کد: 14001026564028313

کینوا

کینوا چیست؟

کد: 14001026564028313

https://bit.ly/324BTKC

، مشهد , (اخبار رسمی): این مقاله نگاهی دارد به اینکه غذای کینوا چیست، از کجا می آید و چرا برای شما بسیار مفید است

کینوا چیست؟ یکی از سالم ترین غذاهای جهان!
کینوا چیست؟

 کینوا یکی از غلات باستانی آمریکای جنوبی است که قرن هاست مورد توجه قرار نگرفته است. به دلیل محتوای غذایی بالا در حال حاضر به عنوان یک غذای تخصصی توسط متخصصان غذا و بهداشت شناخته می شود.

این مقاله نگاهی دارد به اینکه کینوا چیست، از کجا می آید و چرا برای شما بسیار مفید است.

کینوا که اغلب به عنوان جایگزین برنج استفاده می شود، معمولاً به عنوان یک غله در نظر گرفته می شود و معمولاً به آن اشاره می شود، اما در واقع یک دانه است. این گیاه وقتی پخته می شود، نرم و کرکی است و طعم کمی مزه دار دارد. طبق توصیه شورای تغذیه غلات و حبوبات، می توان تر آن آرد، پرک و غذاهای مختلف مانند ماکارونی و نان ساخت.

 اغلب افراد کینوا را "شبه غلات" می نامند زیرا از نظر مواد مغذی مشابه است و مانند دانه های غلات مصرف می شود.

 کینوا اولین بار برای غذا 7000 سال پیش در آند پرورش یافت. اینکاها آن را "دانه مادر" می نامیدند و معتقد بودند که مقدس است.

اگرچه اکنون در سراسر جهان رشد می کند، اما اکثریت آن هنوز در بولیوی و پرو تولید می شود. این محصول تا همین اواخر برای بقیه جهان ناشناخته بود.

 از آن زمان، به دلیل محتوای بالای مواد مغذی و مزایای سلامتی، محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. همچنین رشد این محصول در شرایط مختلف بسیار آسان است. این دانه بدون گلوتن است. این بدان معناست که افراد مبتلا به بیماری سلیاک، حساسیت به گندم یا کسانی که از گلوتن اجتناب می کنند می توانند آن را مصرف کنند.

هضم گیاه کینوا

یک فنجان کینوا پخته حاوی 21 درصد از میزان توصیه شده روزانه فیبر است که برای روده شما خبر خوبی است. به گفته سالم ترین غذاهای جهان، کینوا نسبت به بسیاری دیگر از دانه ها به راحتی قابل هضم است. علاوه بر این، مطالعه ای در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد که شرکت کنندگان بعد از خوردن کینوا، گندم سیاه یا جو دوسر احساس سیری بیشتری نسبت به خوردن گندم یا برنج داشتند.

گیاه کینوا حاوی ترکیبات گیاهی مفید

کینوا دارای ترکیبات گیاهی مفید بسیار بالایی است.

 یک مطالعه 10 مورد را مورد بررسی قرار داد. انواع غلات از پرو مشخص شد که کینوا دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی 86 است که از سایر دانه های تجزیه شده بیشتر بود.

 در حالی که همه انواع کینوا دارای آنتی اکسیدان بالا هستند، تیره ترین دانه ها بیشترین مقدار را دارند. این بدان معناست که کینوا سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سفید است.

همچنین، جوانه زدن دانه ها می تواند محتوای آنتی اکسیدان را حتی بیشتر افزایش دهد.

آنتی اکسیدان باعث سلامت بدن جلوگیری از سرطان می شود.

کینوا ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد

کینوا منبع خوب آهن

 یک فنجان کینوا 2.76 میلی گرم آهن تامین می کند. حفظ سطح کافی آهن برای سلامتی ضروری است. آهن برای طیف وسیعی از فرآیندهای مورد نیاز در بدن انسان ضروری است. به عنوان مثال، این ماده جزء ضروری هموگلوبین است. هموگلوبین اکسیژن را در خون حمل می کند، از انرژی و عملکرد سلول ها در سراسر بدن پشتیبانی می کند. کینوا نسبت به دیگر مواد دارای سطح آهن بالاتری است و با خوردن این ماده مغذی با راحتی میتوانید آهن مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

روی در کینوا

روی یک عنصر ضروری برای رشد است، این یک عنصر کمیاب مهم برای بدن ما است. روی از طریق حمایت از عملکرد پروتئین در رشد و نمو، عملکرد سیستم ایمنی بدن، تولید هورمون و بسیاری دیگر از عملکردها در بدن ما نقش اساسی دارد. روی تقریباً در هر سلول بدن ما وجود دارد و غلظت بالایی در چشم ها، پوست، غدد فوق کلیوی، استخوان ها، ماهیچه ها، مغز، کلیه ها و کبد یافت می شود، بنابراین کمبود روی، روی همه این اندام ها تأثیر منفی می گذارد. این عنصر تقریباً بر کل بدن ما تاثیر می گذارد. بارزترین علائم کمبود روی به شکل مشکلات پوستی، لکه ها، علائم کشش و زخم هایی است که التیام نمی یابد. از آنجا که روی نقش مهمی در درک طعم دارد، ناتوانی در مزه و بو نیز با کمبود روی ارتباط دارد. منابع غذایی روی شامل پروتئین حاوی غذاهایی مانند گوشت قرمز، صدف و بره، زرده تخم مرغ ، فلفل قرمز، تخم کدو، مخمر و غلات کامل است.

نکته مهم این است که کینوا دارای مقدار بسیار زیادی از روی است و به راحتی می تواند کمبود بدن شما را جبران کند.

 کینوا یک غلات کامل محسوب می شود. چندین مطالعه مصرف غلات کامل را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بهبود کنترل قند خون مرتبط کرده اند.

 یک عدد بزرگ بررسی نشان داد که مصرف فقط 16 گرم فیبر از غلات کامل در روز با 33 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. با این وجود، یک مطالعه روی موش نشان داد که می تواند برخی از تأثیرات منفی رژیم غذایی با فروکتوز بالا، از جمله قند خون بالا را معکوس کند. 

فیبر و پروتئین بالای کینوا نیز ممکن است به تأثیرات مثبت آن بر قند خون کمک کند. با این حال، این یک دانه است و هنوز کربوهیدرات نسبتاً بالایی دارد.

نحوه خوردن کینوا

 کینوا بسیار پرکاربرد است و به راحتی آماده می شود. دارای طعم دلپذیر و بافت جونده و کرکی است. می توانید آن را درست مانند برنج بپزید و سرو کنید.

 سعی کنید از آب گوشت به جای آب استفاده کنید یا ادویه های مختلف را برای طعم بیشتر اضافه کنید.

کینوا را می توان مانند هر دانه دیگری استفاده کرد. می توان آن را ساده، به عنوان غذای جانبی سرو کرد یا در دستور العمل های دیگر گنجانید. آرد کینوا را می توانید در پخت نیز استفاده کنید.

 در اینجا لیستی از راه های لذت بردن از کینوا آمده است:

 با سبزیجات خرد شده، گرم یا سرد مخلوط کنید. چاشنی بزنید و به عنوان غذای جانبی سرو کنید.

 با موز یا زغال اخته به عنوان غلات صبحانه بپزید. با سبزیجات مخلوط کنید و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. همچنین به آن چیلی اضافه کنید.

 داخل سالاد اسفناج یا کلم پیچ بریزید.

است.  کینوا یک غلات کامل خوشمزه است که حاوی مواد مغذی، فیبر، پروتئین و ترکیبات گیاهی است. طعم بی نظیری دارد و راهی آسان برای افزودن تنوع به رژیم غذایی شما

مخصوصاً برای گیاهخواران، گیاهخواران و افرادی که رژیم بدون گلوتن دارند عالی است.

خطرات کینوا: با خوردن کینوا چند خطر برای سلامتی وجود دارد. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، دانه های کینوا با ساپونین پوشانده شده اند ، این مواد شیمیایی برای محافظت از گیاهان در برابر بیماری های ناشی از قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها طراحی شده اند. ساپونین ها می توانند طعم تلخ و صابونی داشته باشند، بنابراین کینوا قبل از پخت باید کاملاً در آب سرد شسته شود. برای برخی، ساپونین ها می توانند بیش از ایجاد طعم بد در دهان عمل کنند: آنها می توانند باعث تحریک معده شوند و به گفته بخش باغبانی دانشگاه پردو، احتمالاً به روده کوچک آسیب می رسانند. محتوای بالای فیبر در کینوا نیز ممکن است باعث ناراحتی معده شود.

به جز این این مورد گیاه کینوا دارای مزایای بی شماری می باشد که می توانید با استفاده از این گیاه از ویژگی های فوق العاده آن استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی