اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960420254194754

مسابقه‌ای برای پیوند دادن علوم متفاوت با رشته معماری

حضور قدرتمند ایران در مسابقه ذهن‌های خلاق (Innovative minds)

کد: 13960420254194754

https://goo.gl/qCQTtc

، تهران , (اخبار رسمی): در میان آثار برگزیده مسابقه ذهن‌های خلاق (Innovative minds) که همه ساله از طرف شرکت معتبر آمریکایی gURROO برگزار می‌شود، نام دو گروه دانشجویی از کشور ایران و از دانشجویان دانشگاه هنر و معماری پارس به چشم می‌خورد که موفق به کسب این افتخار بین‌­المللی شده‌­اند.

حضور قدرتمند ایران در مسابقه ذهن‌های خلاق (Innovative minds)

تا کنون شش دوره از این مسابقه برگزار شده است که در تمامی ادوار آن، از سوی جامعه­‌ی معماران، هنرمندان و متخصصان علوم متفاوت بین رشته‌ای چه در سطح دانشجویی و چه حرفه‌ای شرکت گسترده‌­ای به عمل آمده است.

به گزارش آژانس مارکتینگ لاوان، مسابقه ذهن‌های خلاق (Innovative minds) از سال 2011، همه ساله از طرف شرکت معتبر آمریکایی gURROO برگزار می‌شود. این شرکت متولی برگزاری مسابقاتی به جهت پیوند دادن علوم متفاوت با رشته معماری است که در این راستا بیشتر توجه آن به ایده های نوین و طرح های پیشرو می­باشد. ماموریت این نهاد برگزاری سلسله مسابقات مفهومی­ست و رویکرد آن حل مسائل و مشکلات انسان در جامعه‌­ی فرداست.

تا کنون شش دوره از این مسابقه برگزار شده است که در تمامی ادوار آن، از سوی جامعه­‌ی معماران، هنرمندان، مهندسان و متخصصان علوم متفاوت بین رشته‌ای چه در سطح دانشجویی و چه حرفه‌ای شرکت گسترده‌­ای به عمل آمده است. همچنین هیئت داوران این مسابقه از افراد مجرب و صاحب­‌نام در جامعه‌­ی دانشگاهی معماری می­‌باشند.

زمینه­‌ی موضوعی مسابقات معماری این شرکت بیشتر مربوط به حوزه­‌ی طراحی مفهومی و آینده­‌گرا می‌باشد و هدف آن شناخت ایده‌­های نوین برای زندگی انسان فردا و شناسایی طراحان برتر برای آینده­ی نزدیکی است که در آن مرز بین علومی مثل معماری، مکانیک، کامپیوتر و هنرهای گوناگون به کلی از میان می­رود. در طی شش دوره تا سال 2016 شرکت کنندگان این سلسله مسابقات از سراسر دنیا و کشورهایی مثل اتریش، ایالات متحده­ی آمریکا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، سوئد، انگلستان و کره­ی جنوبی و همچنین از نهادها و دانشگاه­‌های برتر علمی این کشورهاست. امسال و در آخرین دوره­ی این مسابقات برای اولین بار شاهد شرکت دانشجویان ایرانی در این رقابت بوده‌­ایم.

موضوع این دوره از سلسله مسابقات gURROO که در ابتدای سال 2017 اعلام و فراخوان ارسال آثار آن منتشر شد، پیرامون علم سایبرنتیک بود؛ (Innovative Minds 2017 : Cybernetics FrameWork) یافتن پلی میان دنیای مجازی در ترکیب با جنبه‌ی کالبدی معماری. در حالی که علم سایبرنتیک به طور روزافزونی در حال گسترش و ایجاد ارتباط درونی میان دنیای مجازی و واقعی است، موضوع این مسابقه نیز جست و جو و تلاش برای بازشناسایی راهکارهای ارتباطی و تاثیرات متقابل فضای معماری و دنیای فیزیکی آن به مثابه­ی واقعیت در انعکاس فضای نوظهوری به نام فضای مجازی­ است، فضایی که وجود عینی نداشته اما امروزه سلطه‌­ی بی­‌مثالی بر زندگی افراد و ادراک فضایی آنها دارد.

تقابل واقعیت فضا و عرصه­‌های نوین دیجیتال متخصصان را بر آن می­دارد تا برای ادراک جدیدی از فضای غیر فیزیکی، طراحان را برای آفرینش راهکارهای نو و ترکیب این دو کیفیت ادراک فضایی در تجربه­ی روزمره­‌ی انسان آینده فرابخوانند.

نتیجه­‌ی این مسابقه در یازدهم تیرماه 1396 (روز اول ماه جولای) به طور رسمی اعلام شد. از میان تعداد زیادی آثار ارسالی، یازده اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شده‌­اند که از کشورهایی چون ایالات متحده­‌ی آمریکا، کانادا، انگلستان و آلمان بودند. برخلاف دوره­‌های پیشین؛ امسال شاهد شرکت گسترده­ی دانشجویان ایرانی به ویژه از دانشگاه­‌های برتر در این مسابقه بودیم.

در میان آثار برگزیده نام دو گروه دانشجویی از کشور ایران به چشم می­خورد که هر دو گروه از دانشجویان دانشگاه هنر و معماری پارس هستند که موفق به کسب این افتخار بین‌المللی شده‌­اند.

دانشجویان دانشگاه معماری و هنر پارس شامل، مهربد پاکباز، نیلوفر شعبانی راوری، نگار شقایی فلاح و مرجان محمدی در پروژه­ی "سقف­‌های متحرک" و دانشجویان هدایت دزیانیان، سعید سخدری و محمد وحید میرپناهی با پروژه­ی "باززنده سازی کارخانه­ی کوکا کولای مشهد" زیر نظر استادان خویش، پروفسور محمود گلابچی و خانم دکتر کتایون تقی­زاده به این موفقیت نائل آمدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ لاوان

از سال 2008 لاوان به عنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان فراسو به عنوان یک آژانس فول سرویس تبلیغات و بازاریابی تاسیس شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]