اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970403301897554

فکر کنید که چه چیزی برای کودک شما مناسب است، بعد دستگاه را تهیه کنید

پرینت سه بعدی برای کودکان؛ همه آنچه باید بدانید!

کد: 13970403301897554

https://goo.gl/ExQ2Jb

، تهران , (اخبار رسمی): برای وارد شدن به دنیای پرینت سه بعدی و همچنین برای شروع یا کار با فرزندان باید به نکاتی از قبل توجه کرد.

پرینت سه بعدی با کودکان: همه آنچه باید بدانید!
راهنمای خرید پرینتر سه بعدی برای کودکان

پرینتر سه بعدی مخصوص کودکان به چه درد می‌خورد؟ آیا فقط به کار کلاس مدرسه می‌آید؟ اگر قصد ندارید که فقط پرینتر را بخرید و در اتاق کودک رها کنید به خرید یک پرینتر معمول فکر کنید!

واقعا شما و فرزندتان پرینتر سه بعدی می‌خواهید؟

قبل از خرید پرینتر سه بعدی حتما با کودکان مشورت کرده و علایق فرزندان را در نظر بگیرید وگرنه علاقه‌های خود را با علاقه‌های فرزندتان اشتباه خواهید گرفت.

در ضمن با شریک زندگی‌ خود مشورت کنید. صدا و بخار‌های چاپگر سه بعدی برای برخی افراد که به نتیجه کار علاقه‌ای ندارند می‌تواند آزاردهنده باشد. پس بهتر است خرید پرینتر سه بعدی یک تصمیم خانوادگی باشد.

آیا به یک پرینتر سه بعدی مخصوص کودکان احتیاج دارید؟

پرینتر سه بعدی کودکان سه مورد مشخص ارائه می‌کند. اول این که اکسترود فیلامنت نسبت به دستگاه‌های معمول به دمای پایین‌تری نیاز دارد. دوم این که بیشتر آنها محفظه بسته دارند. سوم و مهمتر از همه این که کار با نرم‌افزار مخصوص آنها ساده و مخصوص مبتدی‌ها است.

در حالی که تمام این موارد به دلایل ایمنی عالی است، اما؛ مضرات آن از مزایایش بیشتر است. وقتی در مورد پرینتر سه بعدی صحبت می‌شود همیشه مدل استاندارد از مدل‌های مخصوص بهتر است مگر این که به قصد خاصی تهیه شود.

تا آنجا که می‌دانیم، نتایج کار اکثر چاپگرهای سه بعدی کودکان از حد مطلوب فاصله دارد. همچنین در انتخاب فیلامنت به شدت با محدودیت مواجه است. در مورد فیلامنت‌های شب تاب چطور؟ یا فیلامنت آلومید درخشان؟ PET بازیافتی ضد آب چطور؟ بیشتر این فیلامنت‌ها برای پرینتر سه بعدی کودکان در دسترس نیستند. نرم‌افزار طراحی نیز محدود است. مخصوصا اگر کودک بخواهد چیزی را خودش طراحی کند، این چیزی نیست که مناسب باشد

پس پرینتر سه بعدی مخصوص کودکان به چه درد می‌خورد؟ این پرینترها بیشتر به کار کلاس‌های مدرسه می‌آید. اگر قصد ندارید که فقط پرینتر را بخرید و در اتاق کودک رها کنید به خرید یک پرینتر معمول فکر کنید. با این کار بیشتر سرگرم خواهید شد.

البته مانند همیشه حداقل یک استثنا وجود دارد: شرکت Beeverycreative یک پرینتر عالی و همه کاره برای کودکان دارد.

پرینترهای سه بعدی کوچک برای بچه‌های کوچک مناسب نیست

بیشتر پرینترهای سه بعدی که با هدف کار کودکان ساخته می‌شوند فضای چاپ کوچک‌تری عرضه می‌کنند و این چیزی نیست که شما می‌خواهید. بهتر است به این فکر شود که چه چیزی را پرینت خواهید کرد، قطعات کوادکوپتر، ماشین کنترلی، وسایل باربی، کیک تولد، قلک خوکی و بررسی کنید که ابعاد آن در پرینتر جا می‌شود یا نه.

برای شروع بهتر است از پرینترهای سه بعدی وارداتی دوری کنید

خرید پرینتر خارجی با جنس بهتر، ایده بدی است! پرینترهای سه بعدی خارجی در ایران به جهت تحریم‌ها و مسائل ارزی بسیار سخت قابل ترخیص از گمرک است و اغلب چاپگرهای خارجی بازار دست دوم هستند و هیچ گارانتی هم ندارند. بهتر است پرینتر سه بعدی ایرانی بخرید که ارزان است، آموزش و پشتیبانی دارد و شامل گارانتی است.

بیشتر این پرینترهای ارزان قیمت به صورت قطع‌ها به فروش می‌رسند و نیاز به مونتاژ دارند. به علاوه این که این پرینترها مدل‌های اولیه هستند و مدت زمان زیادی توسط کاربرها امتحان نشده‌اند. بدون شک به مشکلاتی برخورد می‌کنید که باید آنها را حل کنید. مشکل آخر هم این که تحویل آنها طول می‌کشد.

اول ایمنی

خطرهای فیزیکی

مهم ترین قانون: هیچ وقت بچه‌های کم سن و سال را با پرینتر سه بعدی تنها نگذارید. پرینترهای سه بعدی اسباب بازی نیستند و نیاز به نظارت دارند. می‌توان گفت که با آنها باید همان رفتاری را داشت که در مورد ابزار کار دارید.

بیشترین خطر فیزیکی در قسمت‌های حرارتی و موتورها وجود دارد. اکسترودر آن ها تا 260 درجه سانتیگراد داغ می‌شود. در صورت تماس می‌تواند باعث سوختگی شود. همچنین بستر چاپ می‌تواند تا 100 درجه داغ شود که این نیز برای کودکان خطرناک است. نهایتا، قسمت فلزی متحرک موتور استپر می‌تواند برای انگشتان کوچک خطرساز باشد.

پس کودکان را از خطرهای احتمالی مطلع کرده، حواستان را به آنها جمع کنید و از وسایل محافظتی مانند دستکش و عینک برای کار با پرینتر سه بعدی استفاده کنید.

مشکل شیمیایی : حوادث فیلامنتی

در زمان گرم شدن، فیلامنت پلاستیکی ذراتی را آزاد می‌کند و این‌ ذرات برای دستگاه تنفسی کودک مناسب نیستند. فیلامنت ABS حاوی نفت و گازهای سمی است. در حال حاضر تحقیقات خاصی در مورد عوارض آن وجود ندارد، اما؛ پیشگیری بهتر از درمان است.

هر فیلامنتی برای استفاده در موارد مربوط به مواد غذایی مناسب نیست. این خصوصا برای کودکان کوچک‌تر بسیار مهم است. 

بگذارید کودکان موضوع پرینت سه بعدی خود را انتخاب کنند

در خرید پرینت سه بعدی والدین باید نکاتی را مد نظر باشند. بچه‌ها راه خودشان را می‌روند و شما فقط برای کمک کردن حضور دارید. پس اگر حتی پرینت سه بعدی چیزی نیست که شما دوست دارید، دندان روی جگر گذاشته و پرینت را شروع کنید. 

اگر دنبال نرم افزار طراحی مناسب برای کودک بوده‌اید، 3D Slash گزینه خوبی است. این برنامه سبک طراحی Minecraft را پیشنهاد می‌دهد که برای سنین 8 تا 99 سال مناسب است.

بهترین مرجع برای پیدا کردن وسایل مربوط به پرینت سه بعدی Thingiverse است. همچنین یک موتور جستجو به نام Yeggi می‌تواند به کودک کمک کند تا در این زمینه آنچه را که می‌خواهد، پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرینتر سه بعدی - 3dpe

3DPE خود را در ارائه تکنولوژی پرینتر سه بعدی و راهنمایی در زمینه انتخاب چاپگر سه بعدی مناسب با فعالیت شما متعهد می داند. ما از ابتدای شروع فعالیت خود سعی بر آگاه سازی و ارائه درک درستی از این فناوری برای کاربران داشته و تلاش می کنیم موانع موجود در استفاده گسترده از فناوری پرینترهای سه بعدی را مرتفع کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح