اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961117280688195

از گجت های سلامتی بیشتر بدانیم

با گجت‌های پیشگیری و تشخیص سرطان آشنا شوید

کد: 13961117280688195

https://goo.gl/fNKC9e

، تهران , (اخبار رسمی): به مناسبت روز جهانی سرطان گروهی از گجت‌ها را معرفی می‌کنیم که نه‌تنها نمادی از پیشرفت چشم‌گیر فناوری در سال‌های اخیر هستند؛ بلکه کمک بسیار بزرگی به علم پزشکی و افزایش امید انسان‌ها به زندگی را به دلیل تشخیص به‌موقع بیماری سرطان کرده‌اند.

با گجت‌های پیشگیری و تشخیص سرطان آشنا شوید
با گجت‌های پیشگیری و تشخیص سرطان آشنا شوید

در عصر حاضر ابزار و برنامه‌های زیادی وجود دارند که برای کمک به ‌سلامتی ما و البته بهبود وضعیت افراد مبتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان ساخته ‌شده‌اند

 در عصر حاضر ابزار و برنامه‌های زیادی وجود دارند که برای کمک به ‌سلامتی ما و البته بهبود وضعیت افراد مبتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان ساخته ‌شده‌اند. برخی از این گجت‌های سلامتی امروزه توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر مراحل نهایی آزمون‌های بالینی را برای ورود به دنیای سلامتی می‌گذرانند. به ‌هر حال رسالت همه‌ی آن‌ها مراقبت از انسان و تلاش برای بهبود وضعیت سلامتی در جهان است. 

ما هم دراین مقاله سعی داریم به معرفی گجت‌‌های سلامتی بپردازیم که در حوزه‌ی پیشگیری از سرطان یا بهبود وضعیت بیماران مبتلا به آن ساخته ‌شده‌اند. این گروه از گجت‌ ها که نام آن‌ها بصورت لیست‌وار در زیر آمده است، نه‌ تنها نمادی از پیشرفت چشم‌گیر فناوری در سال‌های اخیر هستند، بلکه کمک بسیار بزرگی به علم پزشکی و افزایش امید انسان‌ها به زندگی را بدلیل تشخیص به ‌موقع بیماری سرطان کرده‌اند.

  • گجت Skin Vision
  • گجت Spotter Cancer
  • گجت BC-BRA
  • گجت Miroculus
  • گجت Q-poc

  • گجت SKIN VISION آنچه در پس ساخت این گجت وجود دارد یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق، علم پزشکی، دانش و فناوری و تحقیق بسیار است. بنابراین لازم است نگاه ما به آن دقیق‌تر نیز باشد.

این گجت با همکاری متخصصین پوست ساخته ‌شده است و به‌ طور کلی به کاربران اجازه می‌دهد که به کمک تلفن همراه خود وضعیت سلامت پوستشان را ردیابی کرده و میزان تأثیر اشعه‌ی ماورای بنفش را در آن بیابند.

روش کار کردن با این گجت پیشگیری از سرطان بسیار ساده است. برنامه ابتدا نوع پوست شما و شاخص UV محل زندگی یا جایی را که حضور طولانی ‌مدتی در آن داشته‌اید، تعیین می‌کند. سپس شما عکس‌هایی از بخش‌هایی از بدن را که روی آن‌ها لک‌های غیرعادی وجود دارد و شما را می‌ترساند، می‌اندازید. در حقیقت گوشی شما نقش یک اسکنر سرطانی را برای شما ایفا خواهد کرد. بعد از سپردن تصویر به نرم‌افزار برنامه قادر خواهد بود تعیین کند چه نوع مولی در تصویر پوست شما وجود دارد. هرچند این کار جایگزینی برای تشخیص پزشکی نیست اما می‌تواند یک روش سریع و ساده برای تشخیص به ‌موقع، رفع نگرانی و یا برنامه‌ریزی برای مراجعه به دکتر پوست باشد.

از آنجائی که پایگاه داده‌ی این گجت سلامتی نرم‌افزاری مجهز به بیش از 100000 نوع ضایعه‌ی پوستی است، از این نظر بسیار جامع است. الگوریتم‌های آن ابعاد فراکتال ضایعه‌ی روی پوست و بافت اطراف آن را در نظر می‌گیرد و اگر موردی غیرطبیعی به نظر برسد به کاربر اخطار داده می‌شود.

بدلیل استقبال جهانیان از این گجت پیشگیری و تشخیص به ‌موقع سرطان، الگوریتم‌های تشخیصی آن روز به ‌روز در حال بهتر شدن هستند و توسعه‌دهندگان آن می‌خواهند عملکرد این گجت سلامتی هر لحظه بهتر از چیزی باشد که اکنون هست.

گجت SPOTTER CANCER این گجت توسط یک تیم تحقیقاتی کامل از دانشگاه ایالتی واشنگتن به سرپرستی پروفسور Lei Li ساخته ‌شده است. این ابزارک که جزو گجت‌های پیشگیری از سرطان است، یک وسیله‌ی قابل‌حمل توسط گوشی هوشمند اپل است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را در یک ‌لحظه شناسایی و هشت نمونه را در یک ‌زمان تجزیه‌ و تحلیل کند. لازم به ذکر است که این گجت سلامتی فرآیند فوق را با سرعتی باورنکردنی و با دقت 99 درصد صحت انجام می‌دهد.

گجت Spotter Cancer می‌تواند اینترلوکین- 6 انسانی را شناسایی کند که علامتی شناخته‌ شده برای سرطان پروستات، کبد، ریه، پستان و اپیلتیال است. این دستگاه از یک طیف نور برای تعیین مقادیر و انواع مواد شیمیایی مرتبط با سلول‌های سرطانی را در یک نمونه خون اندازه‌گیری می‌کند.

این‌که این گجت سلامتی قابل‌ حمل است یک ویژگی بی‌نظیر برای آن محسوب می‌شود. چرا که موضوع تشخیص سرطان در مراحل اولیه می‌تواند هزینه‌های تشخیص نهایی و بدنبال آن درمان بیماری را به ‌شدت کاهش دهد. ضمن آن‌که این گجت می‌تواند کمک شایانی برای افزایش میزان تشخیص سرطان در سراسر دنیا، به ‌خصوص مناطقی که مراقبت‌های پزشکی در آن دشوار است، باشد.

پروفسور لی در مورد این گجت پیشگیری و تشخیص سرطان می‌گوید :" این اسپکترومتر در کلینیک‌ها و بیمارستان‌هایی که تعداد زیادی از نمونه‌ها به علت نداشتن آزمایشگاه‌های مجهز به مناطق دیگر فرستاده می‌شوند بسیار کاربردی خواهد بود. البته که این گجت یک آزمایشگاه کامل، قابل‌حمل و بسیار کارآمد است."

 پروفسور لی و تیم او اکنون در حال کار روی گجتی هستند که با گوشی‌های دیگری به‌ جز iPhone کار کند. بدون شک Androide و سایر سیستم‌عامل‌ها خوشحال خواهند شد که در حوزه‌ی سلامت قدرتمندتر عمل کنند.

 Spotter Cancer یک گجت در حوزه‌ی سلامت است که در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند Iphone کار می‌کند و می‌تواند طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها با یک نمونه خون در مراحل ابتدایی تشخیص دهد.

گجت BC-BRA  

ماه اکتبر در تقویم میلادی علاوه بر پر هیجان بودن از نظر جشن‌های‌هالوین و... یک رویداد بسیار مهم دیگر هم در خود دارد. این ماه بعنوان ماه ملی سرطان پستان نامگذاری شده است.

آمار بالای ابتلای خانم‌های جهان به این بیماری، تلاش‌های جدی و مستمری هم برای تشخیص به موقع و درمان آن در حال انجام است. در میان این تلاش‌ها ظهور یک گجت سلامتیپوشیدنی مخصوص خانم‌ها که علائم شهودی سرطان پستان را به سرعت تشخیص داده و راه درمان را سهل‌تر کند، واقعاً هیجان‌انگیز است.

ماموگرام که در حال حاضر یکی از تنها روش‌های تشخیص سرطان پستان است نه تنها روش پر هزینه‌ای است بلکه ناراحت‌کننده نیز هست. نکته دیگر در مورد این روش تشخیصی آن است که نتایج حاصل از آن گاهی آنقدر ناصحیح است که فرد را مجبور به اقدام برای درمان‌هایی می‌کند که در واقع اصلاً ضروری نیستند.

بنابراین سیستم‌های هشداردهنده‌ی مراحل اولیه‌ی سرطان پستان در حقیقت انقلابی در تکنولوژی پزشکی هستند که می‌توانند چگونگی تشخیص سرطان پستان را بسیار ساده کنند. چرا که این گجت یک لباس است که همه‌ی خانم‌ها هر روز آن را به تن می‌کنند.

این گجت تشخیص سرطان بصورت مداوم از بافت سینه اطلاعاتی را فراهم می‌کند که می‌توان آن را برای پزشک متخصص ارسال کرد. تجمیع این اطلاعات بصورت بالقوه در تشخیص سرطان در مراحل اولیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دقت آزمایش‌های این سینه‌بند و اطلاعاتی که جمع آوری می‌کند 92.1 درصد است. این رقم در مقابل دقت 70 درصدی آزمایش‌های ماموگرافی بسیار عالی بوده و نشان‌دهنده‌ی پیشرفت سریع و وسیع تکنولوژی است.

محققان معتقدند تکنولوژی بکار رفته در این سینه‌بند به شرط تلاش و تحقیق مستمر می‌تواند نشانه‌های بروز سرطان پستان را تا 6 سال زودتر از آنچه در واقع رخ می‌دهد، تشخیص دهد.

این گجت پیشگیری از سرطان دریچه‌ی تازه‌ای به روی امید به زندگی در زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه ایجاد کرده است چرا که آن‌ها می‌توانند درمان لازم را قبل از این که سرطان واقعاً رخ بدهد و آسیب‌زننده‌تر شود، انجام دهند.

گجت MIROCULUS  

همان‌طور که همیشه در گزارش‌های مربوط به سرطان به این نکته اشاره می‌شود، مطمئن‌ترین راه برای ضرب و شتم سرطان تشخیص زود هنگام آن است. بدون شک در دوران کهن‌سالی افراد مراجعه‌ی بیشتری به پزشک دارند و همین موضوع باعث می‌شود آزمایش‌های بیشتری را برای تشخیص سرطان‌هایی مثل پروستات و پستان انجام دهند.

اما سرطان‌هایی که در دوران جوانی رخ می‌دهند چطور؟ یا اصلاً سرطان‌هایی مانند تومورهای مغزی، سرطان تخمدان، لوسمی یا لنفوم واقعاً به‌ موقع تشخیص داده می‌شوند تا درمانشان ساده‌تر شود؟

این‌ها مواردی هستند که در تن میلیون‌ها جوان رخ‌ داده‌اند که هرگز برای هیچ موردی نیاز به مراجعه به پزشک نداشته‌اند و درست زمانی متوجه حضور این سلول‌های نامنظم و مزاحم شده‌اند که دیگر امیدی برای بهبود و درمان آن نبوده است.

نکته‌ی دیگر در مورد سرطان‌ها این است که تشخیص آن‌ها به لحاظ هزینه بسیار گران تمام می‌شود. به همین دلایل است که اختراع دستگاهی مثل گجت سلامتی Miroculus که برای آزمون‌های دوره‌ای و مرتب خون به ‌منظور تشخیص سرطان ساخته ‌شده است تا این اندازه مهم و ارزشمند است.

این گجت به شیوه‌ای بسیار ساده و مقرون ‌به ‌صرفه چندین نوع سرطان را با استفاده از یک نمونه خون تشخیص می‌دهد. این ابزار که جزو گجت‌ های سلامتی برای سرطان است با نام تجاری Miriam شناخته می‌شود و قیمت آن به نسبت کاربرد و قدرتی که دارد بسیار پائین است.

گجت Q-POC  

این گجت می‌تواند تومورها و سایر بیماری‌های عفونی را به ‌سرعت تشخیص داده و تجزیه‌وتحلیل کند. این ابزار جزئیات روشن و شفافی از حال بیمار به پزشک می‌دهد.

نکته‌ی مهم در خصوص Q-POC آن است که ردپای ژنتیک در بروز سرطان توسط این گجت قابل‌ردیابی است. هرچند این گجت سلامتی هنوز در مراحل انجام آزمایش‌های بالینی بوده و هنوز به بازار نیامده است اما حتی تصور ورود آن به صنعت پزشکی انقلابی عظیم در آن ایجاد می‌کند.

این گجت پیشگیری از سرطان برای استخراج اطلاعات مورد نیاز خود از تجزیه ‌و تحلیل DNA و بررسی تومورها و نمونه‌های دیگر استفاده می‌کند که می‌تواند در اسرع وقت اطلاعات مفیدی را در اختیار بیمار و پزشک قرار دهد.

 البته که باورنکردنی است که تکنولوژی به مرحله‌ای برسد که در 10 دقیقه بیماری سرطان تشخیص داده شود اما ما درست در همان نقطه از عصر گجت‌ها قرارگرفته‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گجیران

برند تجاری گجیران تحت نظر هلدینگ پارس بنیان پرگان، برای تحقق این آرمان به‌تازگی فعالیت خود را در زمینه فروش و پشتیبانی مستقیم به‌ روزترین گجت‌های موجود در بازار جهانی، آغاز کرده است و قصد دارد با کمک دوست داران زندگی مدرن، مجموعه‌ای از جدیدترین و متنوع‌ترین گجت‌ها را از معبر فروشگاه اینترنتی گجیران، به دست شما علاقمندان برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]