اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961002272767757

مکانیزم براکت های ارتودنسی دیمون

کد: 13961002272767757

https://goo.gl/qtPxuC

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از برترین انواع ارتودنسی، ارتودنسی دیمون است که در صورت صلاح دید متخصص ارتودنسی می‌تواند گزینه خوبی برای درمان بسیاری از ناهنجاری‌ها باشد.

مکانیزم براکت های ارتودنسی دیمون
ارتودنسی دیمون

برتری اصلی ارتودنسی دیمون صرفه جویی در زمان و بستن سریع‌تر، کاهش سطوح نیروی وارده به دندان‌ها به خصوص در مراحل اولیه‌ی درمان، کمک به بهداشت دهانی بهتر و درمان راحت‌تر است

عمده‌ی درمان‌های ارتودنسی به صورت ثابت هستند. برای حرکات و جابه جایی دقیق دندان‌ها و حرکت ریشه‌ی آنها معمولا از درمان ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود. وسیله‌ی اصلی که برای این منظور به کار می‌رود را براکت می‌نامند. با استفاده از براکت‌هایی که به دندان چسبانده می‌شوند و سیم‌هایی از جنس نیکل تیتانیوم و استنلس استیل که در شیار آنها قرار می‌گیرند و با به کارگیری  بعضی وسایل کمکی دیگر از جمله الاستیک‌ها و فنرهای فلزی می‌توان دندان‌ها را حرکت داد. 
به گفته‌ی دکتر همت پور متخصص ارتودنسی براکت‌ها معمولا فلزی و از جنس استنلس استیل هستند؛ ولی برای اینکه ظاهر بهتری داشته باشند و کمتر دیده شوند، از جنس سرامیک و یا کامپوزیت‌های فشرده که هم‌رنگ دندان هستند نیز ساخته می‌شوند. براکت‌های هم‌رنگ دندان بیشتر برای بزرگسالان که خواهان این هستند که براکت‌ها کمتر دیده شوند، به کار می‌روند. در داخل براکت‌های هم‌رنگ دندان نیز می‌توان از سیم‌های فلزی روکش‌دار هم‌رنگ استفاده کرد. براکت‌های هم‌رنگ دندان گران‌تر هستند و کار با آنها سخت‌تر است. براکت‌ها را اعم از فلزی یا هم‌رنگ دندان با مواد کامپوزیتی که آنها نیز هم‌رنگ دندان هستند، به دندان‌های فرد می‌چسبانند.  
براکت‌های دیگری نیز هستند که با نام ارتودنسی دیمون شناخته می‌شوند. براکت‌های ارتودنسی دیمون به انواعی از براکت‌ها گفته می‌شود که به هیچ گونه الاستیک یا سیم جهت اتصال نیاز ندارند. در این گونه براکت‌ها یک مکانیزم داخلی جهت باز و بسته کردن تعبیه شده است. برتری اصلی این براکت‌ها شامل صرفه جویی در زمان و بستن سریع‌تر، کاهش سطوح نیروی وارده به دندان‌ها به خصوص در مراحل اولیه درمان، کمک به بهداشت دهانی بهتر و درمان راحت‌تر است. یکی از برترین انواع ارتودنسی، ارتودنسی دیمون است که در صورت صلاح‌دید متخصص ارتودنسی می‌تواند گزینه خوبی برای درمان بسیاری از ناهنجاری‌ها باشد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران است که با رتبه سوم آزمون دستیاری دندانپزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده و با رتبه عالی فارغ التحصیل شده است. ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی