اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960318251325632

عصاره لحظه‌ها، نگارش زیبایی‌ها

کد: 13960318251325632

https://goo.gl/7qiaoZ

، تهران , (اخبار رسمی): معرفی عطرهای برند نیش تیزیانا تِرِنزی TizianaTerenzi

عصاره لحظه ها، نگارش زیبایی ها

خانه عطرسازی Tiziana Terenzi، چکیده‌ای از تمام تلاش‌ها، تحقیقات و آفرینش‌های خلاقانه و سرشار از شوق و شور هنرمندان خاندان ترنزی است که در سال 2012 و با همکاری فرزندان Evelino Terenzi، افتتاح شد.

خاندان «تِرِنزی» از خانواده‌های اصیل و با قدمت ایتالیایی هستند که از دیرباز، علاقه‌مند به هنر و زیبایی بوده‌اند و در زمینه‌های مختلف، آثار هنری ارزنده‌ای در طول تاریخ، به دست اعضای این خانواده خلق شده است. از میان تمام شاخه‌های هنری و فعالیت در پیشه‌های مختلف، هنرمندان و طراحان این خاندان، بیشتر به خاطر تبحر در ساخت شمع‌های معطر و کار بر روی اکسسواری‌های مرتبط با این شاخه، شناخته‌شده هستند. ساخت شمع‌هایی با کیفیت و منحصربه‌فرد که در کلیساها و مراسم سنتی دیگر استفاده می‌شدند، تخصص ویژه‌ای است که پس از قرن‌ها در این خانواده حفظ شده و از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است تا این‌که در اواسط قرن بیستم، یکی از هنرمندان این خانواده، علاوه بر فعالیت در حرفه خانوادگی، قدم‌های جسورانه و بزرگی بر می‌دارد که زمینه‌ساز شهرت بیش‌تر و جاودانگی نام خاندان تِرِنزی می‌شود.

Evelino Terenzi، در ادامه مسیر حرفه موفق خانوادگی و ساخت شمع‌های معطر و اکسسواری‌هایی ویژه و نفیس در سال 1968 و در اتاقی کوچک، خط تولید ساخت شمع‌های معطر را با نام Cereria Terenzi راه‌اندازی کرد. این مجموعه کوچک که با تلاش بی وقفه «اِویلینو» راه‌اندازی شده بود، در ابتدا تمرکز خود را معطوف گردآوری فرمول‌های قدیمی و نیز پرداختی دقیق‌تر به شیوه‌های موفق و البته پیچیده  Guglielmo Terenzi در طراحی شمع کرد و پس از موفقیت در این زمینه، به سوی تحقق ایده‌های بزرگ‌تر حرکت کرد. Cereria Terenzi، در واقع یک کمپانی خانوادگی کوچک بود که در یکی از اتاق‌های ملک خانوادگی ترنزی، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کرد و از همین نقطه بود که Evelino Terenzi با همکاری همسر خود، Luigia Mancini، حرکت به سوی ماجراجویی‌های معطر و ساخت عطرهای هنری را با راه‌اندازی یک آزمایشگاه کوچک، آغاز کردند. کار بر روی آنالیز ترکیبات معطر و شناخت مواد طبیعی توسط این زوج، پایه‌گذار توسعه فعالیت‌های این خانواده در جهان روایح شد و با انتقال تمامی تجربیات و اندوخته‌های علمی و هنری خود به نسل بعدی این خانواده، به واسطه راه‌اندازی خط عطرسازی نیش و هنری Tiziana Terenzi در سال‌های بعد، به ثمر نشست.

خانه عطرسازی Tiziana Terenzi، چکیده‌ای از تمام تلاش‌ها، تحقیقات و آفرینش‌های خلاقانه و سرشار از شوق و شور هنرمندان خاندان ترنزی است که در سال 2012 و با همکاری فرزندان Evelino Terenzi، افتتاح شد. این مجموعه، خانه‌ای برای خلق عطرهای هنری، با نگرشی عمیق و پرداختی لوکس و فاخر است که با مدیریت دو فرزند اِویلینو ترنزی به نام‌های Tiziana و Paolo، فعالیت‌های خود در جهان عطر را آغاز کرد. Tiziana Terenzi، مدرس هنرهای زیبا و یک طراح خوش‌نام و صاحب سبک است که با بسیاری از برندهای مطرح طراحی جواهر و زیور آلات همکاری داشته و به خاطرطراحی‌های منحصربه‌فرد و سرشار از ظرافت و غنا، همواره مورد تحسین بوده است. این بانوی خوش‌فکر و هنرمند، کارگردان و طراح هنری عطرهای خانه است. Paolo Terenzi که مدیر و عطرساز این خانه است یکی از عطرسازان برجسته معاصر است که به خاطر تسلط مثال‌زدنی بر شیوه‌های عطرسازی ایتالیایی و شناخت عمیقی که از اصول و سنت‌های عطرسازی در سایر کشورها دارد؛ همکاری‌های موفقی را با بسیاری از برندهای مد و خانه‌های عطرسازی تجربه کرده است. پائولو که دانش‌آموخته حقوق و فلسفه است و نیز در رشته‌های فیزیک و شیمی مطالعه داشته و علاوه بر آن، در ادبیات و موسیقی نیز از تجربه بالایی برخوردار است؛ ابعاد مختلف شخصیتی و توانایی‌های متعدد خود را با کار روی مواد طبیعی و ترکیب صدها ماده مختلف به نمایش گذاشته است تا در همکاری با تیزیانا، مجموعه‌ای از طرح‌ها و ترکیبات خلاقانه، مستقل و اصیل را در قالب مجموعه‌ای نفیس و با تکیه بر میراثی کهن، به جهان عطر ارائه دهند.

چنانچه اشاره شد خانه عطرسازی تیزیانا ترنزی در سال 2012، خود را به جهان عطر معرفی کرد و تا امروز، آثار خود را در قالب چندین مجموعه عرضه کرده است که در ادامه به معرفی این مجموعه ها خواهیم پرداخت.

 

Black

نخستین عطرهای خانه در قالب این مجموعه در سال 2012 معرفی شدند. فضای خزه‌ای-رزینی و سبز و نافذ حاصل از آمیزش صمغ‌ها و رزین‌ها با برگ‌های کاج و جوانه صنوبر که در لطافت پودری و درخشان قلبی از رز و بنفشه می‌آمیزد و با فرود در پایه‌ای خشک، خاکی و دودی از پچولی عود کامل می‌شود، در عطری با عنوان Ecstasy در کنار سبزی درخشان، تمیز و تازه حاصل از همراهی اسطوخودوس، رزماری، نعنا و نوت‌های گیاهی با پایه‌ای از صندل، مشک و وتیور در XIX March، دو عطری هستند که آغازگر داستان‌های این خانه در جهان عطر می‌شوند.

Maremma با شروعی اغواگر و لطیف از شیرینی خامه‌ای و پودری حاصل از همراهی وانیل، پچولی و آکورد کهربا با نوت‌های گل بو که با لایه‌هایی از تلخی و غنای عود و کاکائو، عمق یافته است و با لمسی از نوت‌های چوبی کامل می‌شود در سال 2013 به این مجموعه اضافه شد. 2014 سال درخشش خانه با عطر تحسین‌شده Laudano Nero است. رایحه‌ای خیال‌انگیز، عمیق و مرموز از فضاهای تاریک و دودی که با نوت‌هایی هم‌چون تنباکو، بخور، عود و صمغ‌ها شکل گرفته و با لمسی از نوت‌های گل بوی آغشته به آکورد ک-نی-اک در پایه‌ای از آکورد کهربای خاکسترگرفته، سبز و تلخ، به تکامل می‌رسد. غوغایی از جذابیت و خلسه نوت‌های شیرین و لذیذ هم‌چون وانیل، فندق، کارامل و کاکائو که بر بستری موهوم و گل بو از ارکید در لایه‌هایی از بنزویین، چوب آبنوس و تونکا، عمیق و تاریک شده‌اند با عطر Al Contrario در سال 2015 و در قالب این مجموعه به آثار خانه اضافه شد.

Foconero عنوان دیگر عضو این مجموعه است که در سال 2017 معرفی شد. عطری با شروعی مرکباتی از ترنج، لیمو و گریپ فروت که با آویشن، اسطوخودوس و توت اُرُس همراهی شده‌اند و در ادامه به قلبی از ایلنگ، سنبل، زنبق دره، نمک‌های دریایی و نوت‌های اوزونیک می‌پیوندند تا با فرود در پایه‌ای از خزه، سدر، پچولی و صندل، رایحه چند وجهی و درخشان خود را کامل کند.

 

Gold

Gold، عنوان دیگر مجموعه از عطرهای تیزیانا است که در سال 2012 و در کنار مجموعه «بلک» نخستین آثار این خانه را به جهان عطر عرضه کردند. Gold Rose Oudh با رایحه‌ای تاریک و سرکش از پچولی که در لطافت رز و غنای عود تنیده شده  و بر بستری از عسل و کهربا به جریان افتاده است، در کنار تازگی درخشان حاصل از آمیزش نوت‌های آبی و سبز بر پایه‌ای ایندولیک و شیرین از مشک و یاس در White Fire دو عطری هستند که در سال 2012 مجموعه «گلد» را پایه‌ریزی کردند.

سادگی عمیق و باشکوه حاصل از شیرینی مطبوع آکورد کهربا که با لمسی خامه‌ای و ملایم از کشمران همراه شده و در لایه‌هایی از کندر، رزین‌های گیاهی و نوت‌های گل بو جریان یافته است، عطر Lillipur را در سال 2013 به دوست‌داران این خانه تقدیم کرد. همراهی هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد آکوردهای میوه‌ای مختلف هم‌چون آلو، انار و انجیر با نوت‌های دریایی و نمکین که در درخشش نوت‌های مرکبات، به اوج نشاط و آرامش رسیده‌اند و بر بستری پیچیده از همراهی نوت‌های گل بو و ادویه‌ها جریان یافته‌اند، فضای عطر تحسین‌برانگیز Arethusa  محصول 2014 را شکل داده است. Kirke، عطری میوه‌ای، پودری و گل بو است که بر پایه‌ای از مشک و پچولی شکل گرفته است و در سال 2015 معرفی شد.

 

Anniversary

قلبی تاریک و خیال‌انگیز از آمیزش چرم و صمغ‌ها با آکورد کهربا که بر بستری اعجاب‌انگیز از برگ‌های انجیر و آکورد پودری منحصربه‌فرد، نوت‌های گل بو و ارکید را به این مکاشفه دعوت می‌کنند. در عطر Casanova و نیز رایحه جادویی و مسحور کننده حاصل از همراهی وجوه جانوری و دودی چرم و عود با لایه‌هایی از تنباکو، صمغ و زعفران که بر بستری لذیذ و اغواگر از کارامل و عسل نقش بسته‌اند، در Chimaera، دو اثر ارزنده و موفقی هستند که در سال 2014 مجموعه Anniversary را به جهان عطر ارائه کردند.

فضاسازی های فاخر و اعجاب‌انگیز تیزیانا و پرداخت‌های دقیق و عمیق پائولو به این ایده‌ها با اعمال تغییراتی ویژه در فرمول این دو عطر در سال‌های بعد ادامه یافت و در سال 2017 دو عضو دیگر به این مجموعه اضافه شد. رایحه‌ای ملایم و شاداب از آکورد آناناس که با نوت‌های مرکباتی همراهی و  در قلبی پودری و درخشان از بنفشه، رز و مشک ادغام شده است تا با لمسی از غنای صندل و عود در پایه کامل شود، فضای جادویی Gumin را شکل داده‌اند. Bigia نیز عطری از آمیزش وجوه تاریک و دوی عود با لطافت پودری رز و نوت‌های گل بو بر پایه‌ای از مشک و زعفران است که فضایی آشنا اما چالش‌برانگیز را به نمایش می‌گذارد.

 

Luna

خلاقیت و نبوغ تیزیانا و پائولو که با تکیه بر عشقی بزرگ و بی‌انتها برای ماجراجویی و پرداختی آزادانه و مستقل به این ایده‌ها، آن‌ها را در مسیر عطرسازی به پیش می‌برد، موجب شکل‌گیری و خلق آثاری ارزنده توسط این دو هنرمند شده است که یکی از اسناد درخشان این نبوغ و هنرمندی، مجموعه شگفت‌انگیز «لونا» ست. این مجموعه در سال 2015 با معرفی پنج عطر، متولد شد که هر یک از این آثار، شگفتی و تحسین مخاطبان و کارشناسان را به همراه داشت.

Ursa با رایحه‌ای عمیق و پالوده از تاریکی‌های تلخ و دودی پچولی و تنباکو، در همراهی با عود و چرم که در پایه‌ای از فلفل، رام و رزین‌ها ادغام شده‌اند؛ همراهی تونکا و صندل با مشک و برگ‌ها در قلبی از رز و زنبق دره در Cassiopea، هیاهوی فاخر و اغواگر گل‌های سفید، ایلنگ و رز در همراهی با آکورد هلو، نارگیل و ترنج بر پایه‌ای از آبنوس و کشمران در Andromeda، نمایشی از تقابل تاریکی‌های دودی و عمیق آکورد غان، عود و پچولی با لطافت لذیذ و اغواگر آکوردهای سیب و آناناس بر بستری از سدر و آویشن در Orion و در نهایت، Draco با رایحه‌ای خامه‌ای، نرم و لذیذ از آکوردهای گلابی و هلو که در پایه‌ای از مشک، وانیل و نوت‌های گل بو ادغام شده‌اند، پنج عطری هستند که در قالب این مجموعه ارائه شده است و 2015 را به سالی فراموش‌نشدنی برای تیزیانا و پائولو تبدیل کردند.

فضایی پودری، خامه‌ای، ترد و دلچسب از همراهی وانیل و بادام با قلبی از بنفشه و زنبق بر پایه‌ای از سدر، مشک و ریشه زنبق در Eclix، همراهی میوه‌های استوایی با قلبی از ایلنگ، گل آفتاب‌پرست، رز و یاس در Vele که در پایه‌ای اغواگر و بکر از مشک، کهربا و شکوفه‌ها به کمال می‌رسند و Porpora با نغمه‌هایی زندگی‌بخش از رز، تمشک و مشک که در پایه‌ای گرم و ناب از آکورد کهربا ادغام شده‌اند، سه عطری هستند که در سال 2017 به مجموعه لونا اضافه شدند.

 

Assoluto Collection

آکورد کهربایی پودری و اغواگر نقش بسته بر بستری سبز، خزه‌ای و گل بو در Adhil Assoluto، وجوه جانوری و تاریک عود که با مشک تقویت شده و در لایه هایی کهربایی، گل بو و سبز آمیخته است در Dubhe Assoluto و هم‌‌نشینی مشک و کهربا بر بستری درخشان و در عین حال تاریک و مرموز از رز، یاس و مرکبات در Tyl Assoluto، سه عطر نفیس و منحصربه‌فردی هستند که در سال 2016، مجموعه فاخر و لوکس Assoluto را به آثار این خانه اضافه کردند.

 

Attar Collection

مجموعه عطار، دیگر مجموعه انحصاری و محدود خانه در سال 2016 است که از دو عطر منحصربه‌فرد و زیبا تشکیل شده است. Tabit، عطری از آکوردهای کهربا و هلو بر بستری خاکی و دودی است که با ادغام در پایه‌ای درخشان و ظریف از مشک به کمال رسیده است. Saiph دیگر عطر این مجموعه است که نمایشی متفاوت و ظریف از همراهی آکوردهای میوه‌ای-مرکباتی با قلبی سبز، گل بو و درخشان را به اجرا در آورده است که در پایه‌ای عمیق و چندوجهی از سدر، مشک و وانیل ادغام می‌شوند.

علاوه بر دو مجموعه نامب‌رده، تیزیانا و پائولو در سال 2016 یک مجموعه انحصاری و محدود دیگر را در همکاری با «هارودز» ارائه کردند که شامل چهار عطر با ترکیباتی عود محور است. Oud Tarazed (عود، زعفران، کهربا، چرم و کارامل)، Oud Wasat (عود، نوت‌های ادویه‌ای، رز، سدر و مشک)، Oud Alshain (عود، چرم، نوت‌های جانوری و ریشه زنبق) و Oud Nihal (عود، صمغ‌ها و رزین‌های گیاهی، رز و شمعدانی) چهار عطری هستند که در قالب مجموعه‌ای با عنوان Harrods Exclusive در سال 2016 معرفی شدند.

 

LunaStars

جدیدترین مجموعه از قصه‌پردازی‌ها و ماجراجویی‌های پائولو و تیزیانا در سال 2017 و با عنوان جالب توجه «ستارگان ماه» رونمایی شد که دربردارنده دو عطر هیجان‌انگیز و البته غافل‌گیر‌کننده است. Cas عطری با نوت‌های آغازین رز و فلفل سیاه است که با قلبی از عود و فلفل سبز همراهی شده است و در پایه‌ای از عنبر سائل، آکورد غان، مشک و وانیل می‌آمیزد. Kaff عطری از لطافت پودری و وسوسه‌انگیز زنبق و گل‌های سفید است که با غنای چرم و عنبر آمیخته شده‌اند و از ادغام در درخشش و نشاط ترنج، توت ارس، فلفل و زنجبیل در آغاز و تاریکی غنی و بکر وتیور، صندل، سدر و تونکا در پایه، بهره می‌برد. 

Tiziana Terenzi مجموعه‌ای برخاسته از شوق و عشقی بی‌انتها برای ماجراجویی، مکاشفه و پرداخت به چالش‌های مختلف از دریچه روایحی جسورانه، مستقل و بکر است. اگرچه این خانه سابقه‌ای طولانی در طراحی و ساخت شمع‌های معطر دارد؛ اما همین سابقه درخشان و قابل اتکاست که موجب شده است تا باوجود سال‌های کوتاهی که از فعالیت‌های حرفه‌ای این نام در جهان عطر می‌گذرد، شاهد ارائه آثاری نفیس و ارزشمند از جانب این خانه باشیم. ظرافت و حساسیت‌هایی که در تمام اجزا و جوانب آثار این خانه به‌کار رفته است، شگفت‌انگیز و ستودنی است. طراحی‌های خلاقانه، اصیل و شگفت‌انگیز تیزیانا که با نبوغ و استعداد مثال‌زدنی پائولو در قالب روایحی پالوده، نفیس و اعجاب‌انگیز به نمایش در آمده‌اند، این خط عطرسازی را به جایگاهی رسانده است که امروزه کم‌تر دوستدار عطری را می‌توان یافت که از آثار این خانه نامی نشنیده باشد و یا لحظات خاطره‌انگیزی با روایح جادویی خلق‌شده توسط تیزیانا و پائولو، تجربه نکرده باشد.

از عبور سال‌ها و قرن‌ها و از پس تمامی روزهای پرفراز و نشیب، خاندان ترنزی اکنون به نسل جدید از هنرمندان و طراحان خود افتخار خواهد کرد. هنرمندانی که به‌خوبی حافظ میراث اجدادی خود بوده‌اند و با بلندپروازی و شهامتی تحسین‌برانگیز، قدم در قلمرو شگفت‌انگیز و پر چالش عطرسازی هنری گذاشته‌اند تا به واسطه آفرینش مجموعه‌ای لوکس و فاخر از عطرهای هنری و مفهوم‌گرا، دوستداران و شیفتگان هنر و زیبایی را به ستایش خود وا دارند. عطرهایی که بر اساس فلسفه ساده پائولو خلق شده‌اند: «نگارش زیبایی‌ها» و با تکیه بر همین نگرش ویژه، عصاره تمام لحظات ناب و بی‌تکرار را در خود جای داده‌اند تا با نگارش زیبایی‌ها در قلب روایحی روح‌نواز، همگان، مسحور اعجاز این آثار اصیل، پالوده، تأمل‌برانگیز و شاعرانه شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس