اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960828268687914

معیارهای خرید یک پکیج تصفیه فاضلاب کارآمد چیست؟

کد: 13960828268687914

https://goo.gl/S8cnim

، تهران , (اخبار رسمی): عدم آگاهی خریداران، حتی در سطوح تخصصی بالا، موجب می‌شود تا انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب از سوی آنها تنها بر اساس برند تجهیزاتی باشد که به نام اروپای غربی شناخته می‌شوند. این امر سبب بروز مشکلاتی در دستیابی به اهداف تعریف شده پروژه مانند کیفیت تجهیزات و اخذ تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست است، خواهد شد.

معیارهای یک شرکت معتبر در خرید یک پکیج تصفیه فاضلاب کارآمد، چیست؟
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

در یک خرید آگاهانه و با توجه به مشخصه‌های تأثیر گذار، کاهش هزینه‌های آتی مرتبط با تعمیرات و نگهداری سیستم به حدی محسوس است که از نقطه نظر مالی، هزینه‌های اولیه را در مدت زمان کوتاهی جبران می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت تصفیه هوشمند آویسا؛ پکیج تصفیه فاضلاب در واقع یک تصفیه خانه‌ی کوچک و قابل حمل متشکل از مخازن و تجهیزاتی است که بر اساس مبانی دقیق علمی‌و تجربی، طراحی و ساخته شده‌اند و هدف اصلی آن حذف آلاینده‌های فاضلاب و دستیابی به استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است.

به نقل از نشریه تخصصی شرکت فنّی و مهندسی تصفیه هوشمند آویسا، پکیج تصفیه فاضلاب یکی از راهکارهای اساسی رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از انواع فاضلاب ها است. اکثر فاضلاب های بهداشتی مناطق مسکونی با جمعیت کم، بخش فاضلاب‌های انسانی مراکز صنعتی، کمپ‌هاو کارگاه‌های ساخت و ساز موقت، معمولا از پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی استفاده می‌کنند.

فارغ از نوع فرآیندی که برای تصفیه انواع فاضلاب از جمله فاضلاب بهداشتی، صنعتی یا کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، از ویژگی‌های مهم این پکیج‌هامی‌توان به اشغال فضای کم، استقرار تجهیزات همراه با پکیج و قابلیت جابجایی این سیستم‌ها اشاره کرد.

همان‌گونه که پیشتر ذکر شد، پکیج‌های تصفیه فاضلاب در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین شهرک‌های مسکونی، مناطق صنعتی، ادارات متوسط و بزرگ، موسسات دولتی و خصوصی و حتی روستاهای کوچک و متوسط  از مشتریان عمده این سیستم‌ها هستند.

عدم آگاهی خریداران این سیستم حتی در سطوح تخصصی بالا، موجب می‌شود تا انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب از سوی آن‌ها تنها بر اساس برند تجهیزاتی باشد که به نام اروپای غربی شناخته می‌شوند. همین امر سبب بروز مشکلاتی برای خریداران در دستیابی به اهداف تعریف شده در پروژه که اصلی ترین آن‌ها کیفیت تجهیزات و اخذ تاییدیه سازمان حفاظت از محیط زیست است، می‌شود. از این رو در ادامه پارامترهای اساسی که معمولاً در امر خرید پکیج تصفیه فاضلاب مغفول می‌ماند، بررسی می‌شود.

1. ابعاد و احجام راکتورها و مخازن

خریداران این تجهیز صنعتی عموماً در مورد جنس سازه مورد استفاده در پکیج تصفیه بسیار موشکافانه عمل می‌کنند؛ اما به جهت عدم آگاهی در خصوص فرآیند مورد استفاده در سیستم و نیازمندی های فرآیندی، از ابعاد مورد نیاز راکتورها غافل می‌شوند. حجم این راکتورها مستقیما روی زمان ماند هیدرولیکی و در نهایت راندمان کلی سیستم، بسته به نوع فرآیند، اثرگذار خواهد بود. به منظور شناخت بیشتر انواع فرآیندها در پکیج تصفیه فاضلاب به این صفحه مراجعه کنید.

2. جنس و ضخامت ورق سازه راکتور

سازه مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب، انواع مختلفی دارد که از جمله پرکاربردترین آن‌هامی‌توان به سازه های فلزی، پلی اتیلنی، فایبرگلاس و بعضاً بتن پیش ساخته اشاره کرد. شاید سازه های فلزی بیشترین محبوبیت را بین خریدارن این تجهیز صنعتی دارا باشند. از سازنده خود تست های مربوط به ضخامت ورق آهنی را درخواست کنید. همچنین طی مراحل ساخت، از پکیج تصفیه فاضلاب در حال ساخت بازدید کرده و بر تست‌های هیدرولیکی نظارت داشته باشید.

3. پوشش سطح سازه و آب بندی

در صورتی که خریدار پکیج تصفیه فاضلاب با سازه فلزی هستید، از موارد مهمی‌که باید به آن توجه داشته باشید، پوشش رنگ مناسب با ضخامت کافی برای سازه فلزی است. این پوشش باید در برابر شرایط نسبتاً اسیدی و خورنده فاضلاب و عوامل محیطی مقاوم باشد. دچار پوسته نشود و زنگ زدگی در آن مشاهده نشود. در غیر اینصورت مطمئن باشید که سازه فلزی، خیلی دوام نخواهد آورد. از سندبلاست پیش از پوشش دهی توسط سازنده، اطمینان حاصل کنید. بر مراحل انجام تست آب بندی نظارت داشته باشید یا تاییدیه های مربوطه را از سازنده درخواست کنید.

4. میزان هوادهی

یکی از عوامل مهم در کارایی فرآیندهای هوازی، میزان هوادهی است. مقدار هوای مورد نیاز برای اکسیداسیون مواد آلی و همچنین نیتریفیکاسیون در پکیج تصفیه فاضلاب مستقیماً بر راندمان تصفیه، اثرگذار است. همواره دقت داشته باشید که بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست مقدار آمونیاک و نیترات را نیز به عنوان یکی از ظوابط تخلیه پساب به محیط زیست رصد می‌کنند. در صورت عدم توجه مهندس طراح به میزان دقیق هوادهی یقیناً در دریافت تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست دچار مشکل خواهید شد.

5. نوع بلوئر و دستگاه هواده

انواع مختلف هوادهی از جمله هوادهی سطحی و هوادهی عمقی در تصفیه خانه های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند که نوع عمقی آن‌هادر پیکج تصفیه فاضلاب متداول‌تر است. بلوئرهای مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب معمولاً از نوع ROOTS و SIDECHANNEL هستند که سازندگاه متفاوتی دارند. با توجه به اهمیت میزان هوادهی حتماً برندهای معتبر را مد نظر قرار دهید. این تجهیز بعد از مدتی مستهلک شده و ظرفیت هوادهی آن کاهش قابل توجهی می‌یابد. در صورتی که مهندس طراح ضرایب اطمینان لازم را در محاسبات خود در نظر نگرفته باشد پس از مدتی نتایج آزمایشات خروجی مطابق استاندارد نخواهد بود که معمولا هم خریداران متوجه اشکال نمی‌شوند. این مشکلات به دلیل عدم استفاده از برند معتبر و در نظر نگرفتن ضرایب اطمینان توسط شرکت سازنده پکیج، رخ می‌دهد.

6. سیستم تزریق هوا

همانگونه که پیشتر ذکر شد، در پکیج تصفیه فاضلاب معمولاً، هوادهی به صورت عمقی و توسط دیفیوزرهای هوا انجام می‌شود. انواع مختلفی از دیفیوزرها با برندهای متفاوت در بازار وجود دارد. به عنوان یک تجربه از یک طراح در نظر داشته باشید، چنانچه دیفیوزرهای نامناسب و معمولا با قیمت پایین تری از طرف سازنده به شما ارائه شد، منتظر هزینه های سرسام آور تعویض دیفیوزرها باشید. قیمت اولیه یک تجهیز شاید اصلی ترین معیار خرید اکثر ما باشد، ولی مطمئن باشید که شادی ناشی از پرداخت هزینه نامعقول، پایدار نخواهد بود.

7. تابلو فرمان، تجهیزات کنترلی و هوشمندسازی

یک پکیج تصفیه فاضلاب متداول، معمولاً بسته به نوع سیستم کنترل و ابزار دقیق، نیازمند بهره بردار است. هر چه قدر کنترل سیستم از حالت دستی به حالت هوشمند تغییر یابد، این نیاز کمتر می‌شود. با توجه به اینکه هوشمند سازی پکیج تصفیه فاضلاب هزینه اولیه بالایی دارد، خریداران و کارفرمایان معمولا از تجهیز سیستم خود به سیستم های کنترلی هوشمند امتناع می‌ورزند. ولی اثرات کاهش هزینه های آتی مرتبط با تعمیرات و نگهداری سیستم به حدی محسوس است که از نقطه نظر مالی، هزینه های اولیه را در مدت زمان کوتاهی جبران می‌کند.

8. سیستم مدیریت لجن

فاضلاب انسانی حاوی جامدات محلول و معلق آلی و غیر آلی است که طی مراحل تصفیه از فاضلاب به شکل لجن مازاد جدا می‌شوند. لجن تولید شده بسته به میزان آلاینده موجود، نوع و میزان فاضلاب متفاوت است. ولی موردی که متاسفانه سازندگان نامعتبر در حوزه تصفیه فاضلاب به شما نمی‌گویند این است که مدیریت این لجن بدون وجود تجهیزات و فرآیندهای مناسب کار بسیار سخت و هزینه زایی است. این سازندگان معمولاً از طمع خریدار به صرف هزینه کمتر، سوء استفاده می‌کنند. مسئله حقیقی این است که پکیج تصفیه فاضلاب طی عملکرد خود، لجنی تولید می‌کند که از نظر زیست محیطی نیاز به تثبیت دارد. اگر سیستم هضم و آبگیری لجن به شما ارائه نشده است، بازرسان محیط زیست شما را به دردسر خواهند انداخت و مجبور به صرف هزینه زیادی برای تخلیه و دفع لجن به خارج از مجموعه خود خواهید بود.

در انتها توصیه‌ی تیم تصفیه هوشمند آویسا به خریداران و کارفرمایان پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی این است که علاوه بر قیمت اولیه پکیج تصفیه فاضلاب، پارامترهای فوق را نیز در نظر داشته باشند. کما اینکه بسیاری از سازمان‌هاو ارگان‌ها اقدام به خرید پکیج با قیمتی کمی‌ ارزانتر کرده‌اند و در نهایت دچار دور تسلسلی برای رفع مشکلات خود شدند که هزینه به مراتب بیشتری گریبان گیر آن‌ها شده است. این در حالی است که هدف پکیج تصفیه فاضلاب رفع مشکلات موجود است و نه ایجاد دردسرهای جدید برای خریدار آن.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تصفیه هوشمند آویسا

مجموعه تصفیه هوشمند آویسا متشکل از بخشهای تخصصی مانند دپارتمان مهندسی آب و فاضلاب و محیط زیست، مهندسی برق و ابزار دقیق، مهندسی مکانیک و تاسیسات است که در گذشته تحت عنوان پیمانکار و مشاور با کارفرمایانی مانند شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و شرکت ملی مس ایران همکاری داشته است. طراحی و ساخت تصفیه خانه ها و پکیج های تصفیه فاضلاب با راهبری اتوماتیک و هوشمند از حوزه های اصلی فعالیت این شرکت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | بهداشت و درمان