اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961130283258310

جای خالی علم در صنعت کشور

کد: 13961130283258310

https://goo.gl/2n7GfD

، اصفهان , (اخبار رسمی): جای خالی دانش و علم مدیریت در صنایع کشور به خوبی حس می‌شود. مدیران همه مشکلات را به گردن دولت و شرایط اقتصادی می‌اندازند، حال آنکه مسبب اصلی رکود در یک صنعت مدیریت آن صنعت است.

جای خالی علم در صنعت کشور
جای خالی علم در صنعت کشور

سالانه واحد های صنعتی بسیاری به دلیل رعایت نکردن اصول علمی تعطیل و کارگران زیادی بیکار می‌شوند. هزینه عارضه‌یابی و پیاده‌سازی نظام‌های علمی در صنعت به مراتب از هزینه تعطیلی آن کمتر است

وقتی به صنایع مختلف کشور نگاه می‌کنیم چیزی جز فرسودگی نمی‌بینیم. صنعتی که زخم خورده از تحریم‌ها، شرایط نابسامان اقتصادی، هزینه‌های بالا در مقابل درآمد‌های اندک و البته مهم‌تر از همه ضعف مدیریت و خالی بودن جای دانش در مدیریت آن است. 

اما آنچه بیشتر از این‌ها انسان را رنج می‌دهد این است که مدیران صنعت چه خصوصی و چه دولتی با وجود آگاهی کامل از مشکلات خود تلاشی در جهت بهبود و پیشرفت اوضاع ندارند. 

در بدترین شرایط هم می‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد و تهدید‌های موجود را به فرصت تبدیل کرد. شرایط اقتصادی ما هر چقدر بد باشد از شرایط اقتصادی ژاپن بعد از جنگ جهانی بدتر نیست؛ اما تفاوت ما با ژاپنی‌ها در استفاده از علم و دانش مهندسی صنایع است. 

صنعت کشور ما بیمار است و نیاز به یک معالجه جدی دارد. مهندسان صنایع  علاج این درد را می‌دانند و راهکار‌های بسیاری برای خروج از این بحران دارند. راه کار‌هایی که امتحان خود را در طول تاریخ پس داده است. 

اما متاسفانه فرهنگ خود درمانی صنعت کشور را فلج کرده است. مدیرانی که بعضا حتی فارغ التحصیلان دانشگاه هستند در مقابل پذیرش راهکار‌های علمی‌ پیشرفت به شدت مقاومت می‌کنند.  سالانه واحد‌های صنعتی بسیاری به دلیل رعایت نکردن اصول علمی‌ تعطیل و کارگران زیادی بیکار می‌شوند. هزینه عارضه‌یابی و پیاده‌سازی نظام‌های علمی‌در صنعت به مراتب از هزینه تعطیلی آن کمتر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده پردازان مهر سپاهان

شرکت سهامی ایده پردازان مهر سپاهان با مسئولیت محدود ارائه دهنده خدمات مشاوره و آسیب شناسی در حوزه مهندسی صنایع و مجری پروژه های مورد نیاز سازمان ها جهت رفع گلوگاهها و بهبود شرایط موجود سازمان ها ، استقرار دهنده نظامهای مدیریتی ( مدیریت مشارکتی و مدیریت کیفیت ) در سازمانها وهمچنین مجری دوره های آموزشی مرتبط با مهندسی صنایع از جمله excel ، آمار ، کنترل پروژه ، شبیه سازی ، هوش تجاری و ... می باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید