اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960210247627191

قبل از نهایی‌کردن قرارداد حتما بخوانید

8 هشت توصیه مهم که قبل از بستن قراداد طراحی وب‌سایت باید بدانید

کد: 13960210247627191

https://goo.gl/sUS7eH

، تهران , (اخبار رسمی): اگر فعالیت شما در حوزه فناوری اطلاعات نباشد، بدیهی است که نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، اهمیتی برای شما ندارد. اما اگر در فکر بستن قرادادی برای طراحی وب‌سایت خود هستید چنان‌چه از رعایت برخی نکات غافل شوید می‌تواند برای شما حتی تا چند سال بعد مشکل‌آفرین باشد.

8 هشت توصیه مهم که قبل از بستن قراداد طراحی وب‌سایت باید بدانید

اگر قصد ثبت دامنه را دارید و این کار را به طراح وب‌سایت خود سپرده‌اید در قرارداد طراحی وب‌سایت حتما به این نکته دقت کنید که دامنه کسب‌وکار شما باید به نام شما در فهرست ملی و جهانی ثبت شود.

اصلاً نگران نباشید فقط کافی است موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

 

 ۱- دامنه و فضای میزبانی وب‌سایت باید به نام شما ثبت شوند

اگر قصد ثبت دامنه را دارید و این کار را به طراح وب‌سایت خود سپرده‌اید در قرارداد طراحی وب‌سایت حتماً به این نکته دقت کنید که دامنه کسب‌وکار شما باید به نام شما در فهرست ملی و جهانی ثبت شود. این امر علاوه بر جلوگیری از سوءاستفاده از دامنه که بانام شما یا کسب‌وکارتان شناخته‌شده است، به شما این امکان را خواهد داد تا پس از پایان اعتبار زمانی دامنه، خودتان شخصاً و بدون پرداخت هزینه‌های اضافی بتوانید به تمدید آن اقدام کنید.  تمدید دامنه فقط توسط ثبت‌نام‌کننده اولیه آن صورت خواهد پذیرفت.برای فضای میزبانی وب‌سایت (هاست) نیز همین نکته را به یاد داشته باشید. برای چک کردن هویت دامنه می‌توانید از پایگاه اینترنتی www.who.is استفاده کنید.

 

۲- از طراح بخواهید حتما وب‌سایت را داینامیک (پویا) و ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی کند

طراحی داینامیک به شما این امکان را می‌دهد که در آینده خودتان به‌راحتی بتوانید در بخش اعظم محتوای وب‌سایت خود تغییراتی بدهید. هم‌چنین ریسپانسیوبودن (واکنش‌گرایی) وب‌سایت موجب می‌شود تا وب‌سایت شما در همه صفحه نمایش‌ها (مانند موبایل،تبلت و…) با اندازه‌های مختلف صحیح و کامل به نمایش درآید و کاربر نیازی به استفاده از زوم برای خواندن محتوای آن نخواهد داشت.

 

۳- آموزش نحوه کارکردن با وب‌سایت و به‌روزرسانی آن را دریافت کنید

برای به‌روزرسانی‌های مستمر وب‌سایت و تغییراتی هم‌چون اضافه‌کردن تصاویر یا انواع دیگر محتوا شما باید بتوانید با قسمت‌های مختلف وب‌سایت خود به‌راحتی کار کنید و از این رو باید آموزش کامل نحوه کار با وب‌سایت را از طراح خود دریافت کنید.

 

۴-نام کاربری و رمز عبور فضاهای مدیریت وب‌سایت خود را در اختیار خود داشته باشید

نام‌های کاربری و کلمه‌های عبوری که به آن‌ها در وب‌سایت خود نیاز دارید شامل قسمت‌های مدیریت فضای هاست، مدیریت دامنه‌های خریداری‌شده و پنل سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت است. باید تمام این رمزها را در اختیار خود داشته باشید و به صورت محرمانه از آن‌ها نگهداری کنید. بنابراین لازم است در پایان پروژه طراحی، آن‌ها را از طراح وب‌سایت خود درخواست کنید.

 

۵- پشتیبانی مناسب و سریع را از طراح وب‌سایت خود بخواهید

 اگرچه بعد از تحویل پروژه، فرآیند طراحی تمام‌شده تلقی می‌شود اما گاهی ممکن است مدتی بعد از فعال‌بودن وب‌سایت ایرادهایی در کار به چشم بخورد که باید آن‌ها را برطرف کرد. قطعا این یکی از وظایف طراح وب‌سایت شماست که در مواقع ضروری طبق بندهای معین در قرارداد در کوتاه‌ترین زمان این‌گونه مشکلات را رفع کند.

 

۶- همه فایل‌ها و کدهای برنامه‌نویسی قابل تحویل را از طراح وب‌سایت دریافت کنید

شما با پرداخت هزینه‌های طراحی وب‌سایت مالک کدها و طرح وب‌سایت خواهید بود. با دردست‌داشتن فایل‌ها و منابع اصلی طراحی وب‌سایتی که هزینه‌اش را یک‌بار پرداخت کرده‌اید می‌توانید از آن‌ها در آینده برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های مشابه دیگر استفاده کنید. شاید به ذهن شما نرسد این کار را بکنید اما بدانید که دریافت تمام موار یادشده  جزو حقوق اولیه شماست.

 

۷- همه خواسته‌های خود از طراح وب‌سایت‌تان را در بندهای قرارداد بگنجانید

گاهی در تعریف اولیه پروژه طراحی وب‌سایت ممکن است شما به‌صورت کلی خواست خود را مطرح کنید و ذهنیت شما و طراح پروژه نسبت به انجام کار یکسان نباشد که این امر می‌تواند باعث بروز سوءتفاهم در زمان تحویل نهایی پروژه شود؛ بنابراین باید هرچه بیشتر نیازهای خود را با جزییات دقیق مکتوب کنید و در متن قرارداد به تصویب برسانید تا درنهایت وب‌سایت‌تان همانی شود که انتظارش را داشتید.

 

۸- زمان تحویل و حد مجاز تاخیر دو طرف را در قرارداد بیاورید

بسته به شرایط مختلف زمانی، نیاز کسب‌وکارها به راه‌اندازی وب‌سایت ممکن است متغیر باشد. مثلا چنان‌چه کسب‌وکار شما در آستانه رویداد مهمی مانند نمایشگاه‌های مهم سالانه است که قصد مشارکت در آن رادارید (ضمن این‌که توصیه می‌‌کنیم چندین روز قبل از نزدیک شدن به ‌چنین برهه‌های زمانی، پروژه طراحی وب‌سایت خود را تمام کنید) لازم است در قرارداد طراحی وب‌سایت خود بازه قابل‌قبول زمانی برای تحویل نهایی پروژه را بیاورید و در صورت امکان ریسک‌های عدم تحویل به‌موقع را به طراح وب‌سایت منتقل کنید. در هر صورت برای تحویل اولیه و تحویل نهایی پروژه تاریخ‌های مشخصی را با بازه‌های زمانی مناسب برای تاخیر مجاز، در قرارداد تعیین کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اعتماد وب

شرکت اعتماد ورا بینا با نام تجاری "اعتماد وب" با شماره ثبت 482873، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و ثبت شده در ستاد ساماندهی فضای مجازی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]