اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960913270327757

ارتودنسی ثابت چگونه دندان ها را صاف و مرتب می کند؟

کد: 13960913270327757

https://goo.gl/azMS1e

، تهران , (اخبار رسمی): ارتودنسی به مرور زمان دندان‌ها را حرکت می‌دهد و آنها را صاف و مرتب می‌کند. با دیدن براکت‌های ارتودنسی ثابت ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که براکت چگونه می‌تواند دندان‌ها را حرکت داده و صاف کند؟ در مقاله پاسخ سوال خود را می‌خوانید.

ارتودنسی ثابت چگونه دندان ها را صاف و مرتب می کند؟
دستگاه ارتودنسی ثابت

هنگامی که سیم‌ها براکت را می‌کشند، دندان‌هایی که به براکت متصل هستند نیز کشیده می‌شوند. در واقع براکت به عنوان دستگیره‌ی دندان عمل می‌کند تا از طریق آن دندان را به جهت مورد نظر بکشیم.

ارتودنسی ثابت چگونه دندان‌ها را صاف و مرتب می‌کند؟
طبق گفته‌ی دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت چهار جز اصلی دارد که عبارتند از؛

  1.     براکت
  2.     باندینگ یا بند فلزی
  3.     سیم (آرچ وایر)
  4.     حلقه کشی لیگاچور (به الاستیک لیگاچور یا اورینگ نیز شناخته می‌شود)

براکت:

براکت که به سطح جلویی دندان معمولا چسبانده می‌شود و از جنس فلز یا سرامیک است. 

باندینگ یا بند فلزی:

باندینگ و بند دو روش اتصال براکت‌ها به دندان‌ها (بسته به موقعیت دندان) هستند.

سیم:

سیم نازک فلزی که به آن آرچ وایر نیز می‌گویند، براکت‌ها را به هم متصل کرده و از طریق آنها به دندان‌ها فشار وارد می‌کند. وجود سیم ارتودنسی باعث شده بسیاری افراد درمان ارتودنسی را به عنوان سیم کشی دندان‌ها بشناسند. 

Oring یا لیگاچور:

حلقه کشی یا الاستیک یک حلقه شفاف یا رنگی کوچک است که دور براکت قرار می‌گیرد تا سیم را در جای خود نگه دارد. لیگاچور پلاستیکی معمولا در هر بار مراجعه به ارتودنتیست تعویض می‌شود. برخی انواع براکت‌ها نیازی به لیگاچور ندارد و دارای صفحاتی هستند که کار آن را انجام می‌دهند. مانند سیستم دیمون.

هنگامی‌ که سیم‌ها براکت را می‌کشند، دندان‌ها که به براکت متصل هستند نیز کشیده می‌شوند. در واقع براکت به عنوان دستگیره‌ی دندان عمل می‌کند تا از طریق آن دندان را به جهت مورد نظر بکشیم. گاهی اوقات از حلقه کشی یا فنر برای اعمال نیروی بیشتر در جهت خاص استفاده می‌شود. (این حلقه کشی بزرگتر از حلقه لیگاچور است). سیستم ارتودنسی ثابت نیروی ملایم، اما مداوم به دندان‌ها وارد می‌کند که به مرور زمان باعث حرکت دندان‌ها به موقعیت مورد نظر می‌شود. گهگاهی ممکن است در درمان ارتودنسی نیاز به وسایل اضافی از جمله هدگیر، پیچ‌های داخل دهانی و ... باشد تا جلوی حرکت برخی دندان‌ها گرفته شود و یا حرکت بعضی دندان‌ها تسهیل شود.                                                                                

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران است که با رتبه سوم آزمون دستیاری دندانپزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده و با رتبه عالی فارغ التحصیل شده است. ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی