اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960309250485632

تغییر در عطرسازی، تغییر در پیش‌فرض‌ها

کد: 13960309250485632

https://goo.gl/721Tmt

، تهران , (اخبار رسمی): نگاهی به فعالیت‌ها و آثار Spyros Drosopoulos

تغییر در عطرسازی، تغییر در پیش فرض ها

دروساپولوس، کار روی ساخت عطرهای خود را در سال 2009 آغاز کرد و پس از سه سال تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی، وی نخستین مجموعه از عطرهای خود را در قالب مجموعه‌ای با عنوانMagnetic Scent در سال 2012 ارائه کرد.

"به مراتب اتفاق افتاده بود که همواره، خود را شخصیتی ثابت و تغییرناپذیر می‌دانستم. اما این ایده که می‌توان عطر این فرد بدون تحول را تغییر داد برایم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود."

ایده منحصربه‌فرد و جالب توجهی که از همراهی پیش‌فرض‌های ذهنی و پنداشت‌ها با رایحه‌ها شکل گرفته است منبع الهامی بزرگ برای Spyros Drosopoulos شد تا بیش از پیش در عالم روایح و جهان عطرسازی دقت کند و به پیش رود. Spyros Drosopoulos از والدینی هلندی-یونانی در شهر آمستردام متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی را در آتن پشت سر گذاشت. در هفد‌‌ه‌سالگی به منظور ادامه تحصیلات به آمستردام بازگشت و با عزیمت به آلمان، تحصیلات دانشگاهی را با اخذ مدرک دکترای تخصصی در رشته روانشناسی به اتمام رساند. تخصص بالا در روانشناسی و شناختی عمیق از فرهنگ ها و تمدن‌های مختلف، ایده‌هایی بکر را که مبتنی بر نگرشی عمیق هستند برای اسپایروس به ارمغان آورد که تحقیق در زمینه روایح و پیش‌فرض‌های ذهنی، یکی از همین ایده‌هاست. این ایده، جستاری در رابطه با این پرسش است که چگونه با تغییر یک عطر و استفاده از رایحه‌ای جدید، باورها و ذهنیات شکل‌گرفته در زمینه‌های مختلف، هم‌چون رایحه مواد طبیعی، احساسات، نوع پوشش و حتی روابط، دستخوش تغییر می‌شوند. اگرچه اسپایروس پس از اتمام تحصیلات، مشغول به تدریس در سطوح عالی شد اما عشق دیرینه‌ای که با تحقیق در رابطه با مقوله روایح و پنداشت‌ها عجین شده بود وی را بیش از پیش به سوی جهان عطر و دنیای روایح می‌کشاند.

دروساپولوس در سال 2006 فعالیت‌های خود در عطرسازی را با تحقیق و مطالعات گسترده در زمینه آکوردسازی، ساخت بِیس‌ها و نحوه ترکیب مولکول‌ها آغاز کرد. این دوران که هم‌زمان با طلوع عطرسازی نیش و توسعه عطرسازی مستقل و هنری بود، اگرچه در آغاز برای اسپایروس بیشتر جنبه سرگرمی داشت، اما به مرور وی را مصمم به راه‌اندازی خانه عطرسازی ویژه‌ای کرد که در آن، همه چیز بکر، بدیع، خلاقانه و مستقل باشد. ادامه تحقیق و کاوش در جهان عطر، اسپایروس را به سوی شناخت بیش‌تر و عمیق‌تر عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی و نحوه ترکیب آن‌ها و ساخت مولکو‌ های معطر راهنمایی کرد. تمام وقت اسپایروس در طول روز به تدریس و فعالیت‌های آکادمیک اختصاص می‌یافت و پس از فراغت از این مسائل، او نیمه‌شب‌های خود را با ماجراجویی در سرزمین مولکول‌های معطر سپری می‌کرد. پیچیدگی و دشواری‌های ناشی از مسئولیت تدریس در تقابل با ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و زمان‌بر در عطرسازی، چالش بزرگی برای دِروساپولوس بود که موجبات نگرانی وی در مورد دور شدن از جهان جادویی روایح را فراهم ساخت. به همین دلیل، اسپایروس تصمیم به کنار گذاشتن تدریس و ترک محیط‌های آکادمیک و فعالیت تمام‌وقت در زمینه عطرسازی گرفت. این تصمیم سرنوشت‌ساز آغازی بر فعالیت حرفه‌ای و تمام‌وقت اسپایروس در عطرسازی و زمینه‌ساز معرفی یکی از هنرمندان ارزنده و ویژه به عطرسازی مدرن شد. دروساپولوس، کار روی ساخت عطرهای خود را در سال 2009 آغاز کرد و پس از سه سال تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی، وی نخستین مجموعه از عطرهای خود را در قالب مجموعه‌ای با عنوان Magnetic Scent در سال 2012 ارائه کرد. این مجموعه با عطرهای Indigo و Tindrer متولد شد و در ادامه، یک عطر بدون عنوان به آن اضافه شد که بعدها Chai نام گرفت. نخستین مجموعه از از عطرهای اسپایروس، اگرچه از روایحی منحصربه‌فرد برخوردار بود و ارائه‌دهنده مفاهیم و تعاریفی جدید بودند که در نهایت وسواس و ظرافت خلق شده‌اند اما به دلیل تشابه نام این مجموعه با یک کمپانی بزرگ فعال در مارکت، در شروع مسیر با مانعی بزرگ مواجه شد و به ناچار، متوقف شد. دروساپولوس، علی‌رغم تمام دلخوری‌ها و خشمی که از این پیشامد داشت نا امید نشد و از این شکست، به سوی موفقیت‌های بزرگ‌تر حرکت کرد.

انفجار، آتش‌سوزی، طغیان و تلاطم، برداشت‌های اسپایروس از واژه یونانی Baruti به معنای باروت، بودند و وی، روند ساخت و ارائه عطرهای منحصربه‌فرد خود را با راه‌اندازی برندی با همین عنوان ادامه داد. 2015، سال شکوفایی و به بار نشستن تمامی تحقیقات و تلاش‌های اسپایروس در جهان عطر است و او با معرفی شش عطر تحسین‌برانگیز و متفاوت در لاین باروتی، جهان عطر را مسحور هنرنمایی خود کرد. ارائه دو عطرIndigo و Chai با فرمول‌های جدید و روایحی پالوده و پیچیده‌تر، شروع هنرنمایی‌های اسپایروس در باروتی است. Indigo، تلفیقی از روشنایی و تاریکی بر مرزی سبز و درخشان است که با ادغام درخشش رز و سنبل بر بستری عمیق و پیچیده از عود، آکورد آمبر و نوت‌های صمغی به نمایش در آمده است. Chai، عطری کامل، چندوجهی و سرشار است که از همراهی رایحه آرامش‌بخش چای سبز با لایه‌هایی لذیذ و اغواگر از دارچین، کارامل، وانیل، کاکائو و شیر شکل گرفته است و با لمسی از چرم دودی و نوت‌های ادویه‌ای گرم، غنی و منحصربه‌فرد شده است.

آفرینش‌های هنرمندانه و ستودنی اسپایروس با شاهکار تحسین‌برانگیز و ویژه‌ای با عنوان Berlin Im Winter ادامه یافت. رایحه‌ای در هم تنیده و شگفت‌انگیز از پیچش وجوه دودی و جانوری چرم و عود در لایه‌هایی صمغی و تاریک از مر و رزین‌ها که در لایه‌هایی از اسطوخودوس، برگ‌ها، آکورد آلو و قهوه ادغام شد‌‌ه‌اند؛ "برلین ایم وینتر" را به عطری چالش‌برانگیز و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است که هر مخاطب را به مکاشفه‌ای شخصی دعوت می‌کند. Melkmeisje اثری الهام‌گرفته از تابلوی مشهور "بانوی شیردوش" است که با رایحه‌ای لطیف، سبز و پودری از همراهی یاس شیروانی و زنبق با شکوفه مرکبات شکل گرفته است و با عسل، وانیل و کهربا، پیچیده و اسرارآمیز شده است و سر انجام در پایه‌ای چوبی و خاکی فرو می‌نشیند. NOOUD، دیگر شعبده‌بازی اسپایروس در عطرسازی است که به واقع، بزرگ و ستودنی است. نمایشی از وجوه دارویی، جانوری و صمغی عود که در لایه‌هایی پودری، چوبی و دودی کامل شده است بی‌آنکه از عود در ترکیب آن استفاده شده باشد. دیگر عطر هنرمندانه و غافلگیرکننده‌ای که اسپایروس در این سال معرفی کرد Voyance است. عطری از آکورد مریم بی‌آنکه اغواگر و ایندولیک یا سبز باشد به واسطه همراهی حجم بالای وتیور و گایاک، سوخته، تاریک، تلخ و غم‌انگیز است. یک اثر ستودنی که به نوعی اوج هنرنمایی اسپایروس در مسیر پرداخت به ایده روایح و باورهاست.

دروساپولوس، در سال 2016 نیز حضوری موفق در جهان عطر داشت و یکی دیگر از عطرهای لاین Magnetic Scent را با فرمولی به‌روز و عمیق مجددا به دوست‌داران عطرهای هنری معرفی کرد. Tindrer ترجمانی مدرن، منحصربه‌فرد و چالش‌برانگیز از عطرهای سبز است. عطری از باریجه و آکوردهای گیاهی که طراوت عمیق و سرشار خود را با قلبی از بنفشه پیوند زده و در سایه‌هایی دودی، خزه‌ای و پودری، به تکامل رسیده است. علاوه بر این بازسازی تحسین‌شده و به‌یادماندنی، اسپایروس با نمایشی متفاوت و تأمل‌برانگیز از فضاهای پودری زنبق‌محور، نام خود را در گروه عطرسازان موفق این سال به ثبت رساند. Dama Koupa عطری از وجوه مخملی، پودری و لوکس زنبق است که ریشه‌های خاک‌گرفته خود را در درخشش اوسمانتوس و مشک غسل داده و در پایه‌ای از آکوردهای خوراکی و موم به بلوغ رسیده است.

اگرچه چرخه عطرسازی در سالیان اخیر، با شتابی سرسام‌آور به‌سوی صنعتی‌شدن و تجارت در حرکت است و این جریان، دامن عطرسازی هنر را نیز تا حدودی آلوده است اما حضور هنرمندانی خلاق، مستقل و صاحب ایده هم‌چون "اسپایروس دروساپولوس" امیدها را برای بازگشت به مسیر درست و آینده‌ای بهتر، حفظ خواهد کرد. دروساپولوس، عطرسازی را بر اساس ایده‌ها و تفکراتی آغاز کرده است که بکر، چالش‌بر انگیز و شگفت‌انگیز است و به همان میزان با دشواری‌های بسیاری به منظور ارائه و اجرا مواجه هستند. اما شناخت عمیق از مواد اولیه و ترکیبات معطر که حاصل مطالعات و تحقیقات گسترده این هنرمند هستند او را در حرکت به‌سوی ارائه تصاویر و تفاسیری جادویی و بکر از این ایده‌ها به موفقیت رسانده است. دروساپولوس، علاوه بر تلاش به منظور القای شخصیتی واحد و ویژه به آثار خود، اعتقاد دارد که یک عطر، در نهایت باید قابل استفاده باشد و مخاطبان از پوشیدن آن لذت ببرند. از این‌رو، عطرهای مفهوم‌گرا و پیچیده‌ای که توسط او در لاین باروتی خلق شده‌اند طیفی از روایح آرامش‌بخش، اغواگر، عمیق و تأمل‌برانگیز را شامل می‌شوند که از مسیری متفاوت و در فضاهایی غافلگیر کننده و تجربه‌نشده، تقدیم مخاطبان شده‌اند. عطرهایی آرامش‌بخش، اغواگر یا عمیق و تأمل‌برانگیز که بر مسیر ماجراجویی‌های اسپایروس دروساپولوس در به‌چالش‌کشیدن باورها و پیش‌فرض‌های ذهنی راجع به روایح و شروع فصلی جدید در دنیای روایح، پای به این عرصه گذاشته‌اند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس