اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970522311297554

مقالات آموزشی و روش‌های درآمدزایی چاپگر سه‌بعدی در ایران

کد: 13970522311297554

https://goo.gl/WTH13Q

، تهران , (اخبار رسمی): در کانال تلگرام شرکت 3DPE، امکان مشاوره رایگان، خواندن مقالات آموزشی و خبری حوزه چاپگر سه‌بعدی فراهم شده‌است. در این کانال، به طور هفتگی سه مقاله درباره‌ی دنیای شگفت‌انگیز پرینتر سه بعدی منتشر می‌شود. مقالات معمولا شامل فیلم نیز هستند.

کانال تلگرام آموزش پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی

از منظر مصرف کننده، پرینتر سه بعدی در برابر مفهوم سنتی تولید قرار گرفته است؛ و در نمونه‌سازی سریع پیشرو گشته است

دیدن حرکت سریع نازل به جلو و عقب و با دقت بالا در حد میکرون، زیبایی مطلق است. البته گاهی زل‌زدن به چاپ سه‌بعدی یک حجم عظیم که ساختش ساعت‌ها طول خواهد کشید، می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد.

پرینتر سه‌بعدی یک دستگاه ساخت رومیزی است و تعریف کلی آن عبارت است از یک فرایند نمونه‌سازی که به موجب آن، یک شیء از یک طرح سه‌بعدی کامپیوتری ساخته می‌شود. مدل دیجیتالی سه بعدی با فرمت‌هایی مانند STL ذخیره شده و سپس به پرینتر فرستاده می‌شود. پرینتر سه بعدی این طرح را به صورت لایه لایه (با دقت میکرون) پرینت نموده و شیء واقعی را تولید می کند.

چاپ سه بعدی می‌تواند صرفه جویی زیادی در هزینه‌های مونتاژ ارائه دهد. به این دلیل که می‌تواند قطعات را به صورت مونتاژ شده تولید کند. با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی کمپانی‌ها اکنون می‌توانند ایده‌های جدید و طرح‌های متعددی را بدون صرف زمان زیادی یا هزینه‌های ابزاری تولید کنند. آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا محصول ارزش تخصیص منابع اضافی را دارد یا نه. چاپ سه بعدی می‌تواند در آینده تولید انبوه را هم به چالش بکشد.

چاپ سه بعدی در حال تاثیر‌گذاری بر روی بسیاری از صنایع است، که از این صنایع می‌توان به صنعت خودرو، پزشکی، کسب و کار و تجهیزات صنعتی، آموزش و پرورش و صنایع محصولات مصرف‌کننده اشاره کرد.

در حالی که فناوری پرینتر سه‌بعدی روند رو به رشد خود در ایران را طی کرده و قیمت آن روز به روز کاهش پیدا می‌کند، موقعیت‌های شغلی و تجاری بیشتری را نیز فراهم می‌کند. شغل‌هایی بی نظیر و مد روز با سودهای میلیونی. اگر هدف از پرینتر سه بعدی، به دست آوردن پول‌های کلان و کارآفرینی است، این کانال می‌تواند بسیار مفید باشد. چاپگر سه‌بعدی فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌کند که مهمترین ‌آنها عبارتند از: خدمات چاپ سه بعدی معمولی، آموزش پرینت سه‌بعدی، همکاری با جواهرسازان و طلافروشان و قطعه‌سازی پیشرفته صنعتی.

فناوری پرینت سه بعدی، علم جدیدی است. هنوز در کل جامعه ایران باب نشده‌است، پس خلاء کارشناس و مربی چاپگر سه‌بعدی به شدت احساس می‌شود. سازمان‌ها و افراد زیادی هستند که نیاز به آموزش دارند و این فرصت خوبی برای درآمدزایی است. این کار نیاز به مهارت بالا در دانش چاپ سه بعدی دارد ولی سخت نیست و مثل بقیه مهارت آموزی‌ها است و  فقط انگیزه می‌خواهد!

قبل از ظهور چاپگرهای سه بعدی، ساخت حجم‌های هنری کاری سخت و گران‌قیمت بود ولی حالا با چاپگر سه بعدی کار آسان شده‌است. مدل‌های سه بعدی زیادی در اینترنت به رایگان وجود دارد که برای ساخت اشیای تزیینی یا هنری به راحتی دانلود می‌شود و افراد پس از پرینت سه‌بعدی می‌توانند با قیمت مناسبی، این اشیا را به فروش برسانند.

یک پرینتر سه‌بعدی پس از خرید و دریافت سفارش ماکت‌سازی و قطعه‌سازی، می‌تواند بر اساس هر ساعت چاپ پول بگیرد. افراد زیادی خواهان چاپ مدل‌های سه بعدی طراحی هستند، زیرا قالب‌سازی سنتی فرآیندی گران‌قیمت و طولانی است. مشتریان متنوعی از دانشجویان معماری،‌ عمران، شهرداری‌ها و مراکز هنری برای ساخت تندیس یا قطعه‌سازان شرکت‌های کوچک و بزرگ هستند که نیاز دارند یک نمونه اولیه قبل از تولید انبوه از محصول طراحی‌شده داشته باشند.

علاقه‌مندان جهت آشنایی و مطالعه بیشتر در خصوص چاپگر سه بعدی می‌توانند به کانال تلگرام آموزش پرینتر سه‌بعدی در ایران مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرینتر سه بعدی - 3dpe

3DPE خود را در ارائه تکنولوژی پرینتر سه بعدی و راهنمایی در زمینه انتخاب چاپگر سه بعدی مناسب با فعالیت شما متعهد می داند. ما از ابتدای شروع فعالیت خود سعی بر آگاه سازی و ارائه درک درستی از این فناوری برای کاربران داشته و تلاش می کنیم موانع موجود در استفاده گسترده از فناوری پرینترهای سه بعدی را مرتفع کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید