اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960824268347768

گردشگری سلامت یکی از قدیمی ترین اشکال گردشگری است

گردشگری سلامت را چطور تجربه کنیم؟

کد: 13960824268347768

https://goo.gl/T1vBzu

، تهران , (اخبار رسمی): تمدن‌های باستانی از 5000 سال قبل از میلاد، بسیاری از روش‌های درمانی را به کار می‌گرفتند که امروزه در چشمه‌های آب گرم می‌توان یافت. گردشگری سلامت شامل کلیه‌ی سفرهایی است که مردم به منظور بهبود، تثبیت و دستیابی به وضعیت فیزیکی، روحی و اجتماعی مناسب انجام می‌دهند.

گردشگری سلامت را چطور تجربه کنیم؟
گردشگری تندرستی

گردشگری سلامت و تندرستی یکی از حوزه‌های پر اهمیت است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه‌ی گردشگری و رونق اقتصادی داشته باشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سایت تجربه کنیم؛ به طور کلی چهار زیر مجموعه در حوزه‌ی گردشگری سلامت تعریف می‌شوند که عبارتند از: گردشگری درمانی، گردشگری پیشگیرانه، گردشگری تندرستی و گردشگری پزشکی.

ایران پتانسیل‌های زیادی در زمینه گردشگری سلامت دارد. استان اردبیل با دارا بودن بیش از 118 دهنه چشمه معدنی مقام اول را از نظر تعداد چشمه‌های آب معدنی دارا است.

بزرگ‌ترین آب گرم ایران در لاریجان آمل واقع شده است. از دیگر چشمه‌های آب گرم و معدنی مهم ایران که تاثیرات درمانی آن‌ها به طور تجربی به اثبات رسیده است، می‌توان به چشمه‌ی آب گرم فردوس در نزدیکی فردوس، چشمه‌های سیرچ و لاله‌زار در کرمان، گنو، خورگو و خمیر در هرمزگان، چشمه‌ی نیلو در بوشهر و چندین چشمه‌ی آب گرم در استان‌های فارس، کردستان، آذربایجان و خراسان اشاره کرد.

شما می‌توانید تجربه‌های گردشگری سلامت را در سایت تجربه کنیم به آدرس www.tajrobekonim.ir ثبت کنید و به دیگران برای تندرستی، سلامتی و فعالیت‌های پیشگیرانه کمک کنید.

گردشگری سلامت فقط محدود به چشمه‌های آب گرم نیست؛ بلکه دوره‌های یوگا و مدیتیشن را نیز می‌توان جزئی از گردشگری تندرستی دانست. کشورهایی مانند تایلند در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند. همچنین اگر فردی بیمار به علت هزینه‌ی کمتر و یا تخصص و تجهیزات پزشکی بهتر برای درمان وارد کشور و شهر دیگری شود جزئی از گردشگری پزشکی است.

در مقاله‌های بعدی بیشتر راجع به گردشگری سلامت، تندرستی، پزشکی خواهیم نوشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجربه کنیم

استارتاپ تجربه کنیم فعالیت خود را از سال 1396 شروع کرد ، تجربه کنیم وبسایتی است که شما می توانید تجربه و مهارت های خود را ثبت و به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر و تماس با پشتیبانی می توانید به وبسایت تجربه کنیم به آدرس www.tajrobekonim.ir مراجعه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]