اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960824268367768

یکی از حوزه های میراث معنوی جهان ، ادبیان و منابع غنی آن هاست

گردشگری ادبی را تجربه کنیم

کد: 13960824268367768

https://goo.gl/X91aKe

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگری ادبی فعالیت گردشگری است که در نتیجه علاقه به یک نویسنده ، اثر یا فضای ادبی و یا میراث ادبی یک مقصد به وجود می آید.از این تعریف می توان دریافت که گردشگری ادبی دارای چندین بعد است.

گردشگری ادبی را تجربه کنیم
tajrobekonim.ir

گردشگری هر روز در حال گسترش است و انواع مختلف آن پدید می آید. گردشگری ادبی یکی از انواع گردشگری است که ایران به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی که دارد می تواند بستر مناسبی برای رونق این نوع گردشگری باشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سایت تجربه کنیم؛ گردشگران از دیدن مکان‌های تولد، سایت‌های به خاک سپاری، موزه‌ها، مسیرهای ادبی یا سایر سایت‌های مرتبط با نویسندگان و آثار ادبی آن‌ها لذت می‌برند.

گردشگری ادبی عبارت است از ارتباط بین صنعت گردشگری، زندگی و ادبیات که در محیطی فرهنگی_اجتماعی معنا پیدا می‌کند و در آن گردشگران خواستار یادگیری و کسب تجربۀ واقعیت‌ها، حقایق و افسانه‌ها در محیطی اصیل و نوستالژیک هستند.

عناصر مهم این نوع از گردشگری را می‌توان در اصالت مکان ادبی که در سطح موزه‌ها و مجموعه‌های شخصی، محل زندگی و تولد نویسنده یا شاعر و منطقه‌هایی که موجب الهام نویسنده بوده است تقسیم کرد. البته باز آفرینی صحنه‌های حماسی و عاشقانه در قالب جشنواره یا بسته‌های سفر نیز به این حوزه‌ها اضافه می‌شود.

شما می‌توانید تجربه‌های گردشگری ادبی خود را در سایت تجربه کنیم به آدرس www.tajrobekonim.ir به اشتراک بگذارید و این تجربه خود را در چند ساعت یا چند روز در اختیار مهمانان خود قرار دهید.

سایت‌های گردشگری ادبی در سه دسته اصلی قرار می‌گیرند سایت‌های واقعی که با زندگی یک نویسنده یا شاعر ارتباط واقعی دارند و معمولا مکان تولد، زندگی، آفرینش آثار، مرگ و محل دفن آن‌ها است.نمونه‌هایی از این سایت‌ها در ایران آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز و یا خانه فرخی یزدی در یزد است.

سایت‌های خیال انگیز، سایت‌های خیالی‌تری هستند که فضای رمان، نمایش نامه یا شعر را می‌سازند.

نوع سوم، سایت‌های ساختگی هستند که تعمدا برای جذب بازدیدکننده خلق شده‌اند. در واقع ارتباط با یک چهره یا شخص یا ادبی به مقصد امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از جاذبه‌های موضوعی گردشگری را خلق کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجربه کنیم

استارتاپ تجربه کنیم فعالیت خود را از سال 1396 شروع کرد ، تجربه کنیم وبسایتی است که شما می توانید تجربه و مهارت های خود را ثبت و به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر و تماس با پشتیبانی می توانید به وبسایت تجربه کنیم به آدرس www.tajrobekonim.ir مراجعه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]