اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960528258307421

مقدمه دانستنی‌های ضروری درباره بیماری‌های پریودنتال و لثه و ایمپلنت دندانی

مقاومت طبیعی بدن یا استعداد فردی نسبت به بیماری پریودنتال

کد: 13960528258307421

https://goo.gl/RZjHrs

، تهران , (اخبار رسمی): عده ای از مردم نسبت به بیماری های پریودنتال بسیار مقاوم هستند در حالی که بعضی بسیار مستعد ابتلا به چنین بیماری هایی هستند. با وجود این، مقاومت اغلب مردم در مقاطع مختلف زندگی، نسبت به ابتلای به بیماری پریودنتال متفاوت است.

مقاومت طبیعی بدن یا استعداد فردی نسبت به بیماری پریودنتال
کاشت دندان

یکی از مهم ترین کارهایی که دندانپزشکان انجام می دهند آموزش طرز صحیح مسواک زدن و نخ کشیدن با صرف وقت کافیست. افرادی که بدون تعلیم بتوانند دندان ها را به طرز صحیح مسواک کنند، یا نخ بکشند بسیار کم هستند.

به گزارش کلینیک ایمپلنت تهران ؛ عده ای از مردم نسبت به بیماری‌های پریودنتال بسیار مقاوم هستند در حالی که بعضی بسیار مستعد ابتلا به چنین بیماری‌هایی می باشند. با وجود این، مقاومت اغلب مردم در مقاطع مختلف زندگی، نسبت به ابتلای به بیماری پریودنتال متفاوت است. به عنوان مثال : فردی ممکن است سال‌های طولانی از مقاومت طبیعی برخوردار باشد، سپس به دلایلی ناشناخته دفاع بدن وی به طور موقت کاهش می یابد در این صورت بیماری پریودنتال بروز می کند و یا بیماری که تا آن هنگام زیر کنترل بوده است مجدداً ظاهر می شود.
هیچ کس دقیقًا نمی داند که چرا دفاع بدن در افراد مختلف متفاوت است و چرا مقاومت بدن در فرد به خصوص در مقاطع زمانی مختلف تغییر می کند. تیم‌های تحقیقاتی دندانپزشکی در مراکز مختلف جهان برای یافتن پاسخ این سؤا لها مشغول تحقیق هستند.
با وجود این، مهم نیست که شما در برابر این بیماری مقاوم و یا مستعد ابتلا باشید! بلکه مهم این است که شما و دندانپزشکتان با همکاری یکدیگر جلوی پیشرفت بیماری را بگیرید و آن را کنترل کنید. نتیجه این که، دندان‌هایی را که در اثر ابتلا به بیماریهای پریودنتال از بین می روند، در اکثر موارد با درمان‌های به موقع می توان حفظ کرد.


پیشگیری

برای پیشگیری یا درمان هر نوع بیماری پریودنتال، همکاری شما با دندانپزشکتان امری ضروری است:
آنچه که شما بایستی انجام دهید:

  1. شما بایستی هر روزه، به طور صحیح و دقیق دندان‌هایتان را مسواک کنید.
  2. موهای مسواک، پلاک را از سطوح قابل دسترسی دندان‌ها برمی دارد.
  3. شما بایستی همه روزه به طور صحیح و دقیق بین دندان‌ها را با نخ دندان تمیز کنید.
  4. نخ دندان پلاک را از نواحی بین دندان‌ها که موی مسواک به آن نمی رسد بر می دارد. اگر شما مسواک بزنید ولی از نخ دندان استفاده نکنید، در حقیقت نصف کار را نجام داده اید و در این صورت دندانپزشک شما در این مورد نمی تواند به شما کمک زیادی بکند.
  5. قرصهای آشکار کننده پلاک را می توان به قیمت ارزان از داروخانه‌ها تهیه کرد، این قرص‌ها حاوی رنگ‌های نباتی بی ضرر می باشند. شما باید هر چند وقت یک بار پس از مسواک کردن و نخ کشیدن یکی از این قرص‌ها را در دهانتان حل کنید. این محلول هر پلاکی را که احیانا از چشم شما مخفی مانده است موقتًا رنگ خواهد کرد و در این صورت شما متوجه خواهید شد که چه مناطقی از دندان‌ها را باید با دقت بیشتری به طور کامل تمیز کنید.


کارهایی که دندانپزشک می تواند برای شما انجام دهد :

شما خودتان نمی توانید به وجود بیماری پریودنتال در مراحل اولیه اش پی ببرید. بیماری ممکن است در بین دندان‌های خلفی دهان که از دید شما پنهان است شروع شود که اغلب بدون درد نیز می باشد و در مراحل اولیه هنگام مسواک زدن ممکن است خونریزی نیز نداشته باشدکه شما را از وجود بیماری آگاه کند.
بنابراین، حتی اگر پوسیدگی یا حفره ای در دندان‌هایتان ندارید و احساس ناراحتی از ناحیه دهان نمی کنید بایستی با یک برنامه مشخص توسط دندانپزشک، دهان و دندان‌هایتان را چکآپ کنید.
دندانپزشک و یا بهداشتکار می تواند این بیماری را در مراحل اولیه اش تشخیص دهد، در این موقع می توان بسادگی و با کمترین خرج بیماری را معالجه کرد.
دندانپزشک شما لثه‌های شما را از نظر رنگو تورم احتمالی و دندان‌هایتان را از نظر لق بودن دقیقًا معاینه می کند.
دندانپزشک با دقت و ملایمت شیار لثه ای شما را در تمام دهان برای یافتن نواحی پنهان بیماری { که غالباً از دید انسان پوشیده می ماند} معاینه می کند.
دندانپزشک ممکن است برای حصول اطمینان از صحیح بودن رژیم غذایی شما و این که آیا مواد غذایی لازم به بدن شما می رسد یا نه، رژیم غذایی شما را بررسی کند.

دندانپزشک با رادیوگرافی تخریب استخوان را در مراحل اولیه اش بررسی می کند.
علی رغم اجرای دستورات بهداشتی در منزل، ممکن است در برخی قسمت‌های دندان‌ها جرم رسوب کند.
این وظیفه دنداپزشک و یا بهداشتکار است که به دقت و ملایمت این جرمها را از سطح دندان بردارد.
دندانپزشک شما هرگونه پرکردگی دندانی، روکش طلا و چینی و… را که در دهان شما وجود دارد، از جهت تناسب و فرم صحیح آنها مورد بررسی قرار خواهد داد. زیرا پرکردگی‌ها و روکش‌هایی که تناسب و فرم صحیح خود را از دست داده باشند می توانند باعث ایجاد بیماری‌های پریودنتال پیشرفته بشوند. دندانپزشک با اصلاح یا جایگزین کردن مناسب، این اشکال‌ها را برطرف خواهد کرد.
دندانپزشک شما چگونگی مسیر به هم رسیدن و جفت شدن دندان‌های فکین بالا و پایین ( بایت BITE) به دقت بررسی خواهد کرد تا ببیند آیا نیروهای جونده بین تمام دندان‌ها یکنواختو صحیح توزیع شده اند یا خیر؟ اگر فشارهای ناشی از جویدن بر روی برخی از دندان‌ها بیش از سایرین وارد می شود دندانپزشک با اصلاح و تغییر شکل سطح جونده چنین دندان‌هایی باعث می شود تا دندان‌های فکین به طور یکنواخت با یکدیگر جفت شوند.
یک بایت متعادل شده (که کلیه دندان‌ها در هنگام جویدن تماس صحیح و یکنواخت داشته باشند) به دلایل زیادی اهمیت دارد، به ویژه هنگامی که درمان بیماری‌های التهابی پریودنتال شروع شده باشد. اعمال نیروهای بیش از حد بر روی دندان مبتلا به بیماری پریودنتال تخریب استخوان اطراف آن دندان را تسریع می کند. در صورتی که استخوان اطراف دندان تخریب شود ،اگر قصد کاشت دندان داشته باشید نیز با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد.
یکی از مهم ترین کارهایی که دندانپزشک و یا دستیاران آموزشی وی انجام می دهند. آن است که: با صرف وقت کافی طرز صحیح مسواک زدن و نخ کشیدن را به شما می آموزند. افرادی که بدون تعلیم دیدن بتوانند دندان‌ها را به طرز صحیح مسواک کنند، یا نخ بکشند بسیار کم هستند. بهایی که شما برای این سرویس پراهمیت می پردازید از سرمایه گذاری در جهت سایر خدمات دندانپزشکی با ارزش تر است. بی توجهی و اهمیت ندادن به یادگیری مسواک زدن درست و نخ کشیدن به طرز صحیح باعث از دست رفتن دندان‌های شما می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تهران ایمپلنت

مرکز تهران ایمپلنت یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده ایمپلنت دندانی در تهران است و در زمینه انواع برند ایمپلنت دندان سابقه ی طولانی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی