اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960817267274727

کتاب روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌های راه منتشر شد

کد: 13960817267274727

https://goo.gl/SMLzhf

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌های راه ترجمه گزارش کمیته تخصصی پل‌های راه مجمع جهانی راه (پیارک) با همکاری دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توسط انتشارات مشق شب ناشر تخصصی حوزه عمران، راه، حمل‌ونقل و راهداری چاپ و منتشر شد.

کتاب روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌های راه منتشر شد
کتاب روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌های راه منتشر شد

به گزارش خبرنگار مشق شب؛ رضا هوشمند مدیر مسئول انتشارات مشق شب، با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، متولی حفظ و نگهداری بیش از 350 هزار دستگاه پل (از آبروهای کوچک تا پل‌های بسیار بزرگ) در شبکه راه‌های کشور است، گفت: این سازمان هر ساله برنامه‌های اجرایی خود را تدوین و از طریق ادارات‌ کل استانی و توسط پیمانکاران و مشاوران به مرحله‌ی اجرا می‌گذارد، که در این بین، آگاهی از جدیدترین روش‌های تعمیر و بهسازی پل‌های جاده‌ای برای مهندسان فعال بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در تمام موضوعات مربوط به پل‌ها، از جمله مباحث طراحی، ساخت، نگهداری، مدیریت، تعمیر، مقاوم‌سازی و...، تاکنون کتاب‌ها، گزارش‌ها و مقالات بسیار متعددی نوشته شده است و این راه به طور پیوسته همچنان ادامه دارد و هر ساله، همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های مختلفی در گوشه و کنار جهان برگزار می‌شود و انجمن‌های علمی مرتبط با این موضوع در چند دهه گذشته در کشورهای مختلف تشکیل و فعال شده‌اند.

هوشمند با بیان اینکه بخشی از موضوعات تحقیقاتی متخصصان و دانشگاهیان رشته مهندسی عمران به موضوع پل‌ها اختصاص دارد، تصریح کرد: خلاصه‌ی این فعالیت‌ها البته در قالب آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی برای استفاده عملی مهندسان تدوین و منتشر شده است.

مدیر مسئول انتشارات مشق شب با تأکید بر اینکه این کتاب یک کتاب بسیار ارزشمند و کاربردی در بین تمام متون انتشار یافته در این حوزه محسوب می‌شود، اظهار داشت: این کتاب ترجمه‌ی گزارشی است که قبلا توسط کمیته «پل‌های راه» انجمن جهانی راه (موسوم به پیارک) تهیه و توسط اعضای ایرانی این کمیته ترجمه شده است.

وی ادامه داد: در این کتاب، تجربیات تعدادی از کشورهای پیشرو در زمینه‌ی روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌ها برای متداول‌ترین خرابی و آسیب‌های مشترک پل‌های جاده‌ای به شکلی بسیار ساده معرفی شده است و مطالعه‌ی آن، مهندسان پل را قادر می‌سازد تا با روش‌های جدید و تجربه شده در زمینه‌ی تعمیر و بهسازی پل‌ها آشنا شوند و با اطمینان خاطر و آگاهی بسیار بالاتری نسبت به استفاده از روش‌های مختلف و گزینه‌های متعدد اجرایی در تعمیر و بهسازی پل‌ها تصمیم‌گیری کنند.

شایان ذکر است، کتاب روش‌های جدید تعمیر و بهسازی پل‌های راه توسط محسن محمدنژاد و اکبر نوری ترجمه و توسط دکتر رضا اکبری ویرایش و تصحیح شده است. با توجه به پژوهش علمی صورت گرفته و امانتداری در انتقال مطالب، امکان برداشت رایگان با ذکر منبع از کانال "پژوهشی در راهسازی، راهداری و حمل و نقل" به نشانی @pajoohesheiranian برقرار است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | نشریات و کتاب