اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960903269227447

تولید نرم افزار ملی در حوزه Weight & Balance

کد: 13960903269227447

https://goo.gl/CvCdyv

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر گشتاور بارها، مسافران و ... به طور دستی محاسبه می‌شود؛‌ اما به زودی با استفاده از نرم‌افزار Weight & Balance محل مرکز ثقل هواپیما و توزیع بهینه بار در انبارهای هواپیما را به طور دقیق محاسبه خواهد شد.

تولید نرم افزار ملی در حوزه Weight & Balance
✅راه اندازی سیستم Weight&Balance

در حال حاضر گشتاور بارها، مسافران و ... به طور دستی محاسبه می‌شود که ما با این نرم‌افزار به طور دقیق محل مرکز ثقل هواپیما و توزیع بهینه بار در انبارهای هواپیما را به طور دقیق محاسبه خواهیم کرد.

به نقل از روابط عمومی‌شرکت فرانگر، مدیر این شرکت علی تیماچ‌چی‌، در رابطه با تولید نرم‌افزار WEIGHT&BALANCE گفت: فرانگر با تمرکز بر شناخت مشکلات و کاستی‌های موجود در صنعت هوایی و گردشگری، اقدام به تحلیل و تولید نرم‌افزارهای جدید و منحصر به ‌فردی جهت تسهیل کار خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی در بخش‌های مختلف کرده است. در ابتدا فرانگر فعالیت خود را با تولید انواع مختلف نرم‌افزار آژانس هواپیمایی شروع کرد. شرکت فرانگر از حدود 4 سال قبل شروع به انجام مطالعات در حوزه‌ی صنعت هوایی کرد و در طول این چند سال با نیازسنجی که صورت گرفت مشخص شد که نرم‌افزاری به نام نرم‌افزار کنترل و پذیرش مسافر (dcs) در شرکت‌های هواپیمایی کشور برای بهبود ارائه‌ی خدمات آنان و همچنین راحتی و آسایش مسافران بسیار ضروری است.

در طی فرآیند طراحی و توسعه این محصول مشخص شد که ماژول دیگری به نام WEIGHT&BALANCE نیز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی است. وظیفه‌ی این نرم‌افزار توزیع بار به صورت بهینه در هواپیما است که موجب می‌شود گشتاور حاصل از بارها در محدوده ایمن برای انجام پرواز قرار گیرد.

وی در همین رابطه افزود: در آغاز کار متوجه شدیم برای تولید این نرم‌افزار باید یک سری مطالعه‌ی دقیق و بروز در خصوص استاندارها و قوانین بین‌الملی کسب کنیم که در همین راستا فاز مطالعاتی آن حدود یک سال به طول انجامید. در این مرحله از نظرات کارشناسان این حوزه و مختصصین شاغل در واحد لود کنترل شرکت‌های هواپیمایی استفاده شد تا به فرمولی و قاعده‌ای جامع دست یابیم که بتوان از آن برای کنترل توزیع بار برای انواع مختلف هواپیما استفاده کرد.

تیماچ‌چی با اشاره به اینکه برنامه‌نویسی این پروژه با یک تیم ده نفره از نخبگان دانشگاه‌های مطرح کشور آغاز شد، بیان کرد: در حال حاضر گشتاور بارها، مسافران و ... به طور دستی محاسبه می‌شود که ما با این نرم‌افزار به طور دقیق محل مرکز ثقل هواپیما و توزیع بهینه بار در انبارهای هواپیما را به طور دقیق محاسبه خواهیم کرد.

او افزود به کمک این نرم‌افزار با استفاده از یک الگوریتم، توزیع بار و مسافر در هواپیما را پیشنهاد دهد به طریقی که محل مرکز ثقل هواپیما در محدوده‌ی ایمن برای پرواز قرار گیرد. همچنین این نرم‌افزار قادر است گزارش‌های مختلفی از جمله load instructin report را بر طبق استاندارد انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) ارائه دهد که می‌تواند برای انجام بهتر خدمات واحد لود کنترل شرکت‌های هواپیمایی مفید واقع شود.

طبق گفته‌ وی؛ ایمنی پرواز استفاده حداکثری از ظرفیت حمل بار هواپیما و همچینین صرف جویی در مصرف سوخت آن از جمله مزیت‌های این نرم‌افزار در صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرانگر

شرکت فرانگر با ارائه راهکارهای نوین در صنعت هوایی و گردشگری در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. فرانگر با تمرکز بر شناخت مشکلات و کاستی‌های موجود در صنعت هوایی و گردشگری، اقدام به تحلیل و تولید نرم‌افزارهای جدید و منحصر به ‌فردی جهت تسهیل کار خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی در بخش های مختلف نموده است. فرانگر بر آن است تا با تکیه بر شایستگی‌ها و نیروی انسانی متخصص خود، در زمینه‌ی طراحی و تولید نرم‌افزارهای تخصصی از لحاظ کیفیت، حجم فروش، پشتیبانی محصولات و رضایت مشتریان، پیشرو باشد و گامی نو در جهت پیشبرد اهداف صنعت هواپیمایی و گردشگری کشور بردارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]