اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961211285327639

همه چیز درباره اسپیس فریم‌ها

کد: 13961211285327639

https://goo.gl/Ltao1V

، تهران , (اخبار رسمی): "اسپیس فریم" داربست نمایشگاهی زیبا و مقاوم، جدیدی است که می‌توان با استفاده از آن و بست اسپیس که همان قفل داربست نمایشگاهی است، چادر را به آسانی و در کمترین زمان ممکن برای انواع فضاهای مختلف با ابعاد و کاربری گوناگون طراحی و ایجاد کرد.

همه چیز درباره اسپیس فریم ها
اسپیس فریم یا داربست نمایشگاهی

آنچه که باید درباره اسپیس فریم‌ها و داربست‌ها بدانیم

فضای ساخته‌شده توسط (اسپیس  فریم) می‌تواند فضایی موقت و کوچک یا فضایی بزرگ و دائمی باشد، می‌تواند قاب بنری برای نمایش و تبلیغ بنرهای گوناگون در ابعاد مختلف باشد یا استیجی (سکوی نمایشی) در ابعاد و ارتفاع مختلف، با این تفاصیل نتیجه می‌گیریم با استفاده از این سازه‌ی نمایشگاهی می‌توانیم هر گونه فضا و طرحی را در اندازه و ابعاد مختلف طراحی و ایجاد کنیم.

انواع مختلف اسپیس فریم‌ها

سازه‌های نمایشگاهی در دو نوع صاف و منحنی تولید می‌شوند، که هرکدام شامل سایزهای متفاوتی هستند که به صورت زیر مجموعه این نوع سازه‌ها معرفی می‌شوند، اما در مجموع دارای یک سری خصوصیات استقامتی و ساختاری هستند و اصول و استانداردهای ساخت در هر دو به یک شکل رعایت شده است.  هر دو نوع اسپیس‌ها دارای دو نوع پر رکاب و کم رکاب هستند. رکاب در میان اسپیس‌سازان اصطلاحی است عامیانه که به مربع‌های جوش‌شده در میان داربست نمایشگاهی که نقش نگهدارنده را دارد و در هر سایز از سازه با فاصله معینی جوش می‌شود، اتلاق می‌شود.

تعداد و فاصله‌ی این این مربع‌ها نشان‌دهنده کم رکاب یا پر رکاب بودن اسپیس فریم و همینطور استقامت سازه است. (اسپیس) منحنی که معمولا در زیباسازی به کار می‌رود، تفاوتی در استفاده از متریال با نوع صاف ندارد، همان لوله و مفتول و همان نوع جوش؛ تنها تفاوتشاندر ظاهر سازه است. همان‌طور که از نامش پیداست به شکل قوسی یا منحنی ساخته می‌شود. سازه‌های قوسی یا کروی در بستن طاق نصرت، سقف بعضی از غرفه‌ها و قاب بنرها استفاده می‌شود وشکل و نمایی زیبا به پروژه می‌بخشد.

از لحاظ قیمت هم به دلیل ظاهر خاص، ظرافت و سختی در تولید کمی با نوع صاف متفاوت است. سازه صاف یا نوع معمولی هم دارای سایزها و کاربردهای بسیاری است و به علت کاربرد زیاد و مورد مصرف بودن همیشگی، تمام مدت در بازار موجود است و از لحاظ تولید هم نسبت به سازه منحنی به مراتب کم هزینه‌تر است و تولید روزانه دارد. موارد تشابه این دو نوع سازه نمایشگاهی در نوع اتصالی که در نصب استفاده می‌شود، نحوه نصب و حتی نحوه آبکاری هم به یک روش انجام می‌شود و مواد مصرفی آبکاری در هر دو یکسان و فرمول ومیزان استفاده مواد هم در هر دو یکسان است.

 فرق اسپیس فریم و داربست
1-زیبایی اسپیس را به هیچ وجه نمی‌شود با لوله داربست قیاس کرد چون لوله داربست هیچ شکل هندسی ندارد و فقط یک لوله ضخیم است در صورتی‌که اسپیس فریم با کنار هم قرار گرفتن چهار لوله ظریف و سیم مفتول‌های نمره پنج، ظرافت و زیبایی را به شکل هندسی منظم درآورده که باعث زیبایی تمام پروژه‌های اجرایی می‌شود .
2- لوله‌های داربست به صورت خام و زنگ‌زده استفاده می‌شود ولی اسپیس فریم‌ها با رنگ کوره‌ای هستند و زمانی که پروژه به اجرا در می‌آید اسپیس فریم‌ها شکل زیبا و تمیزی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
3- از لحاظ اجاره کردن نیز تفاوت قیمت تمام شده پروژه‌ها مبلغ 15 الی 30 درصد سازه اسپیس فریم گران‌تر از داربست است که با توجه به زیبایی این سازه ارزش هزینه بیشتر را دارد .
4- لوله داربست سخت‌تر از اسپیس فریم نصب می‌شود به دلیل اینکه زمان نصب داربست جای پایی زیادی ندارد چون فقط یک لوله به قطر 5 سانتی‌متر است. ولی اسپیس فریم با پهنای 1500 سانتی متر می باشند که زمان نصب آن نصاب می‌تواند پایش را روی آن به راحتی گذاشته و روی آن راه برود چون نقطه اتکای بیشتری را نسبت به لوله داربست دارا است .
5- لوله داربست فقط یک لوله است که نیازی به تولید ندارد و با اتصالات به هم وصل می‌شود ولی اسپیس فریم تولید شده و پس از تولید مراحل زیادی را می‌گذراند تا تبدیل به سازه‌ای شود که در تمام پروژه‌ها قابل استفاده باشد.
6- چنانچه هر دو سازه را به یک طول مساوی در نظر بگیریم وزن لوله داربست بیشتر به نظر می‌آید .
7- قابلیت اجرایی اسپیس فریم در بازار امروز خیلی بیشتر از لوله داربست است.
8- جذابیت نسل جدید نسبت به اسپیس فریم بیشتر از لوله داربست است.

برای اطلاعات تکمیلی در این مطلب به وبسایت داربستان مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان