اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960817267284727

کتاب جاده‌های زیبا منتشر شد

کد: 13960817267284727

https://goo.gl/Xf4gLL

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب «جاده‌های زیبا» راهنمای معماری راه (تجربیات کشور دانمارک) ترجمه و تدوین شده در دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توسط انتشارات مشق شب ناشر تخصصی حوزه عمران، راه، حمل‌ونقل و راهداری چاپ و منتشر شد.

کتاب جاده‌های زیبا منتشر شد
کتاب جاده‌های زیبا منتشر شد

به گزارش مشق شب؛ دکتر رضا اکبری مترجم این کتاب، با اشاره به اینکه موضوع توجه به معماری و منظر راه و جنبه‌های زیباشناختی جاده‌ها در چند سال اخیر از سوی جناب آقای دکتر عباس آخوندی، وزیر محترم راه و شهرسازی، مطرح شده است، گفت: فعالیت‌هایی در این ارتباط صورت گرفته است. اگرچه در آئین‌نامه‌ها و ضوابط طراحی ساخت راه‌های جدید به‌خصوص آئین‌نامه‌های ایمنی و طرح هندسی راه‌ها، اشارات هر چند مختصری به این موضوع وجود داشته است، اما موضوع در قالب یک مطالبه جدی از سوی متولیان راهسازی و به صورت یکپارچه و همزمان با انجام مطالعات اولیه و تفصیلی پروژه‌های راهسازی تاکنون دنبال نشده است.

وی افزود: متخصصان ایمنی راه، راه‌سازی و معماری منظر همگی بر این نکته متفقند که توجه به جنبه‌های معماری در زمان ساخت و نگهداری راه‌ها می‌تواند موجبات افزایش آرامش، جذابیت و ایمنی سفر را فراهم کند.

دکتر اکبری در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال طرح این موضوع و طی یک سال گذشته، مطالعات موردی و تهیه طرح معماری منظر چند پروژه جاده‌ای شامل آزادراه حرم تا حرم (قمـگرمسار)، آزادراه قمـتهران (حدفاصل تهران تا تقاطع فرودگاه امام) و محور تهرانـدیزین در دستور کار سازمان‌های ذی‌ربط قرار گرفت، تصریح کرد:  به طور هم‌زمان، تدوین ضوابط طرح منظر راه‌های کشور در قالب کارگروه معماری راه با عضویت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (به عنوان دبیرخانه)، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و دفتر تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی با همکاری چند نفر از اساتید دانشگاه در حوزه معماری منظر دنبال شد که نتایج مطالعات مذکور به عنوان نقطه شروع طرح این موضوع، می‌تواند اثر قابل‌توجهی در ایجاد و ترویج این گفتمان در سطح ذی‌نفعان و دخیلان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: این کتاب، ترجمه کتابی است با عنوان "جاده‌های زیبا، راهنمای معماری راه" که توسط اداره‌کل راه‌های دانمارک و به عنوان یک راهنمای اولیه برای آن کشور تهیه شده است و علی‌رغم وجود مشترکات، اختلاف جغرافیای طبیعی و شبکه جاده‌ای کشورهای ایران و دانمارک قابل توجه است.

دکتر اکبری یادآور شد: این کتاب به عنوان یک راهنمای ساده و اولیه به منظور بیان دیدگاه‌های متخصصان کشور دانمارک و برداشت ایشان از معماری راه برای خلق جاده‌های زیبا در آن کشور، می‌تواند در تدوین راهی که در ایران به تازگی آغاز شده است بسیار مؤثر باشد.

شایان ذکر است، این کتاب  با همکاری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران توسط مریم حقیقت نیا و رضا اکبری، ترجمه و توسط نازنین بوربور مرادی و مهران قربانی ویرایش و توسط هوشنگ عشایری بازخوانی شده است.

با توجه به پژوهش علمی صورت گرفته و امانتداری در انتقال مطالب، امکان برداشت رایگان با ذکر منبع از کانال «پژوهشی در راه‌سازی، راه‌داری و حمل و نقل» به نشانی @pajoohesheiranian وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]