اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960718263607421

شرایط و نکات مهم کاشت ایمپلنت های دندانی

کد: 13960718263607421

https://goo.gl/qSofuC

، تهران , (اخبار رسمی): برای پر کردن جای خالی دندان چند گزینه در اختیار دارید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرکردن جای خالی دندان‌ها کاشت (ایمپلنت) دندان است. اما ایمپلنت دندان نیز همانند هر روش درمانی دارای شرایط و نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

شرایط و نکات مهم کاشت ایمپلنت های دندانی
ایمپلنت

ایمپلنت دندان چون در استخوان فک کاشته می شود و با استخوان آمیخته میشود بسیار محکم و با ثبات بوده و عملکرد آن همانند دندان طبیعی خودتان است.

به گزارش کلینیک ایمپلنت تهران، اگر به فکر پر کردن جای خالی دندان از دست رفته تان هستید، پیش از تصمیم گیری باید با مسائل مربوط به هر روش آشنا شوید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در اینجا با شرایط و نکات کاشت ایمپلنت دندانی آشنا می‌شوید.

نکات مهم در ایمپلنت دندانی

  • جایگزینی ایمپلنت پس از دندان از دست رفته، بهترین گزینه برای دندان است.

ایمپلنت دندان چون در استخوان فک کاشته می‌شود و با استخوان آمیخته میشود بسیار محکم و با ثبات بوده و عملکرد آن همانند دندان طبیعی خودتان است.

  • دوام طولانی و گاهی مادام العمر دارد.

دوام بریج که به دندان‌های طبیعی متصل می‌شود و جای خالی دندان را پر می‌کند تنها 5 تا 7 سال است و با مراقبت مناسب ممکن است تا ده سال دوام داشته باشد. در حالی که دوام ایمپلنت دندان طولانی و در صورت مراقبت مناسب مادام العمر خواهد بود.

  • دندان ایمپلنت از جای خود تکان نمی‌خورد.

افرادی که تجربه استفاده از دندان مصنوعی را دارند با لغزیدن و حرکت کردن دندان مصنوعی و خجالت و شرمندگی حاصل از آن کاملا آشنا هستند. اما در مورد ایمپلنت دندانی اصلا نیازی نیست نگران باشید. ایمپلنت کاملا محکم و ثابت در جای خود قرار دارد و بر خلاف دندان مصنوعی هرگز هنگام صحبت کردن، خندیدن یا جویدن از جای خود حرکت نمی کند و بیرون نمی افتد. ثابت بودن ایمپلنت باعث می‌شود دیگر به خاطر طبیعی نبودن دندانتان نگران قرار گیری در موقعیت‌های اجتماعی نباشید.

  • شکل آن کاملا شبیه دندان طبیعی است و چهره و لبخند را زیباتر می‌کند.

صورت بدون وجود دندان‌ها آویزان و فک‌ها در هم فرورفته می‌شوند و چهره به نظر پیر و غمگین می‌رسد.ایمپلنت دندانی به حفظ ساختار چهره و زیبایی لبخند کمک می‌کند. علاوه بر آن چون کاملا شبیه به دندان طبیعی خودتان است هیچ کسی متوجه نمی شود ایمپلنت کاشته اید.

  • از استخوان محافظت می‌کند.

اگر دندانتان را بکشید یا به هر دلیل بیفتد، نباید جای آن را خالی بگذارید. باقی ماندن جای خالی دندان در فک باعث می‌شود به تدریج استخوان فک که زمانی ریشه دندان از دست رفته را در خود نگه می‌داشته است، به تدریج جذب شده و تحلیل برود. بنابراین پس از مدتی استخوان فک در ناحیه قدرت و استحکام و حجم خود را از دست می‌دهد. دندان مصنوعی و بریج هم نمی توانند مانع تحلیل رفتن استخوان شوند. تنها گزینه ای که جلوی تحلیل رفتن و کاهش استخوان فک را می‌گیرد ایمپلنت دندانی است. ایمپلنت دندانی از استخوان فک محافظت کرده و تولید سلول‌های استخوانی جدید را تقویت می‌کند.

  • تکلم طبیعی خواهد بود.

استفاده از دندان مصنوعی گاهی باعث چالش در تلفظ برخی کلمات و اصوات می‌شود اما در مورد ایمپلنت چنین نیست. ایمپلنت کاملا شبیه دندان طبیعی عمل کرده و هیچ اختلالی در تکلم ایجاد نمی کند.

  • هر غذایی بخواهید میتوانید بجوید.

کسانی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند برخی غذاها را نمی توانند بجوند و در خوردن برخی مواد غذایی راحت نیستند. با ایمپلنت تمام غذاهایی را که با دندان خود میخوردید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی مصرف نمایید.

  • دچار پوسیدگی نمی شود.

روکش دندان که روی ایمپلنت سوار می‌شود و جایگزین دندان می‌شود هرگز دچار پوسیدگی نمی شود. با این حال باید مرتبا ( هر شش ماه یک بار ) به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامت لثه و دندان‌های طبیعی دیگر خود مطمئن شوید.

  • ایمپلنت صدا نمی دهد.

دندان مصنوعی هنگام جویدن غذا یا صحبت کردن به خاطر لغزیدن ممکن است صدای تلک بدهد امکا در ایمپلنت چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

  • برای کاشت ایمپلنت نیازی به تراشیدن دندان‌های دیگر یا کمک گرفتن از آنها نیست.

هنگامی که از بریج استفاده می‌کنید باید دندان‌های مجاور جای خالی تراشیده شوند تا برای اتصال روکش دندان آماده شوند. بنابراین استفاده از بریج باعث از دست رفتن بخشی از ساختار طبیعی دندان‌های سالم نیز می‌شود. از طرفی دندان مصنوعی به دندان‌های مجاور تکیه می‌کند. اما برای اتصال ایمپلنت دندانی نیاز به چنین کاری نیست. چون ایمپلنت به دندان‌های مجاور تکیه نمی کند بلکه پایه آن همانند ریشه دندان در استخوان جای دارد. بنابراین برای حفظ سلامت دندان‌های مجاور ایمپلنت بهترین گزینه است.

  • نتایج درمان قابل پیش بینی تر از گزینه‌های دیگر است.

تاکنون تحقیقات زیادی روی ایمپلنت صورت گرفته و مشخص شده نتایج کاشت ایمپلنت بلند مدت و قابل اعتماد ترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تهران ایمپلنت

مرکز تهران ایمپلنت یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده ایمپلنت دندانی در تهران است و در زمینه انواع برند ایمپلنت دندان سابقه ی طولانی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی