اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960216248315632

علت استفاده ی نادرست از عطر ها (قسمت اول)

15 شیوه استفاده صحیح از عطر

کد: 13960216248315632

https://goo.gl/WJaNiy

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از عطر، تنها محدود به اسپری کردن آن روی مچ دست ها، نمی شود! به منظور استفاده صحیح و همچنین بهره بردن تمام و کمال از درخشندگی، عمق و قابلیت های هوس انگیز عطرها؛ همچون نوت های پایه غنی، بایستی انواع مختلف روایح موجود، و چگونگی استفاده صحیح از آن ها را، فرا بگیرید.

15 شیوه استفاده صحیح از عطر

به گزارش لوکس بایر: استفاده از عطر، تنها محدود به اسپری کردن آن روی مچ دست ها، نمی شود! به منظور استفاده صحیح و همچنین بهره بردن تمام و کمال از درخشندگی، عمق و قابلیت های هوس انگیز عطرها؛ همچون نوت های پایه غنی، بایستی انواع مختلف روایح موجود، و چگونگی استفاده صحیح از آن ها را، فرا بگیرید.

در وهله اول، بایستی بدانید که چرا عطر می زنید؟! کوکو شنل می گوید: "بانویی که از عطر بهره نمی برد؛ آینده درخشانی هم، نخواهد داشت." عطری که با دقت و ظرافت برمی گزینید، می تواند شما را در طول روز، سرحال نگه دارد. یک عطر استوار و تابنده، می تواند انرژی روحی و روانی که در طی ساعات کار به آن نیاز دارید را، افزایش دهد. انواع گوناگونی از روایح، برای فصول مختلف سال و مناسبت های خاص وجود دارند؛ و هرکدام از آن ها، توانایی بالقوه ای در جهت ایجاد حال و هوایی خاص برای شما دارند؛ تا بتوانید نیروی جادویی درونتان را، عملا مشاهده کنید!

هنگامی که برای انتخاب عطری که می تواند امضای شخصی شما باشد؛ به فروشگاهی می روید، از بِلاتر ها و سمپل های موجود، استفاده کنید. سیستم بویایی بیشتر افراد در طی یک مرحله استشمام، نمی تواند بیش از دو یا سه رایحه مختلف را تجزیه و تحلیل کند. به همین دلیل، زمانی که بدنبال عطر دلخواهتان هستید؛ از مشاوران و متخصصان حاضر بخواهید که برای یافتن عطر، شما را یاری کنند. بعنوان مثال، در صورتیکه بدنبال عطری بر پایه وانیل هستید، مشاور متخصص حاضر در فروشگاه می تواند سه عطر بر پایه وانیل برایتان بیابد تا آن ها را بیازمایید. پس از یافتن عطر مورد نظر و پیش از گرفتن تصمیم نهایی برای خرید آن را به مدت چند ساعت و یا حتی یک روز، بیازمایید.

 

1- دو یا سه مرتبه اسپری کردن عطر، کافی است: ژاک گرلین، یکی از بزرگ ترین عطاران قرن بیستم می گوید: "احساسی نیرومند در خود یافتم، که جز با عطر، نتوانستم آن را بیان کنم." ژاک گرلین، در مورد درجات مختلف ظرافت و لطافت عطرها صحبت می کند، که قادرند بر حال و هوا و حتی ایده ها و عقاید ما، تاثیرگذار باشند. در واقع، او در خصوص استفاده بیش از حد از عطر، که تمام فضای اتاق را پر می کند؛ یا استفاده کمتر از حد، که هیچ کس قادر به بوییدن آن نیست صحبت نمی کند.

رایحه عطر باید هاله اطراف شما را، احاطه نماید. طوریکه وقتی با فرد مقابل صحبت می کنید، عطر شما استشمام شود. بدین منظور، دو یا سه بار اسپری کردن عطر، کافی است. نقاطی از بدن که بر روی آن عطر می زنید را بدقت انتخاب کنید و عطر را از فاصله پنج تا هفت اینچی، اسپری نمایید. دو یا سه نبض بدن خود را انتخاب کرده و بر روی آن عطر بزنید؛  قسمت هایی که به جنب و جوش عطر و نمود نت های پایه آن، کمک می کنند.

2- عطر باید اسپری شود: حتی اگر عطر شما، بصورت غلتکی است، و یا خروجی آن، بصورت اسپری شونده نمی باشد؛ بازهم نیاز است که عطرتان را روی قسمت های انتخاب شده اسپری کنید! استعمال عطر به شیوه سایشی- مثل بعضی افراد که بر روی مچ دستشان عطر می زنند و سپس مچ ها را به هم می سایند- به ساختار عطر آسیب زده، و یا کاملا آن را تخریب می نماید. رایحه عطر، با تبخیر، باز می شود. سایش عطر، میزان تبخیر و دمای آن را، افزایش می دهد. بنابراین، عطر شما، رایحه متفاوتی نسبت به حالت طبیعی تبخیر آن بر روی پوست، خواهد داشت.

3- پیش از پوشیدن لباس، از عطر استفاده نمایید: بدن بصورت طبیعی، حرارت آزاد می کند-مثل دیفیوزر یا افشان کننده های رایحه درمانی- و موجب تبخیر رایحه و در نهایت پراکنش رایحه می شود؛ هنگاهیکه عطر را بر روی لباس خود اسپری می نمایید، نه تنها ممکن است لک آن روی لباستان بماند، بلکه عطر بصورت مطلوب و طبیعی، تبخیر نمی شود. همیشه عطر را بر روی پوستتان اسپری کنید. برخی افراد، عطر را تنها بر روی قسمت های خاصی از بدنشان اسپری می نمایند، در حالیکه، برخی دیگر، عطر را بصورت تکنیکی استفاده می کنند. نکته ضروری، یافتن شیوه ای امن و راحت برای اسپری کردن عطر بر روی پوست می باشد. بدین ترتیب، عطر بصورت طبیعی تبخیر می شود، و این فرآیند ساعت ها به طول می انجامد.

4- آیا می دانید ماندگاری عطر، چند ساعت است؟ انواع گوناگون عطرها، در دوام با یکدیگر تفاوت دارند و میزان آن، به غلظت عطر بستگی دارد. چنانچه بدنبال عطری هستید که حدود یک ساعت دوام داشته باشد؛ ادکلن (Eau de Cologne) انتخاب نمایید. اِدوتویلت (Eau de Toilette) هم، مشابه ادکلن است و حدود دو ساعت دوام دارد. اگر برای یک قرار شام رسمی بیرون می روید، بهتر است ادوپرفیوم (Eau de Perfume) انتخاب نمایید. چرا که بیش از چهار ساعت، دوام دارد. شیشه هایی که تنها واژه ی Perfume  بر روی آن ها درج شده است؛ بیش از شش ساعت، ماندگاری دارند. عطرهایی با غلظت پایین تر، ارزان تر هستند و غلظت ترکیبات معطر آن ها، نسبت به عطرهای معمولی که پانزده تا چهل درصد ترکیب معطر دارند، کمتر است.

5- عطر خود را متناسب با خانواده بویایی دیگر محصولات معطر، مثل شامپو یا لوسیون بدن خود، انتخاب نمایید: عطرها، براحتی باهم ترکیب می شوند و یا اشتباه گرفته می شوند! از عطرهای میوه ای گرفته، تا حالت دهنده ها و شامپوهایی با رایحه نارگیل، و یا لوسیون بدنی که دارای رایحه یاس است. متخصصان بر این عقیده اند که داشتن چندین رایحه بصورت همزمان، نکته ای منفی است. بایستی رایحه محصولات بهداشتی خود را متناسب با یک خانواده بویایی خاص انتخاب نمایید. شامپو، صابون و لوسیون بدنی که همراه عطرتان است را انتخاب نمایید. چنانچه عطر دلخواهتان، دارای محصولات بهداشتی نمی باشد، از محصولات فاقد رایحه استفاده نمایید. بدین ترتیب، رایحه آن ها با رایحه عطرتان، مخلوط نمی شود.

6- عطرتان را متناسب با فصل انتخاب نمایید: همانطور که با تغییر فصل، کمد لباس هایتان تغییر می کند؛ عطرتان را نیز تغییر دهید! در فصل بهار، عطرهای ملایم گلی یا چوبی، انتخاب کنید. عطرهای پر هیاهو، با نشاط، گلی یا مرکباتی، برای تابستان مناسب اند. هنگامی که هوا سرد می شود، طبیعتا رایحه های عمیق وادویه ای، ما را برای روزهای سرد زمستان، آماده می کند. متخصصان بر این عقیده اند که بایستی برای هر فصل، عطر خاص خودمان، که می تواند امضای شخصیمان باشد را انتخاب نماییم. بدین ترتیب حال و هوایمان معتدل شده و فضای اطرافمان را بیشتر احساس می کنیم.

7- پوستتان را مرطوب نگه دارید: رطوبت پوست، نقشی کلیدی در دوام رایحه، ایفا می نماید. پوستی که مرطوب است؛ فرآیند تبخیر را آهسته می سازد و به رایحه فرصت می دهد تا پایه خود را آشکار نماید. بهترین شیوه مرطوب نگه داشتن پوست، حمام آب گرم بهمراه روغن زیتون است. بدین ترتیب، هنگاهی که از حمام خارج می شوید، پوست شما با یک لایه روغن زیتون محافظت می شود. همچنین می توانید از روغن نارگیل، یا روغن هایی که فاقد رایحه هستند نیز پیش از اسپری کردن عطر، استفاده نمایید. راه خلاقانه تر، استفاده از لوسیون بدنی است که آغشته به عطر دلخواهتان می باشد!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس