اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960328252157099

مصاحبه هفته‌نامه شنبه با سعید جمشیدی بنیانگذار استارتاپ خدماتی شیفت

شیفت، سفارش آنلاین خدمات خانه و محل کار

کد: 13960328252157099

https://goo.gl/xqMEyQ

، تهران , (اخبار رسمی): ایده‌های استارت‌آپی که در جهت پاسخگویی به یک نیاز شکل می‌گیرند، به دلیل اینکه در جهت برآوردن تقاضا به وجود آمده‌اند، از طرف مخاطبان مورد استقبال واقع می‌شوند. استارت‌آپ شیفت به نشانیshift.city‌ نیز از همین دست ایده‌هاست که توسط سعید جمشیدی ۳۶ ساله راه‌اندازی شده است.

مصاحبه هفته نامه شنبه با سعید جمشیدی بنیانگذار استارتاپ خدماتی شیفت

شیفت بستری است که تامین‌کننده می‌تواند یک بار اطلاعات خود را در آن ثبت کند تا تمام مشتریانی که اطرافش هستند، از خدماتی که ارائه می‌دهد، مطلع شوند‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت شیفت و به نقل از هفته‌نامه شنبه، سعید جمشیدی بنیانگذار استارتاپ شیفت  (www.shift.city) متولد شهر‌ ری است و با اینکه دو بار از رشته نرم‌افزار از دانشگاه انصراف داده، در حوزه استارت‌آپ‌داری کمابیش موفق بوده است. «‌من از دوران نوجوانی کارهای مختلفی انجام داده‌ام و سیم‌پیچی و تراشکاری را تا مرحله استادی پیش رفتم. کم‌کم با حوزه کامپیوتر آشنا شدم و به صورت خودخوان برنامه‌نویسی کامپیوتر را یاد گرفتم و در چند شرکت خصوصی و نیمه‌خصوصی مسئولیت مدیریت آی‌تی را بر عهده داشتم.

پیش از این استارت‌آپی به نام کاریزما را راه‌انداختم، کاریزما یک بستر برای نقد و بررسی در مورد مشاغل بود ولی دقیقا چیزی که می‌خواستم نبود؛ یعنی استارت‌آپی که قابل توسعه باشد و بتوان برای آن پلن درآمدی دید. تا اینکه با سجاد و فرهاد تصمیم گرفتیم استارت‌آپ میوا را راه بیندازیم که در این استارت‌آپ نتیجه خیلی خوبی گرفتیم و تجربیات زیادی کسب کردیم. میوا در حال حاضر با کمک هم‌بنیانگذارانم کار خودش را دنبال می‌کند. ایده شیفت همزمان با میوا در ذهن من شکل گرفت و بعد از اینکه میوا سر و سامان یافت، تصمیم گرفتم شیفت را راه‌اندازی کنم.»

 

شما در شیفت چه کار می‌کنید و چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

به طور کلی خدماتی را که در شیفت ارائه می‌دهیم، می‌توان در چند دسته اصلی خدمات تاسیسات، خدمات آموزش، خدمات منازل، خدمات کسب‌وکارها‌، خدمات بهداشت و آرایش تقسیم کرد. ما تمام نیازهای خانواده‌ها و مشاغل را در شیفت در نظر گرفته‌ایم؛ ‌‌از لوله‌کشی و نظافت منزل تا خدمات مورد نیاز کسب‌وکار‌ها مثل طراحی لوگو و حتی معلم خصوصی آموزش موسیقی در شیفت دیده شده است. در حال حاضر بخش‌های فعال شیفت شامل سرویس کولر، نظافت و لو‌له‌کشی می‌شود ولی برای تمام بخش‌ها در حال جذب نیرو هستیم و تقریبا بزرگ‌ترین بانک اطلاعات متخصصان را خواهیم داشت و تا‌کنون بیش از ۷۰۰ ‌درخواست انجام‌شده داشته‌ایم که بالای ۷۵میلیون تومان برای تامین‌کننده‌ها درآمد‌زایی داشته است.

 

دسته‌بندی شما خیلی متنوع است. مدیریت این مشاغل با توجه به اینکه تقریبا ارتباطی با هم ندارند، برای شما مشکل نیست؟

هدف ما این است که در نهایت همه این خدمات را در یک اپلیکیشن ارائه کنیم؛ یعنی کاربری که این نرم‌افزار را نصب می‌کند بداند که تمام نیازهایش اینجا تامین می‌شود. مدیریت آن در ابتدای امر سخت است ولی استفاده از خدمات ما باید برای کاربر توجیه داشته باشد و خیلی از نیازهایش باید پوشش داده شود.

 

شما تامین‌کننده‌ها را چطور پیدا می‌کنید و خدمات خود را به آنها معرفی می‌کنید؟

ما بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی کار خود را معرفی کرده‌ایم. اولین کاری که انجام دادیم، این بود که قبل از اینکه محصول آماده شود، یک صفحه در اینستاگرام ایجاد کردیم و هدف اولیه خود را ‌روی جذب کسانی گذاشتیم که در بستر اینترنت کار می‌کنند و با این فضا آشنا هستند. بعد از آن به دنبال کسانی رفتیم که خودشان را در فضای مجازی معرفی می‌کنند و اطلاعاتشان در بانک‌های اطلاعات مشاغل وجود دارند. به تدریج با آنها ارتباط گرفتیم و اطلاعاتشان را در سیستم ثبت کردیم. در حال حاضر ۱۲۹۰ تامین‌کننده در شیفت ثبت‌نام کرده‌اند.

 

فرآیند ثبت درخواست و انجام خدمات در شیفت چگونه است؟ 

وقتی درخواستی در سایت برای دریافت خدمات مثلا خدمات سرویس کولر ثبت می‌شود، تعمیرکاری که زودتر درخواست را قبول کند، اولویت دریافت کار با اوست. ما درخواست را از طریق اس‌ام‌اس به تعمیرکارها اعلام می‌کنیم. ما قصد داریم در آینده به صورت لوکیشن‌محور کار کنیم ولی در حال حاضر به صورت منطقه‌ای کار می‌کنیم؛ یعنی هر تعمیر‌کار‌ هنگام ثبت‌نام مشخص می‌کند که کدام مناطق را پوشش می‌دهد و ما براساس آدرسی که کاربر در هنگام ثبت درخواست در سایت وارد می‌کند، تعمیر‌کارهایی را که در منطقه کاربر سرویس می‌دهند، مطلع می‌کنیم. متخصص زمانی که می‌خواهد درخواستی را قبول کند، باید مبلغی را به عنوان اعتبار در سایت داشته باشد که اگر پرداخت به صورت نقدی انجام شد، ما کارمزد را از آن اعتبار کم کنیم و پرداخت به صورت آنلاین یا حضوری  بعد از اتمام سرویس و رضایتمندی توسط کاربر انجام می‌شود. 

 

شیفت برای تامین‌کننده‌ها چه جذابیتی دارد که تمایل دارند با شما کار کنند؟ 

یکی از مشکلاتی که اکثر تامین‌کنندگان دارند، این است که نیاز به محلی دارند که بتوانند خودشان را معرفی کنند. شیفت بستری است که تامین‌کننده می‌تواند یک بار اطلاعات خود را در آن ثبت کند تا تمام مشتریانی که اطرافش هستند، از خدماتی که ارائه می‌دهد، مطلع شوند‌. ثبت‌نام متخصصان مانند درخواست خدمت از طرف کاربران در شیفت رایگان است. به علاوه ما پورسانت پایینی می‌گیریم. به عنوان مثال، یک کولر‌ساز با مشاغل تاسیساتی و ساختمانی‌فروشی‌ها کار می‌کند و اگر توسط این مشاغل به جایی معرفی شود، معمولا ۳۰ درصد باید بابت پورسانت معرفی به آن مشاغل پرداخت کند، در صورتی که این کارمزد در شیفت ۱۰ درصد است و این موضوع باعث شده ارائه‌دهندگان خدمات فنی از شیفت به خوبی استقبال کنند و برای معرفی خودشان هم پولی پرداخت نمی‌کنند.

 

یکی از جذابیت‌هایی که شیفت برای متخصصان دارد این است که به مخاطبان بیشتری معرفی می‌شوند شما برای معرفی بهتر شیفت چه برنامه‌ای دارید؟

یکی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم، این است که اگر کاربر شیفت را به افراد دیگر معرفی کند و افراد معرفی‌شده هم از خدمات استفاده کنند، یک امتیاز به کاربر و یک امتیاز به فردی که از خدمات استفاده کرده، تعلق بگیرد. این شیوه باعث می‌شود شیفت به صورت دهان به دهان معرفی شود. کاربر می‌تواند لینک اختصاصی خود را در وب‌سایت دریافت کند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد و افرادی که از طریق لینک به سایت مراجعه کنند و از خدمات استفاده کند هم خودشان اعتبار می‌گیرند و هم کاربری که خدمات را معرفی کرده است‌، که این اعتبار نقدی است و فقط می‌تواند در ازای استفاده خدمات سایت از آن استفاده کند. همین ساز و کار را برای متخصصان هم در نظر گرفتیم. همچنین اگر متخصصان سه ‌در‌خواست را در روز قبول کنند، در ما‌بقی درخواست‌ها کارمزدی از آنها کسر نمی‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیفت

شیفت، اولین و بزرگ‌ترین سیستم درخواست خدمات تخصصی مورد نیاز خانه‌هاست که با قیمت‌گذاری منطقی و استاندارد، خدمات خود را توسط متخصصین مورد اطمینان و مجرب ارائه می‌دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]