اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960317251275632

رنگ‌آمیزی روایح، حس‌آمیزی به سبک فاتزولاری

کد: 13960317251275632

https://goo.gl/b8VLYd

، تهران , (اخبار رسمی): مروری بر فعالیت‌های برونو فاتزولاری (Bruno Fazzolari)

رنگ آمیزی روایح، حس آمیزی به سبک فاتزولاری

بی‌تردید، Bruno Fazzolari را باید یکی از برجسته ‌رین و خلاق‌ترین عطرسازان سالیان اخیر در جهان عطر به شمار آورد. نگاه عمیق وی به عطرسازی هنری و پی‌گیری ایده‌ای جسورانه و بکر مبنی بر حس‌آمیزی (تقارن احساسات، تجربه یکی از حواس پنج‌گانه، با دیگر حواس. مانند تلاش برای عینیت بخشیدن به صداها و روایح و تجربه آن‌ها از طریق بینایی) و تلفیق نقاشی و طراحی با عطرسازی، وی را ره‌سپار مکاشفه‌ای دور و هیجان‌انگیز ساخته است که با عبور از تمام چالش‌ها و توفیق در خلق روایحی مفهوم‌گرا، بکر و ناشناخته، امروزه قلمروهای جدیدی برای ماجراجویی و رویاپردازی شهروندان جهان عطر، پیش روی آن‌ها گشوده شده است. سرزمین‌هایی برای ساختارشکنی، بلندپروازی و لمس تمامی تفکرات، آن‌گونه که می‌خواهیم و فارغ از هر چارچوب و محدویتی. این جهان زیبا و سرشار از طرح و نقش، ماحصل تلاش و آفرینش‌های طراح صاحب سبک و مستقلی به نام برونو فاتزولاری است که در آتلیه‌ای کوچک، از آمیزش احساسات و دریافت‌های عمیق خود با جهان اسرارآمیز روایح، قدم در راه فتح و کشف آن نهاد و با ارائه مجوعه‌ای از روایح اصیل اما منحصربه‌فرد، غوغایی در دنیای عطرسازی به پا کرد.

حس‌آمیزی و تقارن احساسات، برای فاتزولاری از مواجه با روایح آغاز شد. روایح، همواره برای او تداعی‌گر رنگ‌ها و فضاهای مختلف طراحی‌شده هستند که از تلفیق و همراهی این فضاها، برونو همواره متوجه الهامات و ایده‌هایی بزرگ شده است. تلاش برای نمایش این ایده‌ها و طرح‌ها، بدون توجه به گونه‌ای خاص از هنرهای تجسمی یا تکیه بر رایحه‌ای ویژه از سال‌ها قبل توسط فاتزولاری آغاز شد. او کار روی ساخت چنین مجموعه‌ای را با در نظر داشتن دنباله‌ای از روایح منحصربه‌فرد و متفاوت، آغاز کرد و با طراحی فضاهایی شگفت‌انگیز که در بردارنده واکنش‌های حسی مختلفی بودند این مجموعه را توسعه بخشید. با پرداختی ویژه به روغن‌های اساسی عطرسازی و نیز کار با رنگ‌ها و طراحی‌ها، برونو در ادامه مسیر به تعادل و همراهی متوازنی میان روایح و روغن‌های عطرسازی با عناصر هنرهای تجسمی رسید. توازنی که موجب می‌شد تا فاتزولاری، با پرداخت به یک حس، به سوی وجه و حسی دیگر حرکت کند. رنگ و طراحی، روشنگر مسیر انتخاب نوت‌ها و روایح می‌شوند و در مقابل، نوت‌ها و روایح، هدایت‌گر برونو به سمت انتخاب و ترکیب رنگ‌های مناسب یک طراحی می‌شوند.

فاتزولاری که به خوبی ایده مبتکرانه و ناب خود را پرورانده و با موفقیت از مرحله طراحی و پایه ریزی آن عبور کرده است با در نظر داشتن چندین فضای بویایی و تلفیق آن‌ها با فضاهای متعدد و ویژه‌ای از طرح و رنگ، کار روی ساخت عطرهای خود را آغاز کرد و در ابتدا تعدادی از آن‌ها را به صورت محدود در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها ارائه کرد. عطرهایی که با آمیزش چندین حس، واکنش‌هایی مافوق تصور و شگفت‌انگیز را در پی داشتند و این نخستین موفقیت‌های برونو، در ابعادی کوچک اما با دستاوردهایی بزرگ بود. گام بعدی برونو، حرکت به سوی ارائه ترکیباتی حرفه‌ای و روایحی پیچیده‌تر بود و در چارچوب این حرکت، دیدار برونو از مؤسسه عطر Osmothéque و آشنایی با فضای بسیاری از شاه‌کارهای عطرسازی، ایده‌ها و تفکرات او را عمیق‌تر و پیچیده‌تر از قبل ساخت. فضای هنری چالش‌برانگیز و آوانگارد این آثار که به اعتقاد برونو از دنیای مد و طبع مخاطب امروزی فاصله دارد او را به ساخت ترکیبی شیپق و جسورانه، اصیل و به‌روزشده، راهنمایی کرد و به این ترتیب، او با شروع به ساخت چنین عطری، در کنار چند اثر ویژه دیگر در سال 2012 فصلی جدید از مکاشفات و ماجراجویی‌های خود را با محوریت تقارن فضاهای بویایی با دنیای طرح و رنگ، آغاز کرد.

فاتزولاری، لاین اختصاصی عطرهای خلاقانه و شگفت‌انگیز خود را با معرفی عطر Au Dela در سال 2013، رونمایی کرد. Au Dela یک شیپغ-فلورال فرازمینی و بکر با الهام از آثار موزیسین مشهور فرانسوی Olivier Messaïen است که در نشاط سبز بهار نارنج و تازگی اغواگر شکوفه‌های پرتقال شکفته می‌شود و بر بستری از شه-وانی-ت ایندولیک و اسرارآمیز یاس و لمسی از غنای خاکی دانه‌های گیشنیز، این فضای درخشان و سبز را در پایه‌ای عمیق و تاریک از خزه بلوطی و رزین‌ها، ادغام می‌کند. پس از این افتتاحیه رؤیایی و به‌یادماندنی، برونو در این سال با ارائه سه عطر دیگر، وجوه متفاوت و خیره‌کننده‌ای از ایدهها و تفکرات خود را به نمایش گذاشت. سر آمد این سه عطر، شاهکار منحصربه‌فرد، بکر و چالش‌بر انگیز Lampblack است. Lampblack عطری از آمیزش تاریکی و روشنایی است که از همراهی وجوه دودی و گیاهی وتیور با تاریکی رزینی-گیاهی ناگارموتا، رایحه‌ای قیر گونه-جوهری، تلخ و چالش‌برانگیز را خلق کرده و این فضای اسرارآمیز را به زیبایی در طراوت و تازگی پرتقال، گریپ فروت و فلفل، ادغام کرده است. پیچیدگی‌های لذیذ و مطبوع حاصل از آمیزش آکورد زردآلو و گریپ فروت در پایه‌ای درخشان و مرموز از مشک، عنبر و آکورد گچ بر بستری سبز و گل بو در Monserrat در کنار ادای احترامی فاخر و ستودنی به کولون‌های کلاسیک در Five که از ادغام طراوت لیمو و ماندارین در قلبی گیاهی، سبز و تمیز از رزماری و پتیت گرین حاصل شده و در پایه‌ای شیرین، عمیق و قدرتمند از چوب‌ها و نوت‌های دریایی به کمال رسیده است، دو عطر دیگری هستند که در کنار شاهکارهای تحسین شده و بزرگ Au Dela و Lampblack، نخستین حضور برونو در عرصه عطرسازی حرفه‌ای را به تجربه‌ای بزرگ و به‌یاد ماندنی تبدیل کردند.

تأثیر ویژه‌ای که فضای Au Dela بر برونو داشت، در کنار افسون پیچیده و ناب رایحه نرگس، وی را بر آن داشت تا اثر بعدی خود را با تلفیقی از این دو فضا ارائه دهد و به این ترتیب، عطر بعدی فاتزولاری در سال 2014 با عنوان Au Delà Narcisse معرفی شد. Au Delà Narcisse، رایحه‌ای مرموز و ناب از ادغام اغواگری‌های سبز، تازه و خاکی نرگس در پای‌ای سوخته و نمکین از رزین‌ها و خزه بلوطی به نمایش می‌گذارد و به زیبایی، جادوی تازه، ایندولیک و درخشان Au Delà را نیز با خود همراه می‌کند. الهام از فضای پر تشویش و دلهره‌آور فیلم «درخشش» ساخته استنلی کوبریک، دست‌مایه خلق اثر بعدی برونو می‌شود. اثری پر از چالش، تعلیق و تقابل که به نوعی، ارائه‌دهنده مفهومی جدید از تلفیق فضاهای بویایی است. Room 237، عطری از آمیزش طراوت مرکباتی-دریایی با بستری چوبی-صمغی است که در فضایی وهم‌آلود و مرموز با تغییری شگفت‌انگیز، ارائه‌گر یک حس سبز قدرت‌مند و عمیق ماورای تصور با همراهی حجم بالایی از مشک تمیز و پودری است. رایحه شگفت‌انگیز این عطر که به زیبایی از همراهی دو فضای متفاوت شکل گرفته است، در سال 2015 یک بار دیگر نام برونو را بر سر زبان‌ها انداخت و اثر خلاقانه او، تمجید و شگفتی علاقه‌مندان و کارشناسان را به همراه داشت.

برونو فاتزولاری در ادامه شعبده‌بازی‌ها و افسانه‌سازی‌های خود در جهان عطر با الهام از ایده‌ای پیچیده و شگفت‌انگیز که در میان هنرمندان سوررئال دهه 1920 رواج داشت، ایده‌ها و طرح‌های خود را با دیگر عطرساز افسانه‌ای معاصر Antonio Gardoni به اشتراک می‌گذارد تا پس از یک‌سال تلاش و طرح‌ریزی به منظور ارائه فضایی غیر قابل پیش‌بینی و متفاوت، جواهری بی‌همتا به نام Cadavre Exquis در سال 2016 متولد شود. Cadavre Exquis منظومه‌ای از تمام نو آوری‌ها، خلاقیت، ساختارشکنی و هنر دو هنرمند بزرگ عطرسازی معاصر است. عطری با فضایی خکی و اغواگر از شکلات و کاکائو، بر بستری تاریک و عمیق از وانیل، بی آنکه بسوی ابتذال و مارکت نگری حرکت کند. فضایی مطبوع اما عمیق که در لایه‌هایی سبز و کافورمانند تنیده شده است و در ادامه، به زیبایی در پایه‌ای دودی-خاکی، تاریک و عمیق از نوت‌های صمغی، سوزنی برگ‌‌ها و نوت‌های ادویه‌ای، ادغام می‌شود. این رایحه چند لایه و حیرت‌انگیز، تمام زمان نمایش خود را در هاله‌ای سرکش و جانوری از سیوِت طی می‌کند تا Cadavre Exquis شاهکاری شگرف و نفس‌گیر باشد که در سال 2016، تحسین و ستایش دوست‌داران عطر را برای این دو اسطوره جهان عطر به ارمغان آورد.

غنای سبز و کافوری اکالیپتوس که بر بستری چوبی و عمیق از سدر و صنوبر تنیده شده و در لایه‌هایی دودی، تاریک، تلخ و بکر از آکوردهای غان و زردچوبه ادغام شده‌اند، به زیبایی و به شکل غافلگیرکننده‌ای با فضایی خاکی-ریشه‌ای و پودری-کره‌ای از ریشه‌های زنبق همراه شده‌اند تا  Feu Secret در سال 2017، هم‌چنان از ادامه ماجراجویی‌ها و طراحی‌های سرشار از رنگ‌آمیزی‌های شگرف و بکر برونو، خبر دهد. عطری شفاف و پر از لطافت که در لایه‌هایی عمیق، تأمل‌برانگیز و دودی جریان یافته است.

Bruno Fazzolari هنرمندی عالی‌مرتبه و برجسته در عطرسازی معاصر است که با خلق آثاری ستودنی و جاودانه در مسیر حرکت به سوی ایده‌هایی بکر و رؤیاهایی بزرگ، نام خود را در زمره هنرمندان افسانه‌ای و اسطوره‌های عطرسازی مدرن به ثبت رسانده است. آثار فاتزولاری به واقع، تجسمی از رنگ، طرح، احساس و فضا هستند که در اعماق خود، لمسی از احساسات و رؤیاهای تجربه‌نشده را جای داده‌اند. عطرهایی پیچیده، اما شفاف و پالوده که از آمیزش فضاهای مختلف و تقابل احساسات متناقض شکل گرفته‌اند تا در نهایت آزادی و شکوه، از رنگ‌آمیزی روایح سخن بگویند و در جهانی از لمس و ادراک، مخاطبان را به چالش بوییدن رنگ‌ها و طرح‌ها فرا بخوانند.

«من یک عطرساز و فعال در زمینه هنرهای تجسمی هستم. در آغاز با الهام از دریافت‌ها و تجربیات شخصی خودم از تقارن حس‌ها (حس‌آمیزی)، ساخت روایح و عطرهایم را آغاز کردم. نخستین عطرهایی که ساختم در کنار طراحی‌ها و نقاشی‌هایم در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، عرضه شدند. تمامی عطرهای من دست‌ساز بود و تولید آن‌ها، همگی با دست و به تعداد محدود صورت می‌گیرد. عطرهایی که در کارگاه کوچک من در سانفرانسیسکو کالیفرنیا و با استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه که می‌توانم پیدا کنم، تهیه می‌شوند. آثاری هنری و انحصاری که تمامی مراحل از تهیه فرمول عطر تا طراحی بسته‌‌بندی با نهایت احترام و عشق، توسط من و گروهی کوچک، خلق شده، ترکیب می‌شوند، در بطری ریخته  و در جعبه‌هایی ویژه، تقدیم مخاطبان می‌شوند.» (برونو فاتزولاری)

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس