اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960311250785632

معرفی و تحلیل تمامی عطرهای برند Jacques Fath

عطرهایی برای شازده کوچولو

کد: 13960311250785632

https://goo.gl/3yBOeQ

، تهران , (اخبار رسمی): بی تردید، Jacques Fath نامی درخشان و جاودانه در عرصه مد و پوشاک است. یک طراح خلاق، مبتکر و نابغه که با محصولات افسونگر و فریبنده خود، بارقه‌هایی از امید و زیبایی را به دوران مرده و عبوس سال های بعد از جنگ جهانی، و مردمان خسته و آزرده آن روزها، تقدیم کرد. در این مقاله با بیوگرافی فت آشنا می‌شوید.

عطرهایی برای شازده کوچولو

به گزارش لوکس بایر، طراح افسانه ای و جاودانه صنعت مُد و پوشاک، Jacques Fath، در سال 1912 و در خانواده ای هنرمند و خلاق، دیده به جهان گشود. پرورش یافتن در محیطی که اعضای آن، نقاش، نویسنده و طراح مد بودند؛ سبب شد تا فت از سنین نوجوانی به طراحی لباس و خیاطی فاخر علاقمند شده و در همان سال ها، در پی یادگیری اصول و پایه ریزی ایده ها و طرح های خود حرکت کند. نبوغ و استعداد بالای ژاک جوان با تکیه بر ذهنی سرشار از طرح و ایده، وی را موفق به افتتاح نخستین خیاطی و فروشگاه حرفه ای خود در سال 1937 کرد. طراحی و عرضه لباس هایی فاخر و مدرن، توجه جوانان و خانواده های اشرافی پاریس را به کارهای این طراح جوان جلب کرده و قله های موفقیت در جهان مد، یکی پس از دیگری بدست ژاک فت، فتح شدند. موفقیت های چشمگیر فت، موجب شد تا وی در سال 1944 فروشگاه و برند اختصاصی خود را راه اندازی نموده و بدین ترتیب، با ارائه مجموعه های متنوع و مدرن از طراحی های خود و نیز همکاری با بسیاری از مدل ها و ستاره های سینما، به نامی بزرگ و جریانساز در صنعت مد و پوشاک تبدیل شود.

فت که اصول و قواعد طراحی را به تنهایی و با مطالعه کتاب های مرتبط با مد و استفاده از منابع و آثار مرجع در این زمینه فرا گرفته بود؛ بدون تردید از مهم ترین و تأثیرگذارترین طراحان صنعت مد در دوران پس از جنگ جهانی دوم است. محبوبیت آثار و طرح های او در آن سال ها در حدی بود که به وی لقب شازده کوچولوی خیاطی فاخر پاریس را داده بودند. در این سال های درخشان، گروهی از طراحان جوان، بعنوان دستیار در کنار فت فعالیت های خود را آغاز کردند که هر یک، در سال های بعد به نام هایی بزرگ و موفق در این عرصه تبدیل شدند که از این میان می توان به نام های بسیار مطرحی همچون Hubert de Givenchy، Guy Laroche و Valentino Garavani اشاره کرد.

 

پس از موفقیت های چشمگیر فت در صنعت پوشاک و طراحی مد، وی در سال 1945 و در همکاری با عطرساز مطرح، Vincent Roubert، نخستین مجموعه از عطرهای خود را طراحی کرد. Chasuble، نخستین عطر فت است که در سال 1945 ارائه شد و روند ساخت و ارائه عطرهای این برند، در سال 1946 با عطر گل بو، پودری و میوه ای Iris Grisبا پایه ای از چوب و مشک و در سال 1947 با ترکیب سبز، درخشان و تازه مرکباتی-نعنایی Green Water، ادامه یافت. همچون طرح های خلاقانه و مبتکرانه فت در زمینه طراحی لباس، روایح بدیع و جذاب این عطرها، موفقیت های تازه ای به مجموعه افتخارات فت اضافه کرده و او با تمرکز بیشتری، مسیر عطرسازی خانه را ادامه داد.

ژاک فت، در سال 1953 به دلیل ابتلا به سرطان خون، چشم از جهان فرو بست و پس از این رویداد تلخ، مدیریت خانه به همسر وی واگذار شد و تا سال 1957، خانه Jacques Fath Paris توسط او اداره شد. اگرچه در این مدت، یک مجموعه مد و لباس موفق در همکاری با دیگر طراحان خانه ارائه شد؛ اما به مرور، فعالیت این برند در زمینه طراحی و ارائه پوشاک، متوقف شد و توجه مدیران، به ساخت عطر، دستکش، عینک و دیگر محصولات اکسسواری، معطوف شد. با مرگ ژاک فت، تغییرات گسترده ای در مدیریت و فعالیت های این خانه صورت گرفت و برای چندین دهه، گروه های صنعتی و تولیدی مختلفی، مدیریت این برند را بر عهده گرفتند. با وجود تمام تغییرات و فراز و نشیب های متعدد در دوران پس از ژاک فت، عطرهای این خانه تحت لیسانس L'Oréal تا سال 1992 تولید شدند که از این میان می توان به عطرهایی همچون Ellipse، محصول 1972 و Expression محصول 1977 اشاره کرد.

در سال 1992، مدیریت برند به گروه France Luxury محول شد و با این تغییر، تولید محصولات موفق این خانه در زمینه های مختلف از سر گرفته شد، که یکی از این محصولات، ارائه ای جدید از عطر موفق Green Water در سال1993 بود. گروه تولیدی Emmanuelle Khanh، در سال 1997 مدیریت برند را عهده دار شده و در دوران نسبتا موفق پنج ساله ای که این مسئولیت را بر عهده داشتند؛ عطرهای موفقی به مجموعه عطرهای خانه اضافه کردند. عطر کهربایی Fath Pour L`Homme بر بستری از میوه ها و گل ها محصول 1998، ترکیب چای و مشک با قلبی از نوت های چوبی در عطر Yang محصول 1999 و همراهی آکوردهای میوه ای همچون هلو و آناناس با قلبی از رز، بنفشه و زنبق بر پایه ای از مشک و صندل در Yin محصول 2000، نمونه ای از این عطرهای موفق هستند.

همراهی آکوردهای میوه ای و ترنج با فلفل که در قلبی از رز و ریشه زنبق ادغام شده و در پایه ای از بخور و مشک فرود می آید در Les Folies de Fath محصول 2012، ترکیب درخشان و مفرح حاصل از همراهی زنجبیل و فلفل با لیمو و نارنگی بر پایه ای از وتیور، تونکا، صندل و وانیل در Monsieur de Fath محصول 2012 و عطری از اسطوخودوس و مریم گلی بر بستری مرکباتی-دریایی و میوه ای با نام L'Eau Technique محصول 2013، آثاری هستند که در دوران جدید خانه در سال های اخیر ارائه شده اند. اگرچه هر یک از گروه ها و تیم هایی که در چند دهه گذشته مدیریت خانه را عهده دار بوده اند؛ کوشیده اند تا این نام درخشان را احیا کرده و با ارائه محصولاتی جدید یا بازسازی محصولات و مجموعه های موفق پیشین، برند ژاک فت را به روزهای درخشان گذشته بازگردانند؛ اما همین تغییرات متوالی و پر تعداد و فقدان یک خط مشی و ایده واحد، این نام را در بلا تکلیفی و ابهامی بزرگ قرار داده بود. به همین منظور، در سال 2014، مدیریت جدید با هدف احیای ایده های ساختارشکنانه و مدرن ژاک فت به منظور ارائه آثاری بدیع و لوکس، توان خود را بر ساخت عطرهایی فاخر و ارزنده، متمرکز می کند.

عصر جدید فعالیت های خانه ژاک فت در جهان عطرسازی، با ملاقات و آشنایی Rania Naim، طراح هنری عطرهای فت و هنرمند خوشنام عطرسازی مدرن، Cecile Zarokian، آغاز شد. رانیا که مسئولیت طراحی آثار جدید و نیز احیای فرمول برخی از آثار موفق لاین عطرسازی را بر عهده داشت؛ پس از ارائه ایده های خود به سیسیل و آشنا ساخن او با فضای آثار موفق و ایده های خانه، مسئولیت ساخت ترکیبات جدید و ویژه لاین عطرسازی ژاک فت را به سیسیل محول می کند و او، در نهایت آزادی و با فراغ بال، ساخت عطرهای جدید خانه ژاک فت را در سال 2014 آغاز کرد.

 

ماحصل همکاری و همفکری "رانیا نعیم" و "سیسیل زاروکیان"، ساخت چهار عطر غنی و مدرن است که در قالب مجموعه ای با نام Fath Essentials Parfums در سال 2015 رو نمایی شد. بازسازی و ارائه عطر جاودانه و بزرگ Green Water در قالب فرمولی مدرن، سر آمد عطرهای این مجموعه است. رایحه ای آبدار، تازه، سبز و نرم که با آمیزش بهار نارنج و ترنج در قلبی گیاهی و تازه از نعنا، ریحان و ترخون شکل گرفته و طراوت سبز و تمیز خود را با سایه هایی از میخک خشک، وتیور و خزه، عمق بخشیده است. علاوه بر این عطر موفق و تحسین شده، سه عطر دیگر، با سه داستان متفاوت، در این مجموعه ارائه شدند. Vers Le Sud عطری از میوه و برگ های درخت انجیر بر بستری دریایی و گل بو است که در پایه ای از مشک و وانیل کامل شده است. Bel Ambre نمایشی متفاوت و لوکس از عنبر و کهربا است که از همراهی شاعرانه و پر ظرافت عنبر با لایه هایی از چرم، زنبق، مشک و ادویه ها شکل گرفته است و با لمسی از طراوت غنی توت اُرُس، به اوج شکوه و اثرگذاری می رسد. Curacao Bay نیز عطری از شیرینی اغواگر وانیلی-کاراملی فرانجیپانی، بر بستری دریایی، گل بو و میوه ای است.

Luca Maffei، دیگر هنرمند عطرسازی است که برای روایت دومین فصل از مجموعه Fath Essentials، انتخاب شده و در سال 2016 کارساخت مجموعه جدید را در همکاری با رانیا، آغاز می کند. چهار عطر جدیدی که توسط لوکا مافه یی در قالب این مجموعه ساخته شده اند؛ در سال 2017 رو نمایی شد. شروعی درخشان و تازه از همراهی لیمو، ترنج و بهار نارنج با ایلنگ و شکوفه پرتقال که به قلبی از میموسا و زعفران پیوسته و در پایه ای از عنبر، مشک و عسل کامل می شود؛ رایحه منسجم و در عین حال چند وجهی L`Oree du Bois را شل می دهند. Rosso Epicureo نمایشی باشکوه از رز آمیخته با ایلنگ، مریم و یاس است که در لایه هایی میوه ای، سبز و ایندولیک آمیخته شده و در پایه ای از مشک، وانیل و پچولی، به اتمام می رسد. Les Frivolites رایحه ای هیجان انگیز و متفاوت از آکورد جیر آغشته به ریشه زنبق، رز، اوسمانتوس و تمشک است که بر بستری از مشک، فلفل و صندل به جریان افتاده است. Lilas Esquis نیز ترکیبی بکر و پالوده از همراهی قلبی گل بو با محوریت یاس شیروانی، بنفشه و سنبل با پایه ای از کهربا و مشک، بر بستری لطیف و درخشان از میوه های جنگلی و مرکبات است.

بی تردید، Jacques Fath نامی درخشان و جاودانه در عرصه مد و پوشاک است. یک طراح خلاق، مبتکر و نابغه که با محصولات افسونگر و فریبنده خود، بارقه هایی از امید و زیبایی را به دوران مرده و عبوس سال های بعد از جنگ، و مردمان خسته و آزرده آن روزها، تقدیم کرد. آفرینش، نو آوری و ماجراجویی در مسیر کشف ایده ها و الگوهایی جدید، از فت طراحی ساخت که تا سال ها و قرن ها، شاهد تأثیرات این ایده ها و آفرینش های خلاقانه و اصیل بر صنعت مد و پوشاک خواهیم بود. لذت و آرامش بی پایانی که این طراح و هنرمند از آفرینش و نو آوری می بُرد، در عطرسازی و جهان روایح، او را بسوی خلق و ارائه ترکیباتی نفیس و جاودانه سوق داد و اگرچه پس از مرگ وی، خانه بلند مرتبه و بزرگ فت، دستخوش طوفانی از تحولات و نوسانات شد؛ با این وجود، روح خلاقانه و مبتکرانه ای که پایه و اساس این خانه را شکل داده است؛ موجب شد تا این نام از تمامی بحران ها و تاریکی ها به سلامت عبور کرده و اکنون، در مسیری صحیح و امن که نوید آینده ای درخشان و بازگشت به روزهای موفق گذشته را می دهد؛ با قدرت به حرکت و حیات خود ادامه دهد. حرکت بسوی برداشت از مفاهیمی مدرن و بکر و ارائه طرح هایی خلاقانه، بلند پروازانه و بدیع تا در نهایت، مجموعه ای نفیس و فاخر از روایح روحنواز و پالوده به جهان عطر و آثار هنری ارائه گردد که بسان بزرگداشت نامی جاودانه و انسانی بلند مرتبه و بزرگ هستند. عطرهایی که روایتگر ماجراجویی در سرزمین های دور و قلمروهای ناشناخته هستند و با تکیه بر نبوغ و خلاقیت هنرمندان و طراحانی خوش آتیه خلق شده اند تا داستان هایی معطر و بکر را به نابغه جهان مد تقدیم کنند. روایحی زیبا، نافذ، اغواگر و عمیق، عطرهایی برای شازده کوچولوی دنیای طرح های خلاقانه و فاخر!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس