اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960528258357554

پرینت سه بعدی ماسک واقعیت مجازی

کد: 13960528258357554

https://goo.gl/aEqsTJ

، تهران , (اخبار رسمی): هنرمند خلاق با همکاری مایکروسافت و فناوری پرینتر سه بعدی، توانست کلاهخودی نورانی به شکل سر کلاغ را طراحی و تولید کند. وی نام شاهکارش را «ماسک دگردیسی» نام نهاده است. «شان هانت» هنرمند با الهام از یک افسانه قدیمی، ماسک عجیبش را طراحی و پرینت سه بعدی کرده است. هدف وی نمایش انسانی سایبری است.

پرینت سه بعدی ماسک واقعیت مجازی
چاپ سه بعدی ماسک شگفت انگیز واقعیت چند بعدی

این ماسک شگفت انگیز پرینت سه بعدی شده، المانهای مکانیکی متنوعی هم داراست؛ فکش تا بناگوش باز میشود، میدرخشد و سر و صدای وحشتناکی میکند! انگار موجودی زنده در مقابل شما ایستاده است.

به گزارش سایت 3dpe، او از تکنولوژیهای پیشرفته مایکروسافت برای جلوه های ویژه کلاهخود خود استفاده کرده است.

وی طرح تکمیل شده خود را در گالری هنر ونکوور کانادا به نمایش گذاشت. به گفته بازدیدکنندگان، کیفیت حرفه ای طراحی هنری و استاندارد پرینت سه بعدی این کلاهخود در اولین نگاه کاملا آشکار است. با بررسی دقیقتر میتوان به ویژگیهای الکترونیک خاص آن نیز پی برد و متوجه میشویم که صرفا وسیله ای نمایشی نیست.

قلب تپنده این کلاهخود چاپ سه بعدی شده در مدار هولولنز کمپانی مایکروسافت نهفته است. نوعی هدست واقعیت مجازی که بدنه آن هم با پرینتر سه بعدی تولید شده است.

مرکز خلاقیت کمپانی مایکروسافت به عنوان اسپانسر و تامین کننده مالی طرح این هنرمند، کلیه فناوری های مدرن خود را برای تجلی بخشیدن به رویاهای «هانت» در اختیارش گذاشته است. (مشاهده فیلم)

 

پرینتر سه بعدی پیشرفته برای تولید کلاهخود واقعیت مجازی

«هانت» هنرمند این طرح، ابتدا ایده این کلاهخود یا ماسک نوآورانه را بر روی یک کاغذ نمونه سازی کرد. او کلیات طرحش را بر روی کاغذ به صورت دو بعدی پیاده کرد. با این روش وی قدمهای اولیه را در تکمیل مراحل بعدی طرح به سرعت طی کرد. سپس با توجه به ابعاد طراحی تصمیم به انتخاب پرینتر سه بعدی مناسب گرفت.

با توجه به ابعاد بزرگ طرح به دو چاپگر سه بعدی نیاز بود: بخش اعظم طرح با فیلامنت PLA و پرینتر سه بعدی FDM انجام شد و قسمتهای ظریف طرح با چاپگر سه بعدی لیزری و متریال رزین تکمیل گردید. مسلم است که طرح سه بعدی در نرم افزار slice شد (۲۰ قطعه) و حدود ۳۰۰ ساعت چاپ نهایی تمامی این قطعات زمان برد.

با اسمبل قطعات، «ماسک دگردیسی» ابعاد ۱ متری پیدا کرده است. برای حفظ ثبات این کلاهخود غولپیکر،‌ قسمتهای در هم پیوسته درونی با ریلهای آلمینیومی ظریفی محکم شده اند.

«هانت» با دوستان مهندس خود نیز صحبت کرده و آنها هم ایده های جذاب خود را در طرحش وارد کرده اند!  بنابراین این ماسک شگفت انگیز، المانهای مکانیکی متنوعی هم داراست؛ فکش تا بناگوش باز میشود، میدرخشد و سر و صدا میکند! انگار موجودی زنده در مقابل شما ایستاده است.

با نگاه به این ماسک الهام گرفته از سر کلاغ، میتوان تفسیرهای زیادی کرد، اما هیجان انگیزترین برداشت این است: «تکنولوژی» انسان، هنر و ماشین را در هم ادغام کرده است.

منبع: پرینتر سه بعدی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرینتر سه بعدی - 3dpe

3DPE خود را در ارائه تکنولوژی پرینتر سه بعدی و راهنمایی در زمینه انتخاب چاپگر سه بعدی مناسب با فعالیت شما متعهد می داند. ما از ابتدای شروع فعالیت خود سعی بر آگاه سازی و ارائه درک درستی از این فناوری برای کاربران داشته و تلاش می کنیم موانع موجود در استفاده گسترده از فناوری پرینترهای سه بعدی را مرتفع کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]