اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960221248745632

طاق تقدیر

کد: 13960221248745632

https://goo.gl/1HHYaA

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی عطرهای خانه آرک ( L ARC)

طاق تقدیر

خانه آرک، در قلب پایتخت عطرسازی جهان، «گرس» این میراث به‌یادگارمانده از میتره دو کلود را در قالب مجموعه‌ای فاخربه دوست‌داران روایح هنری و منحصربه‌فرد تقدیم می‌کند

به گزارش لوکس بایر Maitre de Claude از خاندانی هنرمند و اصیل بود که در اواسط قرن هجدهم، مسیر زندگی خود را به جاده ها و دریاها پیوند زد تا از این طریق به نگرشی تازه و ایده هایی متفاوت دست یابد. خانواده «دو کلود» که سابقه ای طولانی در هنر معماری و طراحی و ساخت طاق داشتند، در آن سال‌ها، طراحی جوان و جسور در خود می‌دید که شیوه‌های سنتی و تکنیک‌های به‌یادگار‌مانده از گذشتگان را برای دوران خود، ناکار آمد و تکراری می‌دانست. از این‌رو «مِیتره دو کلود» سفر طولانی‌مدت و سرنوشت‌ساز خود را آغاز کرد تا از طریق آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و شناخت شیوه‌های معماری دیگر سرزمین‌ها به طرح‌هایی جدید و مدرن دست یابد. با شروع این مکاشفه، دو کلود قدم در مسیری نهاد که سراسر شگفتی، زیبایی، اعجاز و الهام بود و از میان این الهامات عمیق و مکاشفات اعجاب‌انگیز بود که میتره به مرور از هدفی که در آغاز سفر دنبال می‌کرد دور می‌‌شد و جاذبه دنیاهایی دیگر، او را به سوی خود می‌کشاند؛ دنیاهایی آکنده از عطر مواد بکر و کم‌یاب که به واسطه پیوندی که با فضای تاریخی و کهن سرزمین‌های مختلف برقرار کرده بودند دو کلود جوان و شیفته زیبایی را به سوی عطرسازی هنری سوق می‌داد.

شیفتگی میتره دو کلود و دلبستگی عمیق وی به جهان روایح و روایح منحصربه‌فردی که در دوران سفر کشف کرده بود سبب شد تا وی معماری را فراموش کند و بی‌توقف به سوی دنیایی از تعلیق و چالش برخاسته از مواد طبیعی و عصاره‌های گران‌قیمت آن‌ها حرکت کند. این تغییر مسیر و انتخاب هنر عطرسازی به عنوان پیشه‌ای جدید، موجب شد تا میتره دو کلود از دریچه روایح، لحظه لحظه سفر خود را ثبت کند و به تصویر بکشد. آنچه که دو کلود در قالب فرمول‌ها و عطرهای منحصربه‌فرد خود به ثبت رساند مجموعه‌ای متشکل از پنج عطر غنی و گران‌بهاست که هریک، فضایی از خاطرات وی در سرزمین‌های مختلف و لمس تمدن‌های باستانی را به نمایش می‌گذارند. عطرهایی پیچیده و قدرتمند که خاطرات میتره دو کلود از مصر و مراکش تا سیسیل و تاهیتی و هاوانا را بازگو می‌کنند.

فرمول‌ها وعطرهای میتره دو کلود که روایحی از تمدن‌های کهن و جهان باستان را ارائه می‌کنند. به لطف روایحی تأمل‌برانگیز و پیچیده، نسل به نسل حفظ شده‌اند تا با ورود به دومین دهه از قرن بیست‌و‌یکم به دست یکی از عطرسازان جوان اما خلاق، بلندپرواز و خوش‌آتیه به نام Julien Rasquinet به روز شود تا در سال 2013، خانه عطرسازی L`Arc (به معنی طاق)، که با الهام از حرفه خانوادگی دو کلود نام‌گذاری شده است، متولد شود. خانه آرک در این سال با معرفی پنج عطر منحصربه‌فرد و خاص، فعالیت‌های خود را در جهان عطرسازی آغاز کرد. این پنج عطر بر اساس فرمول‌هایی ساخته شده‌اند که دو کلود از خاطرات بویایی خود در سفر به سرزمین‌های مختلف، ساخته است.

Escapade عطری لذیذ و اغواگر از همراهی وسوسه‌گر وانیل و هلو با قلبی نرم و افسون‌گر از رز است که بر پایه‌ای از مشک و گرمای شهوانی وانیل، ادای احترام دو کلود به شیوه‌های عطرسازی در سرزمین‌های مستعمره فرانسه در شرق را به تصویر می‌کشد. Aventure، عطری از رایحه اسرار آمیز و منحصربه‌فرد یاس کارناک است که رایحه آن، تداعی‌گر فضای جادویی و شگفت‌انگیز مصر باستان و شهر لوکسور است. عطری فریبنده از یاس که در لایه‌هایی خامه‌ای و اغواگر از ایلنگ و هلو می‌آمیزد و با لمسی از درخشش ترنج و ماندارین در پایه‌ای از مشک، وانیل و چوب صندل ادغام می‌شود. عطری از شکوه کوه‌های اطلس و سرزمین مراکش که با آکورد توس، تلخی اغواگر و دودی چرم و لایه‌هایی از ظرافت بنفشه در غوغایی از سدر و سوزنی برگ‌ها ادغام شده است Traversèe را به اثری فراموش‌نشدنی بدل کرده است. Balade جادویی از عطر شگفت‌انگیز گل‌های تیاره از سرزمین تاهیتی است که درخششی ناب، ابریشمین و مخملی از آمیزش رز و گل صد تومانی در قلبی از تیاره، یاس و گاردنیا را که با تازگی نارنگی و ماندارین همراه شده است و در پایه ای از مشک و چوب کامل می شود، به نمایش می‌گذارد. الهام از سرزمین کوبا و مزارع تنباکو، عطر Evasion را به مجموعه آرک اضافه کرد. عطری از وجوه گیاهی و دودی تنباکو که با اسطوخودوس و عسل، این وجوه گیاهی و دودی برجسته‌شده اندو با ادغام در لایه‌هایی مطبوع و اغواگر از وانیل، دارچین و شکلات، این رایحه پیچیده به کمال می‌رسد.

پس از موفقیت آرک با نخستین مجموعه از آثار خود در سال 2013، دومین مجموعه از روایح الهام‌گرفته‌شده از سفرها و ماجراجویی‌های این خانه در سال 2015 و با عطر Mémoire معرفی شد. Mémoire عطری از طراوت و تازگی ترنج است که با ملایمت و طراوت انگور و آناناس همراه شده است و با لمسی از زعفران، در قلبی از زنبق دره، رز و بنفشه ادغام می‌شود تا با ورود به پایه‌ای فاخر از مشک، پچولی، سدر و صندل، فضایی پیچیده اما درخشان و نشاط بخش را خلق کند.

میتره دو کلود، هنگامی که دل به جاده‌ها سپرد و سفر خود به سرزمین‌های دوردست و ناشناخته را آغاز کرد هرگز تصور نمی‌کرد که در ادامه به مقصدی می‌رسد که هیچ شناختی از آن ندارد. اما تقدیر، همواره غافلگیری‌‌ها و شگفتی‌های بسیاری بر مسیر هر انسان قرار می‌دهد و دو کلود نیز یکی از میلیاردها انسانی است که با انتخاب سرنوشتی متفاوت از حرفه آبا و اجدادی، میراث ویژه‌ای را برای دوست‌داران عطرهای هنری به یادگار گذاشت. بناها و طاق‌هایی که خانواده دو کلود به هنر معماری تقدیم کرده‌اند، اگرچه آثاری ارزش‌مند هستند اما آنچه که میتره برای جهان عطر به یادگار گذاشت، زمینه‌ساز جاودانه‌شدن نام این خانواده در دفتر هنرهای زیبا خواهد بود. میراثی نفیس از روایح باستانی و تأمل‌برانگیز که عصاره‌ای از تاریخ و تمدن هستند و بر اساس فرمول‌های مبتنی بر شیوه‌های سنتی و کهن ساخته می‌شوند. خانه آرک، در قلب پایتخت عطرسازی جهان، «گرس» این میراث به‌یادگارمانده از میتره دو کلود را در قالب مجموعه‌ای فاخر که با استفاده از اسانس‌ها و مواد اولیه مرغوب و در بطری‌های کریستالی نفیس به دوست‌داران روایح هنری و منحصربه‌فرد تقدیم می‌کند تا با دعوت به چالشی بکر و به‌یادماندنی، یادآور شود که هر انسان چگونه می‌تواند در مسیر سرنوشت، با جسارت و شهامت، به سوی تعبیر و تحقق رؤیاها و آرزوهای خود حرکت کند.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس