اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960307250215632

زیباترین شیشه‌های عطر

کد: 13960307250215632

https://goo.gl/cDBTGT

، تهران , (اخبار رسمی): علاوه بر رایحه، طراحی شیشه عطر نیز نقشی بسیار مهم در موفقیت یک عطر دارد.

زیبا ترین شیشه های عطر

طراحی شیشه عطر قدمتی بسیار طولانی دارد. بازار فروش عطر در قرن بیستم، شاهد گسترش چشم‌گیری در ایلات متحده بود و بسیاری از طراحان مد، عطرهای خاص خود را عرضه کردند.

به گزارش لوکس بایر، در جهان شیشه‌های عطری وجود دارند که می‌توان آن‌ها را جزو آثار هنری مجسمه‌سازی به شمار آورد. اما متاسفانه، اکثر طراحان این آثار هنری، ناشناخته مانده‌اند. این مطلب را به چندی از زیباترین شیشه‌های عطر و معرفی طراح آن‌ها اختصاص داده‌ام.

طراحی شیشه عطر قدمتی بسیار طولانی دارد. بازار فروش عطر در قرن بیستم، شاهد گسترش چشم‌گیری در ایلات متحده بود و بسیاری از طراحان مد، عطرهای خاص خود را عرضه کردند. از جمله پیشروترین برندها در ژاپن، می‌توان به Shiseido، اشاره کرد. افشانه‌ها و شیشه‌های باکارا به جهان معرفی شد و فن زیبایی‌شناسی، پیرو اصول جنبش آرت دکو به سیر تکاملی خود ادامه داد.

در سال 1921، Chanel No.5 در قالب شیشه‌ای تیره‌رنگ معرفی شد. طراح آن «جین هیلو» بود و این طرح در مقابل تجمل‌گرایی آن دهه، خودنمایی می کرد. مشخص نیست که در طراحی این شیشه از چه چیز الهام گرفته شده است: برخی بر این عقیده‌اند که از شیشه‌های ویسکی گابریل، الهام گرفته شده است و برخی دیگر می‌گویند تحت تاثیر شیشه‌های شاروِت است. با این حال، بدون شک فرم کلی هتل دِوندوم، در این شیشه محسوس است.

این شیشه در عین سادگی و غیاب عناصر تجملی در آن، رکورد فوق‌العاده‌ای را از آن خود ساخت. کریستین دیور و نینا ریچی، پس از جنگ جهانی دوم، عطرها و شیشه‌هایی خلق کردند تا دوباره در عرصه کالاهای لوکس و پر زرق و برق، قدم بر دارند. سالوادور دالی نیز در جایگاه طراح شیشه عطری قرار گرفت که توسط شپارِلی و مارکی، متولد شده بود. در همان سال یعنی سال 1950، کمپانی Lancom نیز عطر Magie را به بازار عرضه کرد؛ عطری که در شیشه باکارا و ستاره‌های اطراف آن، احاطه شده بود و این عناصر در کنار یکدیگر، رقص و پایکوبی به راه انداخته بودند!

 

پیِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِر دیناند

  در حال حاضر، «پیر دیناند» یکی از مشهورترین طراحان شیشه عطر در جهان است. وی خالق هزاران شیشه عطر است که بسیاری از آن‌ها واقعا به‌یادماندنی هستند. مثل Opium  از برند  Yves Saint Laurent، Eternity  و Obsession از برند Calvin Klein، Amarige  از برند  Givenchy، شیشه‌های Moschino Chic و عطرهای Cheap، که مشابه Olivia از برند  Popeye، است. او هم‌چنین خالق شیشه‌های L’Occitane  و  Madame Rochas، است. دیناند، معرف تکنیک‌های جدید در طراحی شیشه عطرها نیز بود. مثل استفاده از آلومینیوم، شیشه‌های رنگی و استفاده از پلاستیک‌های خاصی که هم‌چون فلز به نظر می‌رسیدند.

 

عطرCalandre از برند  Paco Rabanne

Paco Rabanne برای بحث در مورد الهام‌گرفتن در طراحی شیشه عطر به دیدن دیناند رفت و برای او توضیح داد که به دنبال نوعی طراحی شیشه عطر می‌گردد تا نشان‌دهنده زوجی باشد که درون ماشین، در حال عشق‌بازی هستند! دیناند، معترض شد و اظهار داشت که چنین طرحی برای شیشه عطر بسیار پیچیده است و آن‌ها به یک خودرو بزرگ نیاز دارند؛ مثل رولز رویز! آن‌ها پس از بررسین طراحی خودرو از بخشی از موتور آن، الهام گرفتند! و به این ترتیب، طراحی شیشه مینیمال یا ساده‌گرا خلق شد.

 

عطر Fendi از برند Fendi

دیناند اعتراف می‌کند که یکی از دشوارترین پروژه‌هایی که تاکنون در آن مشارکت داشته طراحی شیشه Fendi بوده است. خواهران فندی و کارل راجرفلد، نظرشان را به دیناند می‌گویند و همیشه بسیار نکته‌سنج و ریزبین هستند! دیناند باید بیش از 200 نمونه طراحی به آن‌ها نشان می‌داده تا بلکه یکی از آن‌ ها تایید شود!

 

Opium از برند  Yves Saint Laurent

دیناند از مراکش نامه‌ای دریافت می‌کند: «شرکت  Yves Saint-Laurent، از شما دعوت می کند تا در قرار ملاقات، شرکت کنید.» من رفتم و در مورد خلق عطری صحبت کردیم که از شرق، الهام گرفته شده بود. من پرسیدم که شرق، برای شما چه معنایی دارد؟ و در پاسخ شنیدم که شرق، یعنی آتش‌بازی!

ایو به من گفت: «اگر آن را نمی‌بینی، چشمانت را ببند و تمام دیدگاه‌های منفی را کنار بگذار». چشمانم را بستم و نقاط زرد، بنفش و قرمزی را دیدم که از پیش چشمانم عبور می‌کردند. به‌این‌ترتیب، رنگ جعبه عطر را انتخاب کردم. به نظر می‌رسد که همه افراد داستان قوطی‌های رنگارنگ چینی را که برای نگهداری ادویه، نمک، داروهای گیاهی و افیون، توسط سامورایی‌ها به‌کار برده می‌شد، می‌دانند. نامی که برای عطر به ذهن من رسید، Ichi  بود و خیلی خوشحالم که نظر من به ایو در انتخاب نام عطر، تبلیغات و مفهوم کلی، کمک کرد. به یاد دارم که مدیر بلومینگدل، یک شیشه Opium از فرانسه خریداری کرد و آن را برای فضای فروشگاهش در ایالات متحده، به کار برد. این یک موفقیت بزرگ بود!

 

دیناند و سالوادور دالی

پیر، با سالوادور دالی هم همکاری می کرد؛ اما ایده های دالی، هیچگاه دقیقا در پروژه ها، عملی نبودند. بارها و بارها، با دالی و همسرش گالا، در نیویورک و اسپانیا ملاقات کرده بود. ایده های دالی، فاصله بسیار زیادی با واقعیت داشت و پیاده سازی آن ها امکان پذیر نبود! با این حال، همیشه با آن ها ملاقات می کرد؛ چرا که ایده های وی، بسیار جالب توجه بودند! دیناند می گوید: "روزی را به خاطر دارم که دالی، گران قیمت ترین شراب موجود در یک رستوران را، سفارش داد. کمی از شراب نوشید. به شیشه ی شراب نگاه کرد و لحظاتی را در سکوت گذراندیم. سپس دالی اظهار کرد که شراب بسیار عالی است اما سقف این رستوران، بسیار بد نقاشی شده است! از پیشخدمت خواست تا برایش یک قیچی بیاورد. با قیچی قسمتی از کراواتش را برش زد، و به پیشخدمت داد! به او گفت که سقف این رستوران، بایستی با چنین رنگ قرمزی، نقاشی شود! فردای آن روز، سقف رستوران را قرمز کرده بودند!"

 

دیگر طراحان

«سرژ منسا» نیز، یکی دیگر از برجسته‌ترین طراحان شیشه عطر است. او طراح شیشه‌های بی‌نظیری همچون  Ô  از برند Lancôme، Flower از برند  Kenzo، Déclaration  از برند Cartier، Eau de Rochas  و  Diorella است.

«تیه ری دِباشماکوف» طراح شیشه‌های عطر برندهایی از جمله Bvlgari، Ferrari  و Davidoff است و اوج هنرنمایی‌های او در طراحی شیشه‌های لاین عطرسازی او The Different Company است.

«فابیان بارون» از جمله طراحان مورد علاقه من و طراح شیشه عطر محبوب من L’Eau d’Issey Miyake، است. طراحی‌های او ساده و براق هستند. هم‌چنین طراحی شیشه‌های Flowerbomb از برند Viktor & Rolf، Acqua di Gió و Armani را در کارنامه خود دارد. بارون، حرفه خود را به عنوان طراح گرافیک آغاز کرد و هم‌چنین مسئول نوسازی بازار هاربر در دهه 90 بود. در حال حاضر او مدیر یک تحریریه است. طراحی شیشه‌های Burberry، Jill Stuart، Elizabeth Arden و Karl Lagerfeld نیز از هنرنمایی‌های «مارک روزن» است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس