اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961003272917914

سختی گیر آب را بشناسید

کد: 13961003272917914

https://goo.gl/PCXQ6t

، تهران , (اخبار رسمی): سختی بالای آب یکی از پارامترهای کیفی آب است که مصرف کننده خانگی و صنعتی را دچار مشکل می‌سازد. به نقل از نشریه تخصصی تصفیه هوشمند آویسا، دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت موفق به ارتقاء سیستمی انواع سختی گیر شده است. مشکلات عمده‌ی سختی آب در واقع گریبان گیر صنایع و ادارات بزرگ است.

سختی گیر
سختی گیر رزینی

دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت در بهبود کارکرد و کاهش هزینه تمام شده سختی گیرهای خود به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته که با طراحی دقیق و کارایی حداکثری موجب کاهش قیمت این محصول شده است

سختی آب عمدتاً به حضور یون‌های کلسیم و منیزیم همراه با آنیون‌های کربنات، بی کربنات، سولفات و .... اطلاق می‌شود که مقادیر بالای آن باعث ایجاد رسوب بر روی سطوح، لوله‌ها، دیگ‌های بخار، سیستم‌های تهویه می‌شود و هزینه‌های مرتبط با تعمیرات و نگهداری را در ساختمان‌ها و کارخانجات به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

مشهودترین اثر سختی بالای آب در منازل به صورت کف نکردن صابون و یا رسوب در کتری‌ها و یا شیرآلات قابل مشاهده است که عمدتاً مربوط به بخشی از سختی می‌شود که تحت عنوان سختی کربناتی شناخته شده و تحت اثر تغییر دما یا فشار، بر روی سطوح و لوله‌ها رسوب می‌کنند. بخش دیگری از سختی نیز تحت عنوان سختی غیر کربناتی است که با افزایش دما ترسیب نمی‌شود.

مشکلات عمده‌ی سختی آب در واقع گریبان گیر صنایع و ادارات بزرگ است. دیگ‌های بخار، آسیب‌های جدی از جنبه سختی آب می‌بینند که هم هزینه‌های مرتبط با انرژی و هم تعمیرات و نگهداری را افزایش می‌دهد. این مشکلات در خصوص سیستم‌های تهویه مرکزی که عمدتاً تجهیزات گران قیمتی محسوب می‌شوند نیز صادق است.

برخی از صنایع نیز محصولاتی تولید می‌کنند که به آب با سختی پایین نیاز دارد. وجود سختی آب در پروسه تولید این صنایع، موجب تخریب محصول نهایی یا کاهش کیفی آن می‌شود که در نهایت از نظر تجاری و مالی به هیچ وجه مورد دلخواه متولیان آن صنایع نیست.

راهکارهای مختلفی برای رفع مشکل سختی در مجتمع‌های مسکونی، ادارات و صنایع مورد استفاده قرار گرفته‌اند که بسته به نوع و شرایط، راندمان و هزینه‌ی متفاوتی دارند. از جمله روش‌های سختی‌گیری می‌توان به آب شیرین‌کن‌ها یا سیستم RO، سختی‌گیرهای رزینی، سختی‌گیرهای الکترومغناطیس، سیستم‌های آب مغناطیس، الکترودیالیز و سختی‌گیری شیمیایی اشاره کرد.

در بین روش‌های مختلف سختی‌گیری آب، سختی‌گیر رزینی به واسطه قابلیت اطمینان بالا، هزینه ساخت پایین، سهولت کاربری و نیاز به فضای کم از اقبال بسیار خوبی در بین مصرف کنندگان برخوردار است. در عین حال این سختی‌گیرها دارای مشکلاتی نیز هستند.

 نشریه تخصصی تصفیه هوشمند آویسا افزود، دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت در بهبود کارکرد و کاهش هزینه تمام شده سختی‌گیر‌های خود به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است. این سختی‌گیر‌ها علاوه بر طراحی دقیق که موجب کارایی حداکثری این سختی‌گیر‌ها شده است، با ایجاد تغییرات سیستماتیک، باعث کاهش هزینه‌های تمام شده و در نتیجه کاهش قیمت این سختی‌گیرها می‌شود.

این سختی‌گیرها از دو جنس فلزی و FRP و در ظرفیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. همچنین سختی‌گیرهای تصفیه هوشمند آویسا برای مصارف خاص صنایع، به صورت اختصاصی طراحی و ساخته می‌شوند.

به نقل از نشریه تخصصی تصفیه هوشمند آویسا، عدم توجه به مسائلی که سختی آب برای تجهیزات، لوله‌ها و مخازن ایجاد می‌کند، باعث بروز آسیب‌های جدی سیستم‌های صنعتی شده و هزینه‌های گزافی را بر صاحبان صنایع و متولیان امر تحمیل می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تصفیه هوشمند آویسا

مجموعه تصفیه هوشمند آویسا متشکل از بخشهای تخصصی مانند دپارتمان مهندسی آب و فاضلاب و محیط زیست، مهندسی برق و ابزار دقیق، مهندسی مکانیک و تاسیسات است که در گذشته تحت عنوان پیمانکار و مشاور با کارفرمایانی مانند شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و شرکت ملی مس ایران همکاری داشته است. طراحی و ساخت تصفیه خانه ها و پکیج های تصفیه فاضلاب با راهبری اتوماتیک و هوشمند از حوزه های اصلی فعالیت این شرکت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی