اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961006273427757

مزایا، معایب و بهترین سیستم های موجود ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

کد: 13961006273427757

https://goo.gl/KRLQrc

، تهران , (اخبار رسمی): همه‌ی بزرگسالان کاندید درمان‌های Invisalign یا درمان‌های نامرئی نیستند. بسیاری از بزرگسالان که برای درمان ارتودنسی مراجعه می‌کنند به این امید هستند که بتوانند از این نوع درمان های ارتودنسی نامرئی استفاده کنند.

ارتودنسی نامرئی با الاینر های شفاف
ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی در بزرگسالان بخصوص افرادی که مشکل بهم ریختگی دندان هایشان زیاد نیست؛ قابل انجام است. در حال حاضر سیستم Invisalign از بهترین روش های موجود است

به گفته‌ی دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی؛ بسیاری از افرادی که خواهان درمان‌های ارتودنسی هستند، اولین مشکلاشان ظاهر وسایل است. این امر بخصوص در بزرگسالان و افراد شاغل که شغلشان بصورتی است که باید با افراد زیادی رو در رو صحبت کنند مانند مجریان تلویزیون، هنرپیشه‌ها، مسئولین فروش، دبیران و غیره بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر استفاده از ارتودنسی لینگوال یا زبانی، درمان نامرئی دیگر، استفاده از صفحات پلاستیکی شفاف برای حرکات دندانی است. ارتودنسی نامرئی در بزرگسالان بخصوص افرادی که مشکل بهم ریختگی دندان‌هایشان زیاد نیست؛ قابل انجام است. در حال حاضر سیستم  Invisalign  از بهترین روش‌های موجود است.
معایب این سیستم‌ها گران بودن، محدودیت زیاد در حرکات دندانی، اجبار به استفاده 24 ساعته و همچنین طولانی بودن مدت درمان است. البته با تشخیص متخصص ارتودنسی می‌توان برای بعضی موارد از این روش‌ها استفاده کرد. البته سیستم‌های دیگر با استفاده از پلاستیک شفاف یا   clear aligner‌ها موجود هستند که علاوه بر Invisalign ، انها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همه‌ی بزرگسالان کاندید درمان‌های Invisalign یا درمان‌های نامرئی نیستند. بسیاری از بزرگسالان که برای درمان ارتودنسی مراجعه می‌کنند به این امید هستند که بتوانند از این نوع درمان‌های ارتودنسی نامرئی استفاده کنند. دلیل این است که این نوع درمان‌ها به علت محدودیت‌هایی که دارند نمی‌توانند مانند براکت‌های ارتودنسی سنتی عمل کنند. البته وقتی صحبت از براکت‌های سنتی می‌شود منظورمان فقط براکت‌های تمام فلزی نیست. براکت‌های همرنگ دندان نیز وجود دارند که کمتر دیده می‌شوند و همان کارایی براکت‌های تمام فلزی را دارند. در اینجاست که شما باید به متخصص ارتودنسی خود اعتماد کنید و اگر گفت که شما بوسیله درمان‌های ارتودنسی نامرئی یا درمان‌هایی که که شما در نظر دارید قابل درمان نیستید، بهتر است که با موضوع کنار بیایید.

سیستم‌های نوین الاینرهای شفاف

سیستم‌های نوین الاینرهای شفاف جدیدترین تحول در درمان‌های ارتودنسی هستند که نیاز این بخش از دندانپزشکی را به براکت‌های معمول یا همان براکت‌های سیم دار مرتفع کرده است.

استفاده از این نوع درمان به مرور زمان جای خود را در دیگر درمان‌های ارتودنسی باز کرده است. این روند تا حدی پیش رفت که در سال 2012 تعداد زیادی دندانپزشک در جهان دوره‌های آموزشی استفاده از این سیستم را گذراندند.

از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی دیجیتال و سریع
  2. قابل پیش بینی بودن پایان درمان
  3. آنالیز و طرح درمان به کمک نرم افزارهای کامپیوتری
  4. عدم نیاز به قالب گیری‌های مکرر
  5. استفاده از قالب‌های شفاف که به زیبایی بیمار کمک بسزایی می‌کند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی

دکتر سیامک همت پور متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران است که با رتبه سوم آزمون دستیاری دندانپزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده و با رتبه عالی فارغ التحصیل شده است. ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی