا را عمق بخشیده است.

2012، سال معرفی عطر درخشان و تحسین‌برانگیز Mon Nom est Rouge بود. رایحه‌ای نرم، شیرین و مخملی از طراوت گلبرگ‌های رز که بر بستری ادویه‌ای از زنجبیل، فلفل قرمز، دارچین و هل جریان یافته است تا سایه‌هایی خاکی و ادویه‌ای را در کنار خود ببیند و با لمسی از تاریکی ظریف نوت‌های چوبی در پایه‌ای پیچیده و اسرارآمیز از لامی و بخور فرو بنشیند. علاوه بر Mon Nom est Rouge در این سال دو عطر دیگر به این مجموعه اضافه شد. تاریکی آکنده از گرمای مطبوع و وسوسه‌انگیز حاصل از همراهی منسجم و شامه‌نواز آکوردهای خوراکی هم‌چون قهوه، کارامل، وانیل، رام و شیرین‌بیان که رایحه‌ای لذت‌بخش اما عمیق، اوهام‌برانگیز و تاریک را در عطر تحسین‌شده Fusion Sacrée Obscur ارائه می‌دهند. تاریکی و عمقی که از نوت‌های چوبی و صمغ‌ها حاصل شده است تا با سایه‌هایی سبز و گل بو کامل شود. Fusion Sacrée Clair اما، لمسی درخشان و سبز، در عین پیچیدگی و ظرافت از اغواگری و شاعرانگی است. عطری از مریم که وجوه سبز و اغواگر خود را در قلبی از یاس، گاردنیا و شکوفه پرتقال برجسته می‌سازد و در لایه‌هایی گیاهی و چوبی توسعه می‌دهد تا با لمسی از آمیزش شگفت‌انگیز انجیر و قهوه بر پایه‌هایی صمغی و خاکی، تحسین همگان را بر انگیزد.

Tendre est la Nuitدیگر عطر ستودنی و به‌یاد‌ماندنی مجدا بکالی است که در سال 2013 و در قالب این مجموعه ارائه شد. عطری از آکورد آمبر تاریک و پالوده‌ای که در سایه‌هایی از پچولی، با آمیزش لادن، آمبرته، وانیل، بنزویین و نوت‌های چوبی شکل گرفته است و با لایه‌هایی از کستوریم، چرم و خزه بلوطی که لمسی از ظرافت فاخر گل پایا را در خود دارند، تصویری جسورانه، نامتعارف و بکر را در قالب یک رایحه به نمایش می‌گذارد.

 

Andalus Collection

عشق، صلح و آرامش، دست‌مایه خلق آثاری تازه برای مجدا و تیم طراحان لاین عطرسازی او شده‌اند تا با الهام از آثار هنری به یادگار‌مانده از هنرنمایی گذشتگان در آندلس، جایی که بی‌هیچ توجهی به مذهب و نژاد، چیزی غیر از صلح و دوستی، جریان ندارد، آثار جدید خود را ارائه دهند. Tulaytulah نخستین عطر این مجموعه است که پس از صرف زمانی طولانی ساخته و در سال 2016 معرفی شد. رایحه‌ای عمیق و ملایم که عصاره‌ای است از عشق، آرامش و زیبایی که با ادغام وجوه خاکی، چرکین و دودی آکورد جیر در لایه‌هایی از اغواگری‌های دلچسب وانیلی-بادامی، تونکا و وجوه سبز و چوبی‌سوزنی برگ‌ها حاصل شده است.

الهام از موسیقیدان مشهور عراقی با نام Ziryab که در آندلس زندگی کرده، با رایحه‌ای که بر پایه پنج نوت اصلی ساخته شده‌است، در سال 2017 و در عطری با همین عنوان به این مجموعه اضافه خواهد شد. Ziryab عطری از آکورد لاله، در قلبی از عود، سدر و زعفران و پایه‌ای از کهربا است که با الهام از بربط پنج سیمی ساخته شده به‌ دست این موسیقی‌دان، خلق شده است. Mudejar دیگر عطری است که در سال 2017 به مجموعه اضافه می‌شود و با الهام از سبک معماری گروهی از مسلمانان مراکشی‌الاصل ساکن آندلس در قرون دوازدهم تا شانزدهم، ساخته شده است. عطری که نوت‌های گریپ فروت و فلفل سیاه در آغاز، سدر و برگ‌های انگور در قلب آن و پایه‌ای از بخور، صندل، چرم و خزه بلوطی، به عنوان هرم بویایی آن معرفی شده است.

مجدا بکالی، طراح خوش‌قریحه و داستان‌سرایی صاحب‌سبک و دارای ایده‌های ویژه است. ایده‌هایی مبتنی بر اصالت، ظرافت و رؤیا که از سفر به فضای شگفت‌انگیز داستان‌های کهن شکل گرفته‌اند و به مکاشفه در جهان واقعیت‌ها، پیوند خورده‌اند. مکاشفاتی عمیق و پر فراز و نشیب در قلمرو روایح و عصاره‌ها و آشنایی با شفادهندگان عرفانی، تحقیق در ارتباط با انسان‌های بزرگی که شهرهای مهم و مقدس را ساخته‌اند و کنکاش در احوالات سلسله‌ها، پادشاهان و شاهزادگان، که ماحصل تمامی این مکاشفات عاشقانه و ژرف، شکل‌گیری ایده‌هایی متفاوت و ساختن قلمروهایی شگفت‌انگیز است. قلمروهایی بکر و اسرارآمیز از طراحی، فضاسازی و آفرینش هنری که بر پایه‌هایی از رؤیاهای بی‌حدومرز و آمیزش فضاها و ایده‌های مختلف شکل گرفته است. ایده‌ها و طرح‌هایی متفاوت که نتیجه تمامی آن‌ها در قالب آثار ارزنده و درخور ستایش خانه عطرسازی مجدا بکالی به نمایش در آمده‌اند.

لاین عطرسازی مجدا بکالی، مجموعه‌ای است برای لمسی فاخر و شاعرانه از تجربیاتی تازه. تجربه بویایی به‌یاد‌ماندنی و زیبایی که از آثار شکل ‌رفته در فضایی آزاد برای بروز خلاقیت و تلفیق شاخه‌های مختلف هنری، حاصل می‌شود. مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و پیکره‌های ظریف و خوش‌ساخت که علی‌رغم شباهت در ظاهر، عصاره‌هایی گران‌بها از مواد مرغوب و کم‌یاب، روح و باطن هر کالبد را شکل می‌دهد تا از مواجهه با هر یک از این جهان‌های پیچیده و درهم‌تنیده‌شده، هر دوست‌دار هنر و زیبایی، شگفت‌زده و مسحور چنین آثار ارزنده‌ای شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس