اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990615453147639

چالش ها ومشکلات پیمانکاران داربست های سنتی برای بکارگیری از داربست های جدید

کد: 13990615453147639

https://bit.ly/324gvlN

، تهران , (اخبار رسمی): گذشته از اینکه داربست های جدید می تواند معایبی داشته باشد اما دارای مزیت های بسیار است که مهمترین آن جلوگیری از حوادث متعددی است کارگران کار در ارتفاع در کشور با آن مواجه می شوند ولی باید این نکته را هم در نظر گرفت که مهاجرت به این نوع داربست ها خیلی راحت نیست و حمایت های دولتی و خصوصی را می طلبد.

چالش ها ومشکلات پیمانکاران داربست های سنتی برای بکارگیری از داربست های جدید
داربست های جدید در مقابل داربست های سنتی

پیمانکاران داربست سالیان سال است که از داربست های سنتی در اجراهای صنعتی و ساختمانی از این نوع داربست ها استفاده می کنند . در سالهای اخیر با رشد صنعت داربست در جهان تحولی در این صنعت شکل گرفت اما ایران هنوز از داربست های سنتی بهره می گیرد . اما چرا داربست های جدید تبدیل به بزرگترین چالش برای پیمانکاران این حوزه شده است ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که پیمانکاران فعلی داربست حق دارند زیرا آن دسته از شرکتهایی که بزرگ یا نسبتاً بزرگ هستند ممکن است آسیب جدی ببینند ، داربست های سنتی که از لوله ، لوازم داربستی که شامل بست ، اتصال و غیره تشکیل شده است و هر کدام با گرانی وضعیت فعلی که واقعا قیمت ها درهر روز تغییر می کند ، فرض کنید یک شرکت داربستی که حجم عظیمی از این داربست ها را برای اجرای پروژه های مشتریان خود در اختیار دارد باید این داربست ها چکار کند ؟ آیا نباید تدبیری برای آن اندیشیده شود ؟ دراینصورت چه کسی متضرر می شود ؟

بی تردید استفاده از داربست های نوین می تواند تحول جدی در صنعت داربست ایران ایجاد کند اما باید پای درد و دل فعالان این صنعت نشست و راه را برای استفاده آنها از داربست های جدید هموار کرد تا آنها کمترین ضرر را ببینند. نبود صنفی مجزا برای کنترل قیمت خدمات ، وجود شرکتهای غیر مجاز متعدد و کمبود نیروی کار متخصص از دیگر مشکلات پیمانکاران داربست های سنتی به شمار می رود که باید از سوی مسئولین چاره ای برای این صنعت پر رونق اقتصادی اندیشیده شود.

باید تمام زوایای استفاده از داربست های جدید را دید، اینکه با استفاده از آنها بسیاری از حوادثی که سالانه برای کارگران کار در ارتفاع و داربست بند رخ می دهد به شکل چشم گیری کاهش می یابد ، سرعت کار به دلیل دسترسی بسیار راحت بالا می رود در نتیجه راندمان پروژه نیز افزایش پیدا خواهد کرد ، از طرفی خیلی از کارگران که نگران از دست دادن شغل خود در نتیجه استفاده از این نوع داربست ها هستند باید بدانند که این نوع داربست ها نیز تجربه کاری خود را دارد و نه تنها نیروی کمتری می خواهد بلکه در برخی مواقع کارگر بیشتری را می طلبد و به دلیل اینکه این نوع داربست ها به صورت بین المللی استفاده می شود با گرفتن یک گواهینامه معتبر کارگران می توانند در کشورهای دیگر نیز مشغول به کار شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان