اخذ مدرک تحصیلی قانونی و صحیح

کد: 13960928272327912

https://goo.gl/BZTTdL

، تبریز , (اخبار رسمی): هر دانش ­آموخته‌ای برای تثبیت و بهره گیری از حقوق معنوی حاصل از تحصیل خود، نیازمند دریافت مدارکی است که سپری کردن دوره‌ها و مدارج علمی مربوطه توسط وی را تأیید کند و به مثابه‌ یک امتیاز اجتماعی، تفاوت او را با سایر افراد جامعه که در آن حوزه‌ی خاص تخصصی کسب نکرده‌اند، یا دانشی ندارند مشخص کند.

اخذ مدرک تحصیلی
اخذ مدرک تحصیلی

کسانی که دغدغه‌ی اخذ مدرک تحصیلی، تحصیلات تکمیلی و ارتقای دانش تخصصی را دارند، لاجرم با مسائل جانبی این فضا و الزامی‌بودن ثبت مدارج و مدارک تحصیلی نیز آشنا هستند. مدرک تحصیلی علاوه بر این کاربرد خاص، تضمین کننده‌ی امتیازات متعدّد دیگری برای شخص دانش آموخته است. این امتیازات بسته به فضای علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه‌ای که شخص در آن حضور دارد و یا در آن تحصیل کرده، متفاوت و متغیّر هستند.

اخذ مدرک تحصیلی یک الزام برای دنیای نوین است. لیکن باید توجه داشت که این کار، صرفاً با محوریت شخصی که مدرک را نیاز دارد و مؤسسه ی آموزشی صادر کننده‌ی مدرک صورت می­‌پذیرد و نقش افراد دیگری در آن به هیچ وجه قابل توجیه نیست. تلاش دانشجو و یا هنرآموز در کسب و دریافت دانش از متخصصین و اساتید، در قالب یک سازمان آموزشی منسجم، نهایتاً منجر به اخذ مدرک تحصیلی خواهد شد و اعتبار این مدرک نیز منوط به تأیید نهادهای معتبر دولتی و یا جهانی است. هر سازوکار دیگری که خارج از مدار یاد شده باشد، به نوعی خلاف واقع و یا تلاش برای فریب کاری خواهد بود.

همچنین بخوانید : گرایش‌های رشته مهندسی پزشکی، شرایط ورود و بازارکار

امروزه با توسعه‌ی امر آموزش و ورود مؤسسات خصوصی به این حوزه، روند اخذ مدرک تحصیلی قانونی و صحیح، قدری سرعت یافته است. به نحوی که علاوه بر حضور در دوره‌های آموزش همگانی و دولتی که در قالب وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌توانند وجود داشته باشند، افراد می‌توانند در دوره‌های آموزشی ویژه‌ای که مؤسسات خصوصی و تخصصی برگزار می‌کنند، شرکت جسته و به دریافت مدرک معتبر در یک یا چند رشته ی فنّی یا غیر فنی مبادرت ورزند.

نتیجه‌ی اول و منطقی آن است که به سبب اهمی‌ت ویژه‌ی مدارک مکتسبه از مؤسسات خصوصی، این قیمت نسبتاً بالا برای افرادی که انگیزه \‌ی کامل دریافت چنین مدارکی را ندارند، یک محدودیت اولیه ایجاد کرده و سبب می‌شود، تنها افرادی که هم از لحاظ نرم افزاری و ذهنی و هم از منظر سخت افزاری و مالی آماده‌ی آموختن محتوای این دوره‌ها هستند، دست به اقدام بزنند. نتیجه­‌ی دوم، منطقاً ارتباط مستقیمی‌ با اصل آموزش ندارد و تنها با موضوع هزینه‌های آن مرتبط است.

طمع دریافت مبالغ و هزینه‌ها سبب شده تا اصل آموزش در برخی مؤسسات به حاشیه رفته و موضوع کسب درآمد برای متصدیان مؤسسات، به محور فعالیت اقتصادی بدل شود. یعنی در این حوزه نیز مانند حوزه‌ی آموزش همگانی، فعالیت‌های غیر آموزشی و یا شبه آموزشی جای اصل آموزش را گرفته و در حال خدشه‌دار کردن فرهنگ آموزش حرفه‌ای است. لازم به ذکر است که چون فعالیت مؤسسات آموزشی غیردولتی عمدتاً با فاکتورهای فعالیت صنفی سنجش می‌شود، شیوه‌ی برخورد با آن نیز تا حدودی صبغه‌ی صنفی و حتی مالی یافته است. لذا در نهایت، تنها هشیاری فرد نیازمند مدرک و آموزش است که می‌تواند، اصالت فعالیت این مؤسسات و محتوای دوره‌های آنان را بسنجد و از گرفتاری فرد در دام مؤسسات نامعتبر، دوره‌های بی محتوا و مدارک جعلی جلوگیری کند.

هشیاری و دقت، تنها راهکار مصون ماندن از چالش‌ها و آسیب‌های جریانات یاد شده است. ضمناً باید دقت داشت که منظور از هشیاری، خودداری از شرکت در دوره‌های آموزشی مؤسسات خصوصی نیست. دقت نیز به معنای نفی صحت و سلامت فعالیت چنین مؤسساتی نیست. آگاهی لازم برای یک انتخاب درست است که منظور ما از هشیاری را به درستی تعبیر خواهدکرد. در واقع هشیاری فرد در انتخاب دوره‌های آموزشی  و ارتباط گرفتن با مؤسسات معتبر، راه اصلی و مطمئن برای شرک در یک دوره‌ی آموزشی قانونی است.

موسسه‌ی ساماندهی طرح تعیین سطح و معادل‌سازی ایرانیان

مؤسسه‌ی ایرانیان با شماره‌ی ثبت 41499، از جمله مؤسساتی است که در زمینه‌های اعطای گواهینامه‌ی حرفه‌ای و تخصصی، ترجمه و معادل‌سازی مدارک تحصیلی و برگزاری دوره‌های پیشرفته‌ی مدیریتی با اعطای گواهی بین المللی فعالیت می‌کند. در هر کدام از حوزه‌های یاد شده، اعتبار قانونی و سابقه‌ی این مؤسسه تضمین کیفیت و اصالت مدارکی خواهد بود که به شما اعطاء خواهند شد.

خدمات مؤسسه‌ی ایرانیان، قطعاً جایگزین درست، قانونی و مناسبی برای مدارک جعلی، دوره‌های با ریسک بالا و آموزشگاه‌های نامعتبر هستند. این مؤسسه در قالب هشت دپارتمان آموزشی و معادل‌سازی در زمینه‌های هنر، زیان، مدیریت، طب سنتی، علوم طبیعی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و علمی‌و کاربردی به اعطای گواهی و معادل‌سازی مدارک تحصیلی دانشجویان و دانش پذیران مشغول است.

ذیلاً برخی از فعالیت‌ها و گواهی‌های علمی‌ صادره از سوی این مؤسسه تشریح شده است و شرایط هریک به طور مختصر ارائه خواهد شد؛

اعطای گواهینامه

این مؤسسه گواهی‌های خاصی را در زمینه‌های متعدّد به دانش پذیران خود اعطاء می‌کند. از جمله می‌توان به گواهینامه‌ی همسطح دانش‌های کاربردی، گواهی خبرگی طب سنّتی، گواهینامه‌ی MBA  و DBA، گواهی آموزش کارکنان دولتی و گواهی پایان دوره‌های آموزشی اشارهکرد.

همچنین بخوانید : گرایش‌های رشته باستان شناسی، شرایط ورود و بازارکار

مؤسسه‌ی ایرانیان در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و افزایش سطح علمی‌ کارکنان دولتی، خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد و در ضمن این آموزش، گواهینامه‌های همسطح نیز اعطاء می­کند. پروسه‌ی دریافت این گواهینامه‌ها، مدت زمان آموزش و اعطای گواهی، استعلام‌های مورد نیاز در هر زمینه، تعرفه‌ها و هزینه‌های شرکت در دوره‌ها و نهایتاً مدارک و ملزومات شرکت در این دوره به طور دقیق در پایگاه اینترنتی مؤسسه‌ی تعیین و ارتقای سطح دانش تخصصی و مهارت‌های کاربردی ایرانیان، به آدرس www.moadelsazi.com تشریح شده است.

گواهینامه‌ی پایان دوره

طی کردن دوره‌های آموزشی در هر مؤسسه و سازمانی، علاوه بر اینکه دارای مزایایی است، باید برخوردار از ضوابط و شرایط منطقی و قانونی نیز باشد. از واضح‌ترین این شرایط اعطای مدرکی است که سپری کردن ساعات آموزشی و کسب دانش لازم برای مدرک مورد نظر را توسط شخص متقاضی، تأیید کند و اعلام کند که این شخص، در این زمینه‌ی خاص، دارای تخصص و مهارت شده است. مؤسسه‌ی ایرانیان نیز با اشراف به این الزام، پس از برگزاری هر دوره‌ی آموزشی، به دانش آموختگان و دانش پذیران خود، گواهی پایان دوره‌ی آموزش اعطا کرده و بدین طریق، پروسه‌ی آموزش و کسب مهارت توسط فرد متقاضی را تأیید می‌‌کند.

دپاتمان‌های موسسه‌ی ایرانیان

هر کدام از دپارتمان‌های مؤسسه‌ی ایرانیان، به طور تخصصی در رشته‌های مختلفی به امر آموزش و اعطای گواهی‌نامه‌ی معتبر مشغول هستند.

دپارتمان هنر

در این دپارتمان، گواهی‌های متنوّعی در رشته‌های طراحی و دوخت، نقاشی، موسیقی، فرش، صنایع دستی، عکاسی، تئاتر و سینما، به متقاضیان اعطاء می‌شود.

دپارتمان زبان

در این دپارتمان، دو رشته‌ی اصلی زبان‌های خارجی –که طبیعتاً شامل زبان‌های مورد نیاز متقاضی خواهد بود- و نیز زیان و ادبیات فارسی آموزش داده شده و مدارک معتبر بین المللی و یا مدارک معادل آن به دانش پذیران اعطا می‌شود.

دپارتمان مدیریت

این دپارتمان در ردیف دپارتمان‌های قابل توجه موسسه‌ی ایرانیان قرار دارد و در بیشتر شاخه‌های رشته‌ی مدیریت به تربیت دانش پذیران و اعطای گواهینامه‌ی معتبر می‌پردازد. رشته‌هایی که هم اکنون در این دپارتمان مورد پشتیبانی قرارگرفته‌اند، عبارتند از، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت جهانگردی، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی.

دپارتمان علوم طبیعی

محیط زیست، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم آزمایشگاهی، مشاوره و بهداشت، رشته‌های موجود در فایل دپارتمان علوم طبیعی سایت مؤسسه‌ی ایرانیان هستند.

دپارتمان فنی و مهندسی

رشته‌هایی همچون صنایع غذایی، شهرسازی، مهندسی مواد، معدن، کشاورزی، ژنتیک، نساجی، صنایع، مهندسی پزشکی، نفت، شیمی، هوانوردی و هوا فضا، مهندسی هسته‌ای، برق، الکترونیک و بسیاری دیگر از شاخه‌ای مهندسی، در ردیف عناوینی هستند که مؤسسه‌ی ایرانیان در امر معادل‌سازی، یا آموزش و اعطای مدارک آن‌ها تخصص و سابقه دارد.

دپارتمان علوم انسانی

در این دپارتمان، رشته‌هایی همچون تربیت بدنی، باستان‌شناسی، تاریخ، جغرافی، امور گمرکی، حقوق و علوم اقتصادی، علوم سیاسی و ارتباطات، گردشگری، کتابداری، فلسفه و… به متقاضیان آموزش داده شده یا مدارک معادل آن‌ها در سطوح چهارگانه‌ی آکادمیک، اعطاء می‌شود.

دپارتمان علمی‌ و کاربردی

متقاضیان دریافت مدارک علمی‌و تحصیلی در رشته‌های حسابداری، فیریک و ریاضی نیز، می­توانند از طریق برقراری ارتباط با مؤسسه ی ایرانیان و عضویت در دپارتمان علمی‌و کاربردی، آموزش‌های فشرده ی لازم را دریافتکرده و یا با اخذ مدرک معادل در هر کدام از رشته‌های یاد شده مبادرت ورزند.

اطلاعات فوق، خلاصه‌ای کلی از مجموعه‌ی خدماتی بود که دانش پذیران موسسه‌ی معادل سازی و تعیین سطح مدارک تحصیلی ایرانیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. با توجه به مواردی که در مقدمه‌ی این متن به آن اشاره شد، مخاطب گرامی‌ باید در انتخاب یک مؤسسه‌ی آموزش آزاد مطمئن و معتبر به جمع بندی نسبی رسیده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه ساماندهی طرح تعیین سطح و معادل سازی ایرانیان

موسسه ساماندهی طرح تعیین سطح و معادل سازی ایرانیان به شماره ثبت 41499 در سال 1396 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری با توجه به اجرایی نمودن دو اثر علمی ثبت شده در دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی با عناوین “تعیین و ارتقاء سطح دانش تخصصی و مهارتی کاربردی” و “معادل سازی سوابق آموزشی، پژوهشی، علمی و حرفه ای” در موضوع فعالیت موسسه ثبت گردیده و شروع به ارائه خدمات مشاوره در موضوعات مذکور گردید در این طرح که اکثر بازار هدف با متخصصین و افراد ماهر و کسانی که سوابق شغلی داشته و یا تعدادی گواهینامه های مهارتی و پایان دوره آموزشی داشته ولی در ارائه به مراکز و شرکتها و کارخانجات فاقد گواهینامه مرجع و جامع می باشند این موسسه سوابق و مهارتهای آنها را در یک گواهینامه تجمیع نموده و گواهینامه مشاغل و حرف را به آنها ارائه می نماید ضمنا این موسسه در نظر دارد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 96 (در راستای اجرائی عملیاتی نمودن اقتصادمقاومتی و اشتغال) و در جهت بالابردن بهره وری و کارآیی متخصصین و افراد ماهر افرادی که از این مرکز گواهینامه دریافت می نمایند در بخش متخصصین ثبت نموده و در معرض دید کارفرمایان، اصناف، محققین و مخترعین و مراکزی که به هرنحوی از عناوین نیروی ماهر و متخصص نیاز دارند اطلاع رسانی نماید امید است که هرچند قدمی کوچک به کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران و عزیزان متخصص و ماهر برداشته باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش