اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960223248827013

طراحی سیستم انتقال صنعتی بی‌سیم اطلاعات توسط مهندسان کشور

کد: 13960223248827013

https://goo.gl/uHG6iY

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم انتقال صنعتی بی‌سیم اطلاعات آنالوگ و دیجیتال با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) توسط مهندسان کشورمان در شرکت برگ طراحی شد.

در حال حاضر انتقال سیگنال‌های کنترلی و مانیتورینگ توسط کابل انجام می پذیرد و در محیط‌های مخرب درصنایع، کابل‌های مذکور در مدت زمان کوتاهی دچار نقص فنی می‌شود و این سیستم به رفع این مهم پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت اتوماسیون صنعتی برگ، مسعود مهرداد مدیر عامل این شرکت از دستیابی مهندسان کشور به سیستم  انتقال صنعتی اطلاعات بی سیم خبر داد.

وی در زمینه اهمیت راه‌اندازی این سامانه گفت: «در حال حاضر انتقال سیگنال‌های کنترلی و مانیتورینگ در بسیاری از صنایع، به وسیله کابل، انجام می‌پذیرد. با توجه به محیط‌های مخرب درصنایع، کابل‌های مذکور در مدت زمان کوتاهی دچار نقص فنی می‌شود. بر این اساس شرکت کامپیوتری برگ سیستمی را طراحی و پیاده سازی کرده که با استفاده از آن انتقال اطلاعات آنالوگ و دیجیتال در صنایع مختلف از جمله صنعت سدسازی به صورت بی‌سیم (Wireless) انجام شود؛ در این صورت تا حد بسیار زیادی از هزینه‌ها و مشکلات مربوطه کاسته می شود.»

این سیستم در چند کارخانه سیمان به صورت پایلوت نصب و راه اندازی شده است. پیاده سازی سیستم ارسال و دریافت اطلاعات دیجیتال و آنالوگ بین واحدهای مختلف به شیوه بی‌سیم با هدف حذف کابل‌های گران قیمت با هزینه نگهداری بالا، صورت می‌گیرد که اجرای این طرح منجر به کاهش بزرگ هزینه‌های تعویض کابل استفاده شده است.

سیستم جدید ارتباط بی‌سیم، به جهت کاهش هزینه تعمیرات و هزینه برق مصرفی و به دلیل حذف موتورهای کابل جمع‌کن و کابل‌های ارتباط دیتا، نیز دارای صرفه اقتصادی است. همچنین به دلیل ماهیت دیجیتال و نحوه طراحی آن، امکان عیب یابی سریع و آسان سیستم را به ما می دهد.

از دیگر مزایای این سیستم می توان به کاهش توقف‌های زیاد ناشی از مشکلات سیستم کابلی فعلی، اشاره کرد. مهرداد در این زمینه افزود: «با جایگزینی سیستم جدید، هزینه تعمیرات و توقف تولید به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد. این سیستم بی‌سیم طوری طراحی شده است که با اعمال تغییرات جزئی دارای قابلیت نصب بر روی دستگاه‌ها و صنایع مختلف است.»

این سیستم در نقاط مختلف صنایع، جهت کنترل و پایش از راه دور سیگنالهای گوناگون، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، با ایجاد امکان صادرات تکنولوژی این سیستم قابلیت فراوانی جهت استفاده صنایع در کشورهایی مانند ترکیه و جمهوری‌های استقلال یافته شوروی سابق، را نیز دارد که باعث ارزآوری خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این فن‌آوری می‌توانند به سایت شرکت اتوماسیون صنعتی برگ، به آدرس http://www.bargco.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتوماسیون صنعتی برگ

شرکت برگ در سال 1371 با هدف مشاوره، طراحی، بهبود و ارایه سامانه های فناورانه صنعتی و انتقال دانش و توان مهندسی در زمینه اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق و سامانه های پایش وضعیت (Condition Monitoring) تجهیزات دوار صنعتی تأسیس گردید. در طول سالهای گذشته و به ضرورت پروژه های اجرا شده اقدام به تحقیق، شناسایی و طراحی راهکارهای مفید مهندسی نمود و با طراحی و پیاده سازی طرح های توسعه فنی و مدیریتی، توان خدمت رسانی خود را افزایش داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]