اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961101277768200

درباره تابلوهای نئون بیشتر بدانید

کد: 13961101277768200

https://goo.gl/CL9mNN

، تهران , (اخبار رسمی): تابلو نئون یکی از پایه‌‌ها و ستون‌های محکم تابلوسازی معاصر است. نئون سازی و تلفیق نئون با تابلو چلنیوم و حروف‌های برجسته تخصص تابلو سازی نوین لایت است.

درباره تابلوهای نئون بیشتر بدانید
گروه تابلو سازی نوین لایت تولید کننده مدرنترین تابلو های تبلیغاتی

تابلو نئون را می توان به عنوان یکی از قدیمیترین و قطع به یقین یکی از پایه ها و ستون های محکم تابلو سازی معاصر بر شمرد .نئون علاوه بر کاربرد انحصاری خود در تبلیغات و قبل از ورود SMD-ها به بازار، به دلیل دارا بودن نور مناسب در تابلو‌های نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و دیگر تابلو‌های حروف برجسته نیز استفاده می‌شد. نئون یکی از عناصر شیمیایی است که NE علامت اختصاری آن است. نئون نوعی گاز بی رنگ است که در طبیعت وجود دارد و در سال 1898 توسط دو دانشمند انگلیسی به نام‌های سر ویلیام رمزی و موریس کشف شد. چندین سال بعد از کشف گاز نئون، دانشمندی به نام ژرژ کلود در کشور فرانسه با استفاده از یک لوله حاوی گاز نئون با متصل کردن دو عدد الکترود به دو سر لوله و عبور جریال برق رنگ قرمزی را به وجود آورد و به این ترتیب لامپ نئون ساخته شد.

استفاده از گاز نئون فقط به تابلو سازی و تبلیغات محیطی ختم نمی‌شود و به دلیل سرمازایی 40 برابری در مقایسه با هلیوم مایع و 3 برابری در مقابل هیدروژن مایع، در صنعت یخچال سازی نیز مورد استغاده قرار می‌گیرد.

همان طور که می‌دانیم به طور معمول و حالت عادی، گازها مایع هستند؛ ولی با فشار الکتریکی در شیشه، اتم‌های گاز به یون‌های مثبت و منفی تبدیل می‌شوند و به سمت مخالف قطب‌هایشان رانده می‌شوند که این واکنش باعث عبور جریان و تولید نور خواهد شد.

شدت جریان عبور کننده از شیشه‌ی تابلو‌ نئون بین 10 تا 50 میلی آمپر است و مقدار ولتاژ ارتباطی مستقیم با متراژ (طول و قطر شیشه) خواهد داشت. معمولا تابلو‌های نئون با شیشه‌هایی به قطر 5 تا 11 میلی متری و با طول 160 سانتی‌متر ساخته می‌شوند که ممکن است در مواردی خاص قطر و طول شیشه‌ها نیز متغیر باشند.

تابلو نئون در کار گاه‌های تابلو سازی بعد از پلات طرح مورد نظر روی کاغذ توسط نئون سازان با استفاده از حرارت شعله گاز و هوا ساخته می‌شود. بعد از فرم دهی شیشه‌های نئون مطابق با طرح مورد نظر مرحله روشنایی نئون که اصطلاحا الکترو پمپ نام دارد، توسط دستگاه وکیوم آغاز می‌شود که شامل نصب الکترود و گاز نئون است. در این مرحله ولتاژ لحظه‌ای برابر 750 تا 1600 به لوله‌ها وارد می‌شود که باعث یونیزه شدن، بخار جیوه، برقراری جریان و در نهایت تولید نور درون شیشه می‌شود. نکته‌ای که باید یاد آور شد این است که گازها رنگ‌های متنوعی تولید می‌کنند. هیدروژن (صورتی)، آرگون (آبی و سبز) و نئون (قرمز). در آخر باید گفت که پودر‌های مخصوصی نیز برای نئون وجود دارد که با استفاده از پودرهای مختلف در لوله‌های نئون می‌توان نئون را در رنگ‌های مختلفی تولید کرد. نئون سازی و تلفیق نئون با تابلو چلنیوم و حروف‌های برجسته تخصص تابلو سازی نوین لایت است.

منبع: تابلو سازی نوین لایت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین لایت

گروه تبلیغاتی تابلو سازی نوین لایت تولید کننده مدرنترین تابلو های تبلیغاتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]