اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971124347387757

همه چیز در مورد درمان ارتودنسی با روش دیمون

کد: 13971124347387757

https://goo.gl/rbgNNK

، تهران , (اخبار رسمی): روش ارتودنسی دیمون در واقع ترکیبی از مهندسی پزشکی و علم ارتودنسی است. ویژگی خاص این روش، نحوه اتصال سیم به براکت است، به نحوی که در این سیستم به جای اتصال به وسیله اورینگ از درپوش‌هایی که بر روی خود براکت طراحی شده استفاده می‌شود و سیم ارتودنسی آزادی عمل بیشتری از نظر حرکت در داخل براکت دارد.

همه چیز در مورد درمان ارتودنسی با روش دیمون
دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

روش ارتودنسی دیمون از نظر ثابت بودن (غیر متحرک بودن) به روش ارتودنسی ثابت متداول شباهت دارد ولی تفاوت اصلی این دو روش در مکانیسم است که در روش ارتودنسی دیمون به کار گرفته شده که توضیح آن داده شد

به گفته دکتر سیامک همت پور؛ متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت، روش ارتودنسی دیمون از نظر ثابت بودن (غیر متحرک بودن) به روش ارتودنسی ثابت متداول شباهت دارد ولی تفاوت اصلی این دو روش در مکانیسم است که در روش ارتودنسی دیمون به کار گرفته شده که توضیح آن داده شد.

مزایای استفاده از ارتودنسی دیمون

یکی از مهمترین مزیت‌های این روش ارتودنسی، بهداشت بهتر و راحت‌تر است که به دلیل عدم استفاده از اورینگ است. دیگر مزیت روش دیمون احساس فشار کمتر و راحتی بیمار است. با توجه به استفاده از سیم‌های سوپر الاستیک، عدم وجود اورینگ و آزادی بیشتر سیم داخل براکت، معاینات بیمار در فواصل زمانی طولانی‌تر امکان‌پذیر است.

معایب استفاده از ارتودنسی دیمون

مهمترین ایراد وارد شده به این روش قیمت بالای این نوع از درمانی ارتودنسی است. در این روش متخصص ارتودنسی کنترل کمتری در تصحیح چرخش‌های دندانی داشته و جزئیات نهایی درمان تا حدودی سخت‌تر قابل دستیابی است.

برخی از باورهای غلط در مورد ارتودنسی دیمون

ادعاهایی همچون کاهش زمان درمان و تبدیل طرح درمان ارتودنسی از روش کشیدن دندان به روش بدون کشیدن و امکان تغییر درمان جراحی به غیر جراحی، کاملا بی اساس و غیر علمی است و عوام فریبانه است.

در عین حال نباید از پاره‌ای مزایای این روش البته در کنار مبلغ بالای آن، در معدود ناهنجاری‌هایی که می‌تواند تا حدودی موثر باشد غافل شد.

نکته مهم پایانی در مورد درمان ارتودنسی با روش دیمون

طرح درمان ارتودنسی با توجه به تشخیص متخصص ارتودنسی شخص را به داشتن دندان‌های مرتب نزدیک می‌کند. ارتودنتیست در صورت داشتن آگاهی کامل از محاسن و معایب این روش و عدم وجود اهداف بیزنسی و جذب بیمار، پس از بررسی کامل و معاینات منظم بهترین روش را می‌تواندبرای بیمار خود انتخاب خواهد کرد.

به طور خلاصه نظر شخصی دکتر سیامک همت پور در مورد این سیستم به این شکل خلاصه می‌شود که وی در کل ادعاهای ذکر شده‌ای که جنبه تجاری دارند را کاملا رد می‌کند و می‌گوید مزایای این روش نسبت به کارایی و گاهی سختی کار مگر در پاره‌ای از ناهنجاری‌های بسیار خاص بیشتر نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران است که با رتبه سوم آزمون دستیاری دندانپزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده و با رتبه عالی فارغ التحصیل شده است. ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی