کد: 13961202283618313

نکات و روش‌هایی برای کاهش وزن

کد: 13961202283618313

https://goo.gl/x9ZGkg

، مشهد , (اخبار رسمی): شما می‌توانید با رعایت رژیم غذایی زیر به راحتی وزن خود را کاهش دهید.

نکات و روش هایی برای کاهش وزن
نکات و روش‌هایی برای کاهش وزن

بهترین راهکار کاهش وزن ، یک رژیم غذایی مناسب و اصولی است

چگونه به آسانی روند کاهش وزن‌مان را دنبال کنیم؟

امروزه رعایت برنامه غذایی نیاز به توصیه‌هایی دارد که رعایت این نوع برنامه‌ها را برای افراد دارای افزایش وزن و یا چاق تسهیل می‌کند. کاهش وزن با عاداتی ساده که به چند مورد آن در این مطلب اشاره خواهیم کرد، می تواند برنامه همیشگی شما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام‌تان شود.

 

حتما بخوانید : چگونه برای کاهش وزن، وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنیم؟

 

کاهش وزن از طریق اجتناب از خوردن‌های احساسی

برخی افراد در شرایط اشتغال بالای ذهنی و یا ضربه‌های روحی، دچار پر خوری م‌شوند و به میزان دریافت مواد غذایی بی توجه می‌شوند. برای کاهش وزن، سعی کنید در زمان هرگونه استرس و یا ضربه‌های روحی، بیشترین اوقات خود را به ورزش‌های از قبیل مدیتیشن، یوگا، حتی پیاده‌روی و یا کارهای دیگری از قبیل: مطالعه کتاب، یادگیری مهارت‌های جدید مانند نواختن یک آلت موسیقی، حل کردن جدول و پازل و یا نقاشی صرف کنید.

برای کاهش وزن از مصرف غلات سفید اجتناب کنید

برای کاهش وزن سعی کنید مصرف غلات سفید را در وعده‌های غذایی‌تان به حداقل برسانید. خوردن نان سفید که در واقع از گندمی است که پوسته (فیبر) آن را جدا کرده‌اند، باعث استعداد به چاقی یا اضافه وزن و بالا رفتن قند خون و برخی مشکلات گوارشی خواهد شد. به طور معمول با مصرف حجم بالایی از آن احساس سیری مناسبی نخواهید داشت. برای کاهش وزن آسان‌تر؛ سعی کنید از نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای، ماکارونی سبوس‌دار و بیسکویت‌های سبوس‌دار استفاده کنید.

 

حتما بخوانید : چگونه یک کاهش وزن پایدار داشته باشیم؟

 

برای کاهش وزن حتما صبحانه بخورید

صبحانه یک کلید شروع برای سوخت و ساز بدن شما برای کاهش وزن است. همچنین مصرف صبحانه باعث می‌شود که شما احساس بی حالی و سستی در طول روز را نداشته باشید. مصرف دانه کتان، بلغور جو دو سر، پروتئین کم‌چرب و فیبرها در صبحانه به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

ساعات منظم دریافت غذا ضمانتی برای کاهش وزن شما

اصل بسیار مهم در کاهش وزن این است که شما باید زمان مشخصی برای میل کردن غذا داشته باشید. بدن شما در زمان مشخصی که روزانه برای خود مشخص کرده‌اید؛ بطور مثال ساعت 8 صبح هر روز، به میزان بیشتری تنظیم و آمادگی برای سوزاندن چربی و متابولیسم خواهد داشت. همچنین تعیین مهلت نهایی برای دریافت آخرین کالری در روز بسیار مهم است.
برای کاهش وزن شما باید سعی کنید وعده شام خود را نهایتا تا 8 شب میل کنید. بعد از این ساعت از میان وعده بعد از شام که چای و دم‌نوش گیاهی، یک میوه و یا یک تکه کوچک شکلات تلخ است برای رفع ولع و هوس کاذب نسبت به غذا که در ساعات آخر شب خواهید داشت استفاده کنید. یکی دیگر از اصول تنظیم ساعت این است که به اندازه و به موقع استراحت کنید.


حتما بخوانید : کاهش وزن با چند توصیه آسان

 

نکات زیر را فراموش نکنید:

1_نان مصرفی بهتر است سبوس‌دار و یا سنگک باشد.
2_پنیر مصرفی کم‌چرب و کم‌نمک باشد. (جهت کاهش نمک می‌توان تکه‌های پنیر را یک روز قبل از مصرف در آب سرد نگهداری نمود)
3_مصرف سبزی‌های آزاد است در صورت وجود مشکلات گوارشی قادر به خوردن سالاد و سبزی‌های نیستید آن را پخته در انواع غذاها استفاده کنید.
4_در تهیه سالاد از انواع سبزی‌های مانند خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز، کاهو، کلم و گل‌کلم، هویج و… استفاده شود ماست، ادویه‌جات و آبلیمو یا سایر چاشنی‌ها به‌عنوان سس به آن اضافه شود.
5_مصرف روغن‌ها و چربی‌ها کم شود. برای پخت از روش بخارپز و یا آب‌پز یا کبابی استفاده کنید. چربی‌های قابل دید مانند چربی گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت جدا کنید.
6_از مصرف شیرینی‌ها، کیک‌ها، بیسکویت‌های کرم‌دار، شکلات‌ها، قند و شکر و تنقلاتی مانند چیپس و پفک خودداری کنید.
7_انجام فعالیت بدنی به مدت 1-2 ساعت روزانه لازم است.
8_شیر و ماست کم‌چرب (5/1 درصد چربی) استفاده شود.
9_مصرف نمک را محدود کنید، سایر ادویه‌جات و چاشنی‌ها آزاد است.
10_مصرف وعده‌های غذایی به‌طور منظم به کاهش وزن کمک می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست