اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960911270047914

کاربردهای اصلی فیلتر شنی چیست؟

کد: 13960911270047914

https://goo.gl/ZYiUzx

، تهران , (اخبار رسمی): فیلتر شنی از جمله قدیمی ترین ابزاری بود که بشر با الهام از طبیعت، به خدمت گرفت تا بوسیله آن آب مورد نیاز خود را تصفیه کند. به نقل از نشریه‌ی تخصصی شرکت مهندسی تصفیه هوشمند آویسا، فیلتر شنی جزء جدایی ناپذیر اکثر سیستم‌های تصفیه آب و پساب است که استفاده از آن رو به گسترش است.

کاربردهای اصلی فیلتر شنی چیست؟
فیلتر شنی با بدنه فلزی و فایبرگلاس

نظر به اینکه فیلتر شنی با وجود کاربردهای فراوان، هنوز هم برای برخی از افراد و سازمان ها کاملاً شناخته شده نیست؛ به همین جهت بسیاری اشخاص از فواید استفاده از این تجهیز سودمند محروم هستند

فیلتر شنی از جمله قدیمی‌ترین ابزاری بود که بشر با الهام از طبیعت، به خدمت گرفت تا بوسیله آن آب مورد نیاز خود را تصفیه نماید. امروزه این تجهیز پرکاربرد در صنعت، کشاورزی، مراکز تفریحی و منازل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به نقل از نشریه تخصصی شرکت مهندسی تصفیه هوشمند آویسا،  انواع مختلفی از فیلتر شنی با اندازه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع ابتدایی‌تر این فیلترها، فیلتر شنی کند و تند هستند. فیلتر شنی تند هنوز هم به طور گسترده‌ای در تصفیه خانه‌های شهری مورد استفاده هستند. برای مقادیر کمتر آب معمولاً از فیلتر شنی تحت فشار استفاده می‌شود. از فیلتر شنی تحت فشار برای کدورت زدایی و تصفیه پیشرفته فاضلاب نیز استفاده می‌شود.

 نظر به اینکه فیلتر شنی با وجود کاربردهای فراوان، هنوز هم برای برخی از افراد و سازمان‌ها کاملاً شناخته شده نیست، به همین جهت بسیاری اشخاص از فواید استفاده از این تجهیز سودمند محروم هستند. در ادامه 7 مورد از موقعیت‌هایی که می‌توان در آن ازفیلتر شنی برای تصفیه و بهبود کیفی آب و استفاده مجدد از آب بهره گرفت، اشاره می‌کنیم.

1. تصفیه آب استخر

آب استخرهای عمومی‌و خانگی، پس از چندین بار استفاده دچار آلودگی می‌شوند که عمدتاً شامل جامدات معلق، پوست بدن، مو و ذرات خاک و گرد و غبار هستند. با عبور این آب از بستر فیلتر شنی استخر به راحتی می‌توان اقدام به جداسازی این آلاینده‌ها از آب کرده و آن را مجدداً مورد استفاده قرار داد.

2. پیش تصفیه آبیاری قطره‌ای

مهم نیست منبع تامین آب مورد نیاز فضای سبز، آب چاه باشد یا فاضلاب تصفیه شده. برای اینکه نازل‌های سیستم آبیاری قطره‌ای شما به علت وجود جامدات معلق  در آب دچار گرفتگی نشود، باید از فیلتر شنی استفاده کنید. فیلتر شنی تحت فشار برای این مورد، بهترین گزینه است.

3. منازل

در برخی از مناطق به جهت قدمت بالای سیستم لوله‌کشی، ممکن است در آب شرب منازل، پوسته‌های زنگ آهن و گل و لای مشاهده شود. تنها راهکار مناسب رفع چنین کدورت و جامداتی، یک فیلتر شنی کوچک است که با هزینه‌ای بسیار پایین، قادر به رفع کدورت مقادیر بسیار بالای آب مصرفی منازل هستید.

4. آب ورودی به بویلرها

در صورتی که آب ورودی به بویلرها از کیفیت مناسبی از نقطه نظر کدورت برخوردار نباشد، یک روش استاندارد برای رفع کدورت و کاهش آسیب ناشی از ورود جامدات معلق به تاسیسات منازل، ادارات و موسسات، استفاده از واحد فیلتر شنی است. استفاده از فیلتر شنی پیش از تاسیسات منازل و ادارات، خیال شما را از بابت بسیاری از هزینه‌های غیر مترقبه تاسیساتی، راحت می‌کند.

5. تصفیه‌ی ثالثیه فاضلاب

زمانی که نیاز به انجام تصفیه بیشتر بر روی پساب تصفیه شده باشد، یکی از ضروری‌ترین واحدهای عملیاتی، فیلتر شنی است. فیلتر شنی با حذف جامدات و لخته‌هایی که به نوعی از واحد ته نشینی فرار کرده‌اند، کیفیت پساب را به طرز شگفت انگیزی بهبود می‌بخشند.

6. پیش تصفیه آب شیرین کن‌ها

یکی از واحدهای پیش تصفیه اصلی و ضروری قبل از RO، فیلتر شنی است. از آنجایی که ممبران‌های RO بسیار حساس هستند، با قرار دادن مراحل متوالی پیش تصفیه که از مهم‌ترین آن‌ها فیلتر شنی را می‌توان نام برد، امکان بروز صدمات جبران ناپذیر به ادوات و ممبران RO تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

7. تصفیه‌ی آب خاکستری

امروزه کمبود آب سبب شده است تا اقبال به استفاده مجدد از آب خاکستری بیشتر شود. هر چند که فیلتر شنی به تنهایی نمی‌تواند یه سیستم تصفیه آب خاکستری باشد، امّا در مناطقی که از آب خاکستری تصفیه شده است؛ تنها برای آبیاری فضای سبز (غیر از محصولات کشاورزی) که فاصله آن تا محل زندگی افراد زیاد باشد، استفاده می‌شود. حداقل کاری که برای تصفیه و استفاده مجدد از آب خاکستری می‌توان انجام داد، استفاده از فیلتر شنی است.

7 موردی که برای شما توضیح دادیم، تمام کاربردهای فیلتر شنی نبودند؛ ولی می‌تواند ایده‌ای برای کاربردهای مورد انتظار به شما بدهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان تصفیه هوشمند آویسا (02188223298)  تماس گرفته و توضیحات تکمیلی و کاتالوگ‌های مربوط به واحد‌های مختلف فیلتر شنی را از آن‌ها درخواست کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تصفیه هوشمند آویسا

مجموعه تصفیه هوشمند آویسا متشکل از بخشهای تخصصی مانند دپارتمان مهندسی آب و فاضلاب و محیط زیست، مهندسی برق و ابزار دقیق، مهندسی مکانیک و تاسیسات است که در گذشته تحت عنوان پیمانکار و مشاور با کارفرمایانی مانند شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و شرکت ملی مس ایران همکاری داشته است. طراحی و ساخت تصفیه خانه ها و پکیج های تصفیه فاضلاب با راهبری اتوماتیک و هوشمند از حوزه های اصلی فعالیت این شرکت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | بهداشت و درمان